Tuner verwisselen in dreambox dm 800 hd

K

khalidinio

Hey allemaal,

Ik heb een dreambox dm 800 hd clone. Ik dacht een sateliet versie gekocht te hebben, maar achteraf bleek het een kabel versie te zijn. Nu heb ik iemand gevonden die met mij van tuner wil ruilen. Het gaat om een tuner die ook uit een dreambox dm 800 hd komt.

Ik vroeg mij af wat ik allemaal moet doen om mijn dreambox om te bouwen naar een satteliet versie. Is het puur een hardware matige handeling? Dus alleen maar stroom eraf,mijn dreambox openen, tuner eruit halen, nieuwe tuner erin prikken. Dreambox aansluiten op stroom. En dan in de instellingen naar mijn tuner. Kijken of daar nu een satteliet tuner bij staat. Vervolgens aansluiten op een schotel. En dan zoeken naar zenders.

Ben ik iets vergeten? Alvast bedankt.

je hoeft inderdaad niets te doen, alleen paste mijn tuner er niet in, de afstand tussen de gaten was anders, dus ik moest een gat verplaatsen in het achterkantje.
gr blokker

Beste ook ff de image opnieuw flashen!
Miss heeft de beste man ook zijn backplate voor je!

Ik heb gisteren een poging gedaan de tuner proberen te wisselen. Hardwarematig is het vervangen gelukt. Maar als ik de dreambox start is de tuner niet zichtbaar in de tunerconfiguratie. Ik heb de verschillende images nog allemaal geprobeerd:

pli-enigma2-jade3-dm800-20091005-6705_8a8f8.nfi
SifTeam_Extreme_Edition_dm800_r88_SIM_BL70_OCP_.nfi
NabiloBlackHole_DM800_07.nfi

Bij sommige images wilde de dreambox niet booten. Je hoorde dan een terugkomende tikje uit de boxen van de tv (tik..........tik.......tik....etc). Ik had er zelf de volgende tuner inzitten:

Philips CU1216mk3(DVB-C)

En heb deze proberen te vervangen door een L3 tuner.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Zou ik niet over de juiste drivers beschikken of is de tuner gewoon stuk?

zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt of de tuner stuk is. ik heb er hier verschillende verwisseld en nooit een probleem gehad. weet zo niet wat voor merk.
ik heb er niet echt op gelet.
ook zonder de software te verwisselen werkte het altijd gelijk.
gr blokker

blokker1;213270 zei:
zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt of de tuner stuk is. ik heb er hier verschillende verwisseld en nooit een probleem gehad. weet zo niet wat voor merk.
ik heb er niet echt op gelet.
ook zonder de software te verwisselen werkte het altijd gelijk.
gr blokker

Heb je ook wel eens tuners verwisseld voor hele oude clones? Bijvoorbeeld met sim 1? Die schijnen niet alle tuners te kunnen ondersteunen. Ik ben namelijk benieuwd welke s tuners wel ondersteund worden door de wat oudere clones met sim 1.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan