tv in meerdere kamers

B

blimpie

Geachte ,

Sedert januari ben ik klant bij tv vlaanderen en beschik ik over een philips dsr8121 decoder. Ik had graag geweten hoe ik het signaal kan verdelen/uitbreiden naar 3 slaapkamers alsook het signaal in de huiskamer behouden uiteraard .Mijn situatie is de volgende :2 coax kabels die van de duo lnb komen zijn nu aangesloten op de dsr 8121 decoder in de huiskamer . Van in de huiskamer ligt er een coax kabel klaar naar mijn berging/waskot waar ook vanuit elk van de 3 slaapkamers een coax kabel uitkomt . Meerdere coax kabels die eventueel van de schotel zouden moeten komen indien nodig kan ik niet meer leggen , dat is geen optie. Mijn vraag is de volgende :welk materiaal kan er gebruikt worden om het signaal naar de dsr8121 decoder te sturen (zoals nu in de living) en tegelijkertijd ook doorsturen via die ene coax kabel naar de berging vanwaar het nog eens zou moeten verdeeld worden over 3 coax kabels naar de slaapkamers ? Kunnen mits geschikte decoder dan ook alle zenders zoals op de dsr8121 bekeken worden in de slaapkamers en onafhankelijk van elkaar mits meerdere abo kaarten uiteraard ? Heeft er iemand een idee ? Dank bij voorbaat . Mvg , Dirk

PS:een tweede coax kabel vanuit de huiskamer naar de berging/waskot kan ik eventueel ook beschikbaar maken (moest dit de zaken kunnen vergemakkelijken voor de installatie:)).Installatie zou ik zelf uitvoeren

Als je de moeite neemt,om onder je topic de lijst met "soortgelijke onderwerpen" te openen,zou je je eigen antwoord kunnen destilleren.

Voor je gemak,kan ik melden,dat er voor iedere televisie meestal een ontvanger nodig is.Daar helpt geen kilometer coax aan...

gr.George

Nop, marie heeft helemaal gelijk, digitaal signaal kan je niet splitten zoals met analoog signaal.

Elke kamer heeft zijn eigen ontvanger nodig om je signaal op verschillende tv's te kunnen kijken

Hoi Blimpie, welkom op Satellite Fun.

Om te beginnen wil ik je verzoeken om volgende keer gebruik te maken van alinea's en witregels om het geheel ook leesbaar te maken.

Als je alles achter elkaar knalt is het moeilijk om dat allemaal door te spitten.

De vorige schrijvers hebben niet helemaal gelijk, er bestaat wel zo'n splitter, alleen blijf je wel zitten met het feit dat elke kamer een eigen ontvanger moet hebben.

Er is wel een alternatief met een zogenaamde multiswitch en dan volgens het GSO principe. Dat is vrij kostbaar.

Verder bestaat er nog een sat/uhf/vhf combiner. Daarmee kun je het kabel en satelliet signaal samenvoegen en alles dus via de bestaande bekabeling sturen maar kun je wel een probleem met diseqc krijgen.

Ook in dat geval zul je op elke kamer een eigen ontvanger moeten hebben.

Bij hoge uitzondering zal ik een link plaatsen waar het mooi uitgelegd staat en waar je ook de mogelijkheden kunt zien.

Kijk hier (klik) maar eens voor de mogelijkheden die er zijn.

Zoals je ook daar kunt zien, blijft het feit dat je in elke kamer een satelliet ontvanger moet hebben.

Doorlussen kan ook als je een loop through hebt, maar dat heeft als nadeel dat je alleen naar die polariteit (H/V) en satelliet kunt kijken waar de hoofd ontvanger op staat afgesteld.

Off topic: (ik kan het niet laten...Sorry...!)

@B.T.:Als ik nu onze bijdrages nalees,vraag ik me af,op welk onderdeel wij geen gelijk hebben...???Kompleet fout zitten...zogezegd...!!! :tong::p:p gr.George

@BT Op zich heb je gelijk maar zelf vind ik deze oplossingen nooit optimaal.

Eigenlijk had ik mijn bericht willen editen om er nog bij te zetten dat in zijn geval de volgende oplossing wellicht ook het overwegen waard zou kunnen zijn.

De edit tijd was echter verstreken.

Quattro lnb's en in zijn waskot/washok een DiSeqC multiswitch en van daaruit de doorverdeling naar alle kamers.

Consequentie is wel dat er meer kabels naar beneden moeten, maar dat schijnt geen optie te zijn .

Wat dus niet wegneemt dat elke kamer wel haar eigen ontvanger nodig heeft.

Oops BT ik had over jouw GSO omschrijving heen gelezen, sorry voor de dubbele uitleg

Ik hoop dat dit wat bijdraagt voor de topic starter

Laatst bewerkt door een moderator:
op welk onderdeel wij geen gelijk hebben...???
Dat staat er toch meteen achter vermeld? Het betreft het feit dat jullie zeiden dat er geen splitter voor zou bestaan en Wing39 zelfs stelde dat je digitaal signaal helemaal niet zou kunnen splitten, dat is incorrect want dat kan wel.

Er bestaat dus ook een splitter. Maar feit blijft dat dit geen verstandige keuze is en niet lekker zal werken.

Enneh... wat mij betreft niet off-topic, men mag rustig vragen of mij op fouten wijzen, ook ik maak fouten en kan er ook naast zitten.:)

@Wing39: Dat klopt helemaal, ik gaf zelf ook al aan dat dit niet optimaal was en je dan toch nog zoals jullie zeiden in elke kamer een ontvanger nodig hebt. Ik ga er daarbij van uit dat de conclusie dan ook moet zijn dat als dit toch moet, je beter een meer fatsoenlijke keuze kunt nemen. Daar had ik wat duidelijker in kunnen zijn inderdaad.;)

Her is in ieder geval duidelijk, zo simplistich als de topic starter het zich had voorgesteld is het neit.

Laten we hopen dat hij wat aan onze adviezen heeft.

Groetjes,

Wing

"jullie zeiden.... " :confused2::confused2:

Wist je,dat het leven van een moderator niet over rozegeur en maneschijn gaat....

En er volk op het board zit,met ontzaglijk lange tenen... :sad: :(

(Hier spreek ik voor mezelf...Anders heb ik naast Limburg ook Zuid-Holland over me heen...)

Prettige week verder,gr.George.

Een terechte terechtwijzing.:jajaja:

Mijn excuses, een leesfout mijnerzijds. Door drukte te snel gelezen en bij het antwoord geven op je vraag ook slechts beperkt teruggelezen.

Het "jullie" is fout, alleen Wing schreef betreffend foutje. Jij schreef dus helemaal niets fouts.

Hopelijk is daarmee het euvel uit de wereld.;)

En v.w.b. lastig volk met lange tenen, dat valt best wel mee hoor en zoals je ziet ben ik nu door mijn eigen schuld in de doornen van de rozen getrapt.:)

Wat een leuke reaktie op de eerste van de week en maand...

Oktober kan niet meer stuk...

Houwen zo...Gr.George

Ok mannen, dat is dus daarmee uit de wereld, ook mijn verontschuldigengen voor het wat kort door de bocht zijn voor wat betreft digitaal signaal splitsen.

enn George, zo gauw krijg je Zuid Holland niet over je heen hoor, er zijn ergere dingen in de wereld :)

Wist je' date='dat het leven van een moderator ....[/quote']
En die moet dit alles meelezen. :biggrin:

En die moet dit alles meelezen

Ik heb je nog niet zien klagen,bij het 16+ gebeuren,dat je plichtmatig moet doornemen... :tong: :p :

er zijn ergere dingen in de wereld

Dat realiseer ik me maar al te goed.Zodoende is ieder zonnestraaltje,in de vorm van een positieve posting,welkom. :applaus: :applaus:

Gr.George

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan