Hoi baars, welkom op het Satellite FUN Board !
Je vraag stond bij de afdeling dreamboxen, dus vermoedelijk gebruik je je kaart in combinatie met een dreambox.
Maar je vraag (of wellicht het antwoord daarop) is meer algemeen, en vandaar dat ik 'm hierheen verplaatst heb.
De problemen die je ervaart, liggen aan de kant van canal digitaal (CDS).
CDS heeft laten weten coderingsproblemen te hebben, waardoor klanten last kunnen hebben van beelduitval.
Schijnbaar is dat bij jou ook het geval.
Om hele grote problemen te voorkomen, heeft CDS de codering uitgezet over het afgelopen weekend, maar programma's die ze van anderen afnamen waren uitgeschakeld, net als de HD kanalen.
CDS heeft zondag laten weten dat ze eruit zijn, en dat vanaf maandag de kaarten in 2 etappes van een aanpassing zouden worden voorzien.
Vermoedelijk is de tweede stap bij jou niet correct verlopen waardoor je geen beeld meer hebt.
Advies dat ik voor je heb, is om op de site van CDS je kaart te heractiveren (even zoeken naar de juiste term, hij lijkt hier in ieder geval op).
Laat je ontvanger zolang op een kanaal als SBS6 (geven ze zelf op) staan.
CDS zegt altijd dat ze tot 0:00 uur zo'n update blijven herhalen, dus als je morgen ochtend vroeg de heractivatie aanvraagt en dan de ontvanger aan laat staan, zou je 's avonds wel weer beeld moeten hebben.
Anders word het bellen met CDS.
Wanneer je overigens inderdaad een dreambox hebt, houd er dan wel rekening mee dat CDS als eerste zal roepen dat ze dat niet ondersteunen, en je mogelijk niet meer willen helpen.
Dus gewoon niet noemen dat je een niet CDS standaard ontvanger gebruikt.