Tv kijken op pc met DVB-T Tuner vraag ?

H

humajeno

Hallo allemaal ik weet niet precies waar ik de volgende vraag moet posten daarom zet ik hem maar hier.

Ik heb een nieuwe pc gekocht waarbij een Hp ExpressCard DVB-T tv tuner kaartje is bij geleverd.

Mijn vraag is kan ik hiermee ook de zenders van een satelietschotel ontvangen zoals Astra.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Welkom op het board.

DVB-T= Terrestrial (door de lucht zoals KPN/Digitenne) en je zou er een binnenantenne aan kunnen hangen en kunnen scannen als je signaal hebt.

Het zal wel een FTA (free to air) kaart zijn die in je computer zit en daar krijg je dus alleen de vrije kanalen op in Nederland zijn dat NL1 NL2 en NL3 en je regiozender.

Hallo aart44 bedankt voor je snelle reactie ik heb er een binnen antenne bij en uitgeprobeerd kreeg er inderdaad de drie nederlandse zenders mee en zelfs de duitse ard jammer dat je geen satteliete zenders mee kunt ontvangen.

Mocht dit toch op de een of andere manier mogelijk zijn dan houd ik me aanbevolen voor verdere informatie.

Groeten,Humajeno

Helaas zal er geen mogelijkheid komen om signalen van de satelliet te gaan ontvangen via zo'n kaartje.

Dit komt doordat de signalen anders opgebouwd worden (technisch: de signalen worden anders gemoduleerd).

Je hebt echt een satelliet ontvanger kaartje in je pc nodig om dit voor mekaar te krijgen.

Dat betekent dus dat dit wel bestaat, maar dat je hiervoor naar een goede satelliet shop zult moeten.

Bekende modellen zijn de al wat oudere skystar 1 en 2 kaarten.

Overigens ga ik er hierbij van uit dat je nieuwe pc wel een kast voor in de (huis)kamer is, en geen laptop.

Voor laptops kan ik me in ieder geval geen satelliet oplossing voor de geest halen, anders dan USB versies (zoals de skystar USB) die met elke redelijk moderne computer zou moeten kunnen werken.

Satelliet is wel mogelijk maar dan heb je een DVB-S kaart nodig, daar is echt een andere tuner voor nodig en deze zal vrijwel zeker op die kaart niet uitwisselbaar zijn.

Doch je kunt eens rondkijken bijv. op sites als marktplaats of gewoon hier in ons tekoop forum mag je dat ook vragen, voor een tweedehands DVB-S kaart, bijv. Hauppauge of de Skystar dat zijn prima kaarten.

Edit: Alweer net tegelijk met Mas3 aan het schrijven zie ik.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan