Tv kijken via adsl

J

jonagold

In de Satelite van deze week staat een artikel over tv via de telefoon.
In Frankrijk word dit van af nu op grote schaal aangeboden.
TPS en Canal Satelite doen hier aan mee met 81 kanalen.
Volgens kenners kan dit het einde van de kabel TV inluiden, omdat de meeste menden al ADSL in huis hebben.
Ook in Duitsland gat T-online video aanbieden via te telefoon kabel.
Het is digitaal dus perfecte beeld kwaliteit.

Bron: satelite

Is dit het begin van het einde van Satelliet????

Denk daar maar eens over na!!!!

nee alleen de kabel is hier in het geding.
er is al digitenne nu dit , er veranderd wel veel

"Is dit het begin van het einde van Satelliet"

Denk het niet. Het wordt steeds goedkoper om via de satelliet uit te zenden. Het aanbod aan kanalen wordt zo alleen maar meer.

hoi
kpn gaat hier ook 1 jan 2005 beginnen
het voordeel van schotel ontvangst is dat je overal tv kan kijken
als je de schotel maar kwijt kan
de pakketten die upc aanbied zijn in digitaal ook schreeuwend
duur via de kabel
gr dalton

Originally posted by pet123
"Is dit het begin van het einde van Satelliet"

Denk het niet. Het wordt steeds goedkoper om via de satelliet uit te zenden. Het aanbod aan kanalen wordt zo alleen maar meer.

Het uitzenden word misschien wel goed koper , maar het kijken zeker niet. C+ is 30 euro p/m

De sateliet krijgt het denk ik wel moeilijker.
Zelf woon ik in een buiten gebied en daar is de schotel de enigste oplossing als je wat wilt zien
Nu is er al digitenne, voor de normale mensen is dit genoeg, en dit word ook uitgebreider, ook C+ en UPC zijn te ontvangen.

Als er ook nog ADSL TV komt , en heel veel mensen hebben al een snelle internet verbinding met ADSL dat samen met een goedkoop beltarief.
De keuze voor een schotel word dan wel moeilijker.

Denk dat je de tarieven niet helemaal goed hebt bekeken:

UPC/MULTIKABEL:
Het Standaard Pakket is het meest gangbare pakket. Dit pakket omvat het volledige radio- en TVaanbod van publieke en commerci?le zenders:
Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, RTL 4, RTL 5, SBS 6, Yorin, Fox Kids / V8, Net 5, TV Informatiekanaal, Tel Sell, KinderNet / Veronica, R.O.B. TV, lokale omroep (indien aanwezig in de gemeente), VRT TV1, Ketnet/Canvas, ARD, ZDF, WDR, BBC1, BBC2, TV5, Rai Uno, TVE, TRT, MBC, AT5, RTL Television, TV Noord-Holland, Phoenix CNE, ARTE, TMF, CNBC / National Geographic Channel, Eurosport, Euronews, Animal Planet, Discovery Channel, AT5, MTV Europe, The Box, CNN, BBC World, France 2, Reality TV
Radio 1, Radio 2, Radio 3 FM, Radio 4, 747 AM, Radio Noord-Holland, Radio Frysl?n, lokale omroep (indien aanwezig in de gemeente), Tweede Kamer, WDR 2, WDR 3, WDR 4, VRT 1, VRT 2, VRT 3, BBC 2, BBC 3, BBC 4, BBC World Service, France Inter, Radio 192, Colorful Radio, Radio 10 FM, Radio Veronica, Sky Radio, Noordzee FM, Concertzender, Classic FM, Happy Radio, CITY FM, Yorin FM, Arrow Rock Radio, ID&T Radio, Radio 538, BNR Nieuws radio, Kink FM, RTL FM, Arrow 90.7 FM.

Voor het Standaard Pakket betaalt u in 2004 ? 13,50 per maand.

Canaaldigitaal:
Basis-pakket ? 6,50
(mis je alleen de Belgen, die zenden niet digitaal uit)

Tuurtje

Ja dat is inderdaad niet duur duur,
Maar nu wil ik C+ en X-zone er ook bij, dat word het een ander verhaal.
Voor 5 kanalen ben je dan een boel geld kwijt.

-----------
Edited by Black Tiger
Edit: overdreven quote weggeknipt.

En wat ben je kwijt als je C+ blauw en rood via de kabel als abbo neemt ?

juist............

Of je x-zone via de kabel kan krijgen weet ik eigenlijk niet.

Hoe je het ook wendt of keert, de schotel biedt meer, heeft beter beeld en geluid en is stukken goedkoper.

Bovendien bepaal JIJ dan wat er binnenkomt, en niet een 'zendercomissie'
(dat is zo'n comissie van etisch verantwoorde ouwe lullen die bepaald dat jij/wij niet meer naar bepaalde zenders kunnen kijken via de kabel)

ook de strijd op kabel tv wordt steeds groter
zoals dalton al zei gaat kpn idd ook starten per 1-05 met het aanbieden van kabel tv,
wordt het monopoly spel nu dan toch eindelijk eens uitgespeeld ??
ik betaal bij upc voor die paar tv en radio kanalen al 13.50 euro
dat was voorheen 10 GULDEN dus belachelijk duur geworden
daarbij komt nog eens als er hier in de regio maar een klein onweersbuitje hangt kunnen wij al geen sbs6 rtl4 enz enz meer kijken helemaal zwart beeld , ik kijk dan wel vrolijk verder op mijn schoteltje :) zonder problemen.
verder is er al weer een nieuwe provider druk bezig de markt te veroveren:
Met TV Home mis je helemaal niks meer op TV! Want via de kabel kun je vanaf nu ?l je TV- en radiozenders tot in detail bekijken en haarfijn beluisteren in digitale beeld- en geluidskwaliteit.

Voor de scherpe prijs van ? 8,50 per maand ontvang je met TV Home meer dan 80 TV-zenders, 30 radiozenders ?n 40 non-stop muziekkanalen. Naast de zenders uit het standaard kabelabonnement zijn dit dus nog eens zo'n 45 TV-zenders extra.
BRON www.tvhome.nl
nadeel is dan ook wel zoals bij digitenne dat je een decoder nodig heb.
maar mijn mening is dat de vraag naar schotels steeds groter gaat worden ondanks de abbo's die je moet nemen
het grote voordeel van eigen schotel is en blijft altijd :
JIJ bepaald waar je naar wil kijken en dat kan je bij geen enkele andere kabel tv provider je kan natuurlijk kiezen uit diverse abbo's maar als je dan alles wil zien ben je toch al met al duurder uit als dat je met een eigen schotel bent.
natuurlijk ben je de eerste keer een bederag kwijt voor de aanschaf van een schotel + decoder
maar die worden ook steeds goedkoper vanaf 250 heb je al een leuk setje.
daarin tegen moet je bij digitenne en tvhome ook een ontvanger kopen : bij tvhome betaal je dan ? 199,- voor de ontvanger
dus mijn conclussie is mensen stap lekker over op een eigen schoteltje dat is en blijft voor de standaard kanalen die je nu heb op de kabel het goedkoopste.

en je vergeet er bij te vertellen dat als je tv home wilt hebben je wel een abbo op de gewonne kabel kanalen van essent moet hebben anders werkt het gewoon niet.
kost ook iets van 14? per maand.
en dat samen met die 8.50? van tv home dan kom je toch al gauw op 22.50 EURO'S uit en da's een boel geld in de maand.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan