TV pakt astra 19.2 niet

P

peer

Beste mensen,

ik ben nieuw hier, en even door de war.

Ik heb canaal digitaal, en gebruik een Golden Interstar DSR 8005 tuner. Een oud ding, en het gaat allemaal langzaam. Maar ik krijg wel pakweg 1000 zenders (sommige zijn dubbel) inclusief alle nederlandse zenders.

Nu heb ik een LCD tv gekocht van samsung. De UE32C6200 RSXZG LED, Full HD, 100Hz, DVB-T/C/S CI+

Daar kan je dus de coax kabell voor sateliet zo instoppen, en de ci slot voor de canaal digitaal kaart. Maar nu vind de tv geen enkele zender op de astra 19.2, maar wel een pakweg 800 zenders op de hotbird en 100 op de astra 23.5.

Wat is er nu fout?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Laat ook weten hoe je de DiSEqC installatie is ingesteld.

Dus is Astra 1 wel A(/A) en Astra 3 B(/A) ?

Ik weet niet hoe je tv het wil hebben, maar CDS ontvangers willen het wel zo hebben.

Bedankt voor het meedenken mensen.

Mooie gebruiksaanwijzing, maar ik heb de UE32C6200 en daar werkt het net anders, ik kan geen Canaaldigitaal als provider selekteren.

Maar verder heb ik de aanwijzingen gevolgd en alles op default laten staan.

Er worden dan 15 zenders gevonden;

1 canale aste 2 telelombardia en dan nog een aantal italiaanse zenders met reklame (4 dezelfde). (naar radio laat ik niet zoeken)

Ik heb wel een schotel met duo LNB waarvan er 1 is aangesloten. Als deze kabel dus in de decoder gaat, heb ik gewoon +1000 zenders.

Verdorie.

Eerst eens een andere vraag waar heb je die TV gekocht bij Samsung.nl kan ik de UE32C6200 niet vinden hij staat wel op de Duitse Samsung site.

Als je bij Samsung.nl het type nummer intypt verwijst hij voor firmware naar de UE32C6000.

Als ik gewoon Google op het type wordt hij wel in Nederland verkocht maar er zal geen CDS firmware instaan begrijp ik de Nederlandse firmware voor de C6000 staat hier,

http://www.samsung.com/nl/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SP01&prd_mdl_cd=UE32C6000RWXXN&srchword=UE32C6000RW

Nu is de vraag natuurlijk kun je die er ongestraft inzetten, ik zou het met de dealer overleggen als je hem in Nederland gekocht hebt anders doet hij het maar.

Als hij in Duitsland is gekocht ben ik bang dat ze het afraden om er CDS geschikte firmware in te zetten.

Laat het nog even weten.:)

Ja, ik heb de tv gisteren via internet gekocht bij de T-online shop.

http://verwijderd

Prima TV voor maar 565 euro.

Maar ik kreeg een track & trace nummer van ze, en de Tv komt uit een magazijn in Duitsland....

Zou dat dan het probleem zijn (en misschien komt ie daarvoor uit Italie? vanwege die italiaanse zenders).

Laatst bewerkt:
Dan zou ik het met T-online opnemen ze moeten toch begrijpen dat als ze hem in Nederland verkopen dat hij ook met de Nederlandse provider CanalDigitaal moet werken.

Dus dat er voor je TV geen Nederlandse software is van CDS ze verwijzen naar de UE32C6000 of je die er voor hun risico in kan zetten.

Ja die 15 kanalen die er nu instaan begrijp ik ook niet uiteraard moeten dat er veel meer zijn.

De paar kanalen die je nu ontvangt zitten op de Hotbird satelliet op 13 oost je moet dus hebben met je duo lnb,

Astra1 op 19.2 oost instellen op poort 1

Astra3 op 23.5 oost instellen op poort 2

Dan zou je wel de zenders moeten kunnen scannen maar je krijgt ze dan in een willekeurige volgorde.

Uiteraard is het met een Fastscan van CDS veel makkelijker dan staat alles in volgorde.

Maar neem het per mail of zo op met T-online zal wel na het weekend worden en laat wat weten.:)

Aan de Samsung mensen heb je niet veel.

Maar ik ben dan tegen de DiSEqC button aangelopen

Die stond op "uit" en die heb ik op "aan" gezet.

Nu heb ik dus wel 1000 zenders, helaas met ARD en andere duitse zenders op de eerste paar honderd plaatsen. Ned1 zit op 700 nog iets...

Maar in ieder geval bedankt voor de tip.:)

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan