Die selfsat is een vlakantenne.
Zo zijn er wel meer, maar deze is rechthoekig in plaats van vierkant, en daarmee kleiner.
Omdat het ding niet rond is zoals je bij een schotel antenne gewend bent, en vooral ook omdat het ding geen uitstekende onderdelen heeft, kun je ermee verhullen dat je gebruik maakt van satelliet tv.
Het neemt ook een van de grootste weerstanden tegen schotel ontvangst weg, namelijk dat de dingen groot en lelijk zijn (en de buurt ontsieren).
Overigens ben ik het met zulke kortzichtige opmerkingen absoluut niet eens, maar das weer een heel andere zaak.
Een vlakantenne heeft over het algemeen (door het verschil in constructie) een grotere openingshoek.
Dat betekent dat het uitrichten over het algemeen eerder een redelijk signaal zal opleveren.
Over het algemeen redelijk, want je moet nog steeds gewoon goed uitrichten voor optimaal resultaat.
Verder is het oppervlak van dit exemplaar wel wat klein dus dan vraag ik me af wat er gebeurt als het weer bijvoorbeeld minder optimaal word (regen).
Je moet deze nog steeds op een of andere manier bevestigen, dus dat argument van een woning eigenaar neem je er niet mee weg.
Wel is het eventueel beter te verstoppen, maar das ook afhankelijk van de ligging van je huis (moet je hem niet haaks op een muur monteren ?) en dus constructie van je huis uiteraard.
Zo kun je zo'n ding absoluut onzichtbaar (vanaf de straat) kwijt op een dakkapelletje.
Aangezien ik zelf geen ervaringen heb met die selfsat, kan ik je ook niet vertellen hoe 'ie presteert.
Ook Kathrein en Attisat zijn bekend om de vlakantennes, al weet ik niet of Kathrein ze nog in het programma heeft maar daar ben je natuurlijk zo achter.