TVVlaanderen + Sky Sports, mogelijk in Wallonië?

C

Campo

Hallo,

ik ben volop bezig een huisje te kopen (en daarna te renoveren), net over de taalgrens in België.

Dat wil dus zeggen dat ik geen Vlaamse zenders via de gewone kabel zal kunnin binnenkrijgen.

Daarom dacht ik dan ook aan satelliet...

Ik weet van het hele satellietgebeuren helemaal niets af en ik zou dan ook jullie hulp op prijs stellen.

Ik zou graag alle zenders van TV Vlaanderen kunnen bekijken/opnemen/later afspelen. Graag zou ik ook een aantal Britse zenders willen bekijken (voornamelijk Sky Sport).

Welk materieel heb ik hoervoor allemaal nodig?

Kan dit eventueel in één box (dus niet 5 verschillende ontvangers voor 6 zenders)

Kan dit allemaal op legale wijze?

Op welke kost kan ik (ongeveer) rekenen?

Is het mogelijk om een dergelijk ding 1x te installeren en voor de rest niets meer van aan te trekken? (oa, maandelijks kosten)?

Alvast bedankt voor een antwoord,

als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het graag.

Beste Campo, allereerst welkom op Satellite Fun.

Om je meer adequaat antwoord te kunnen geven op je vragen wat je het beste kunt aanschaffen, kun je misschien het beste deze (klik) thread even bekijken en daar antwoord op geven.

Een paar dingen heb je hier al benoemd, maar daar staan meer vragen en onze Mas3 heeft dat specifiek samengesteld voor mensen die willen beginnen met satelliet.

Er zijn namelijk meerdere ontvangers waarmee zowel kijken alsook opnames maken van TV Vlaanderen mogelijk is, maar er komt meer bij kijken.

Een ander verhaal is Sky Sport. Dan moet je namelijk een BSkyB pakket hebben en om daar legaal naar te kunnen kijken hoort daar ook een ontvanger bij.

Dan zit je voor ontvanger en kaart gezamenlijk al snel rond een 800 euro en daar kun je over het algemeen dan geen TV Vlaanderen mee kijken. Dus wordt het prijskaartje erg duur.

Het is ook allemaal mogelijk op 1 ontvanger, maar dat kan alleen op illegale wijze, in dat geval zul je op een ander forum eens moeten kijken naar externe cardsharing.

Op sommige forums ruilen ze ook "lijntjes", bijv. jouw TV Vlaanderen kaart voor een lijntje van Sky Sports. Maar zoals gezegd is dat illegaal en kunnen we op dit forum ook niet verder bespreken.

Wel wil ik je laten weten dat het bestaat, de afweging omtrent wat je ermee doet is aan jou.

Doch zoals gezegd, bekijk die link eens wat ik je gaf, staat hier als belangrijke post of sticky in de onderwerpenlijst van de Algemene sectie en beantwoord die vragen zodat we een beter zicht krijgen op wat een goede keuze zou zijn voor je.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan