Twee haatzaaiende satellietzenders geblokkeerd

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
737
Punten
113
Leeftijd
59
DEN HAAG - Nederland heeft twee haatzaaiende satellietzenders uit het buitenland laten blokkeren. De doorgifte van zowel de Libanese zender Al Manar als de Iraanse zender Sahar TV1 is gestaakt. Dat heeft minister Donner van Justitie donderdag aangekondigd in een overleg met de Tweede Kamer over de bestrijding van terrorisme.

Volgens hem zijn er nog enkele andere buitenlandse zenders die zich mogelijk ook schuldig maken aan het uitzenden van antisemitische uitspraken en radicale uitingen. Dat zijn Al Alam (Iran) en Art Iqraa (Saudi-Arabi?). Deze zenders vallen in de Europese Unie net als de al geblokkeerde zenders onder Frans toezicht.

De organisatie die daarmee is belast, houdt de zenders nauwlettend in de gaten. Het Commissariaat voor de Media heeft contact met die Franse instelling, aldus Donner. Dit jaar nog wordt de Mediawet volgens hem aangepast om maatregelen te kunnen nemen tegen dergelijke zenders

bron: NU.nl

Bericht 2:

Al Manar nog steeds te ontvangen

Al Manar is, ondanks eerdere berichtgeving, nog steeds via de satelliet te ontvangen via de Arabsat op 26 graden Oost.

Satelliet : Arabsat 3A
Frequentie : 11.785
Polarisate : Vertikaal
Symbolrate : 27500
FEC : 3/4 ([SIZE=-10]Bron: Satellietplatform[/SIZE])

Nou dat haatzaaiend is dan volgens de inzichten van Donner zelf, en die zijn nogal bekrompen zoals we weten!
Hij is weer aan zijn Kruistocht bezig, maar is eigenlijk een aantal eeuwen te laat!
Zoals bekend denkt hij dat hij door God op de wereld is gezet en geroepen om weer orde en gezag te brengen in Nederland en de rest van de wereld.
En als de wetten hem niet bevallen laat hij ze gewoon veranderen. Balkie loopt toch als een poedeltje aan zijn lijntje, haha!
Maar waarschijnlijk heeft ie niet zo'n beste vertalers in dienst.
Nou Al Jazeera nog!
Daar ergeren de Amerikanen zich mateloos aan, en hij is volgzaam voor die lieden.
Grtz.

Maar er is mij nu ff een ding niet helemaal duidelijk.Is of zijn deze zender(s) dan geheel van de satelliet verwijderd? door een Nederlander die ff zijn mond opendoet en het zo ver kan krijgen dat er zo 2 buitenlandse zenders van de sat verdwijnen of bedoelen ze nu alleen in Nederland.Dat laatste kan ik me namelijk niet voorstellen want hoe willen ze dat nu doen om in Nederland niet te kunnen kijken en in andere landen wel...........

ja dat vraag ik e ook af alleen in nederland niet te zien !!! waar moeten die arme ali a's tot en met z dan naar kijken ....

wat een onzin

saat

Alleen in Nederland kan dus niet.
En de satelliet is arabsat waar veel arabische zenders fta opzitten.
Wat Frankrijk daarmee te doen heeft is me niet duidelijk.
Die satelliet is duidelijk bedoeld voor de arabische landen.
Als Donner daar zenders vanaf wil halen is hij duidelijk de schoolmeester aan het spelen voor heel Europa (en de beteffende landen), en loopt daarmee behoorlijk naast zijn schoenen.
Hierover zal het laatste woord nog niet gezegd zijn!
Grtz.

Kilroy zei:
Alleen in Nederland kan dus niet.
En de satelliet is arabsat waar veel arabische zenders fta opzitten.
Wat Frankrijk daarmee te doen heeft is me niet duidelijk.
Grtz.

De zenders worden op Hotbird gezet door een Frans bedrijf Globecast of Eutelsat.

Ach zo! Had geen idee dat ze ook op hotbird werden doorgelinkt.
Nou, een klein kunstje dan om ze via arabsat binnen te krijgen, voor degenen die het willen lijkt me! En daar zit een heleboel arabisch spul.
Als ze de smaak te pakken krijgen laten ze hotbird voor wat het is.
Grtz.

Lijkt me allemaal een beetje grootspraak van Donner Al Manar is van de Hotbird al bijna een jaar af en ja door de Franse toezichthouder er af laten halen, en verder dan de Europesche satelieten gaat het toezicht niet daarom kan het op Arabsat gewoon doorgaan.

GR

Als je haat zaait wat oogst je dan???
Ik weet als je wind zaait dat je storm oogst!!

En als je in de stront emmer roert krijg je stank.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan