uitleg ivm cccam

L

logitechje

Hallo satcollega's,

ik ben een beetje een newbie vwb softcams. ik zou graag willen weten hoe ik de cccam 2.1.3 moet configureren zodat deze op mijn dm 7020 naar behoren werkt. ik heb de firmware darkstar 2 eropstaan. heb em al wel via het bluepanel op mijn dreambox geinstalleerd. ik beschik over dcc en softcam control

alvast bedankt

met firmware bedoel je waarschijnlijk: image. Wij kennen die image niet. Echter als jij schrijft dat je het via Blue Panel hebt geinstalleerd dan betekent dat doorgaans dat het CCcam binaire bestand aanwezig is in /var/bin of in /usr/bin. Dan is het een kwestie van de configuratiebestanden (CCcam.cfg, CCcam.prio) in /var/etc of /etc zetten en desgewenst wat key bestanden in /var/keys of /usr/keys; dit laatste is niet pers? noodzakelijk. Wel eerst natuurlijk zorgen dat die configuratiebestanden goed bewerkt zijn. Daar kunnen we je niet mee helpen want dat is geheel afhankelijk van je eigen omstandigheden/systeem e.d. Indien je een kaart met abonnement hebt is het vaak de kaart in je ontvanger stoppen en CCcam leest dan de kaartgegevens. Wel moet je even zorgen dat CCcam als softcam is geselecteerd in je image en ook dat CCcam wordt opgestart zodra je de box (her)start anders krijg je nooit beeld. Hoe dit laatste moet hangt van je image af en kunnen we - zoals vermeld - niet mee helpen.

ik ken hem wel en is een goede image.
hier in deze image kun je alles downloaden van de nabiloserver.
de server is wel vaak down maar als hij online is staat er alles op om je image kompleet te maken.
als je iets wil weten wat nu niet duidelijk is dan vraag je het maar ,alles behalve extern share dat mag ook hier niet .

groetjes jaap

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan