Uitrichten Hispasat

S

santo999

Hallo,

Ik heb gisteren een schoteltje bijgekocht en ben nu bezig om deze uit te richten op de Hispasat, wat tot nog toe niet echt wil lukken.
Ik heb de elevatie op 25 graden staan en ben op 30 west aan het zoeken.
Mijn vraag is nu, weet iemand welke transponder van de Hispasat ik absoluut kan ontvangen ? Ik ken namelijk nog niet veel van deze satteliet en weet niet op welk kanaal ik absoluut beeld kan krijgen om te zoeken.
Weet iemand toevallig ook nog of ik ook de lnb nog moet draaien in de houder bij het uitrichten ?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp.

Als je toevallig nog in bezit bent van een oude analoge ontvanger dan kun je deze afstemmen op 12591 Hor. dan kun je makkelijker Hispasat vinden (is een analoog kanaal gecodeerd in het analoge Nagrasysteem).

Heb je geen analoge ontvanger dan kun je de digitale ontvanger afstemmen op 12092 verticaal 27500 3/4.

Als je achter de schotel staat dan moet de lnb iets naar links worden gedraaid

Misschien kun je met dit programma de waardes achterhalen http://members.chello.nl/~berry.walda/GorbTrack_NL.htm

Geweldig, als het een schotel is van +/- 80cm probeer eens transponder 11577/V/27500
Ter Info je hoeft niet aan je Lnb te draaien zolang deze correct is geplaatst ? dus met het connectpunt van de F-connector naar beneden.

Luitjes,

Hardstikke bedankt voor de hulp.
Ik ben er eventjes mee bezig geweest maar het is me gelukt.
Kwaliteit is 84 % dus ik ben er erg tevreden mee.
Weer wat geleerd en weer iets wijzer geworden in de hobby.
Nogmaals bedankt voor de reakties.

goede tips weer.
ook namens mij bedankt.
deze tips zijn zeer intressant.

Glenn45 zei:
Geweldig, als het een schotel is van +/- 80cm probeer eens transponder 11577/V/27500
Ter Info je hoeft niet aan je Lnb te draaien zolang deze correct is geplaatst ? dus met het connectpunt van de F-connector naar beneden.

Dat mag dan korrekt zijn voor een draaibare schotel , maar uit het verhaal begrijp ik dat het een vaste opstelling is en dan moet je voor een optimaal signaal op Hispasat de lnb ? 24? naar rechts draaien (zoals eerder gezegd)

trust zei:
Dat mag dan korrekt zijn voor een draaibare schotel , maar uit het verhaal begrijp ik dat het een vaste opstelling is en dan moet je voor een optimaal signaal op Hispasat de lnb ? 24? naar rechts draaien (zoals eerder gezegd)

Oepssss een klein foutje dat is > correct <

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan