Uitrichten + Lnb houders

Q

Quirck

Hallo,

ik heb een 10tal dagen geleden een T90 schotel met bijhorende steun aangekocht en geplaatst.

Dit heeft wel het nodige doorzettingsvermogen gekost (vooral omwille van het koude en natte weer ).

Echter heb ik omtrent de uitrichting en de houders nog een paar vraagjes.

Ik heb voor de installatie gebruik gemaakt van de Holles excel sheet, zodat de posities op de rail reeds goed zaten.

1. Ik heb momenteel een 4tal lnb's aangesloten, (Astra 1-2-3 en hotbird). Echter bij de initiele installatie hang je op de lnb een sat finder, deze geeft een piep toon wanneer er signaal is, maar hoe weet je nu exact welke satelliet je op dat moment signaal hebt? Hoe gaan jullie het snelste te werk om te bepalen op welke satelliet je dan uitgericht bent?

2. Na uiteindelijk de eerste satelliet gevonden te hebben, was de rest veel gemakkelijker te bepalen, en na enkele uurtjes draaien en kantelen, had ik dan alle satellieten een signaal tussen de 97 en 100 %.

Een paar dagen later werd het slechter weer, veel wind en regen en plots had ik op de Astra 1 bijna geen signaal meer.

De volgende dag gaan kijken, bleek dat de lnb niet verschoven was, maar over zijn as gedraaid, dus hij stond niet meer op dezelfde graden die aangeduid zijn op de lnb houder. Hoe zorgen jullie ervoor dat dit niet meer kan voorvallen?

Alvast bedankt,

Op mijn T90 schotel (inmiddels een paar jaar oud) hebben de lnb-houders een schroef die als je hem vastdraait tegen de 'as' van de lnb-houder aan komt. Zo verdraait het bovenste gedeelte niet met het onderste. Zit daar bij jou ook een schroefje? Of een gaatje waar een schroefje in kan?

Matrix

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan