Uitval wireless router

G

Grandpa

Om de paar minuten valt de verbinding weg van mijn e-tech wireless router WLRT03 ,heb dit ook al eens met een wireless van Sweex meegemaakt,wat kan de oorzaak zijn?

Kan volgens ons een heleboel oorzaken hebben b.v. een los contactje in een kabel/plug. Daarnaast kan het ook een verkeerde instelling zijn. Wij hadden een gateway ip een keer niet goed staan en toen hadden we ook van die kuren. Kijk dus al je ip's nog eens na, wie weet. We nemen aan dat je overal hetzelfde protocol gebruikt voor je draadloze verbinding...

Heb een buurman met ook een wireless router en wel een behoorlijk sterke, heb even gevraagd de router uit te zetten, hij heeft vanavond toch een feestje en gebruikt de internetverbinding dus niet. Het schijnt nu goed te gaan, heb n.l. nog sinds uitschakelen geen uitval gehad.Conclusie lijkt dan ook:
1. Storing door zijn signaal
2. Hij heeft geen enkele afscherming van zijn signaal ik kan eigenlijk gewoon op zijn signaal internetten en e-mailen,hij heeft een snelle breedband aansluiting,ik een langzame(goedkoper).
Wat zou ik moeten doen van zijn signaal gevrijwaard te zijn?
Ja,ik snap alwat menigeen denkt: LUL NERGENS OVER EN LAAT HET ZO, GOEDKOPER KAN NIET !!,maar dan kan ik mijn eigen netwerk niet gebruiken,dus dit is niet de oplossing lijkt mij.

Bij een aantal wireless routers (niet alle merken) kun je een kanaal instellen waarop ie zenden/ontvangen moet.

Als dat bij jouw router ook het geval is, zou je dat eens kunnen proberen, flink hoger of lager zetten en zien of je dan de storing van de buurman kwijt bent.

Bedankt voor jullie reakties,het kanaal heb ik ingesteld op 9, de stoorder (buurman) staat op 1,dit heft dus de storing niet op, zal nog eens verder uit elkaar proberen. Andere vraag is ,ik kan de wireles adapter(de ontvanger dus eigenlijk) een SMC 2635W een WEPcodering geven 64 of 128 bits, wat is hiervan precies het nut?
De adapter wordt geleverd met handige software n.l. Boingo en Card manager,ik studeer wat hiermee te doen.

Het nut van die codering is dat de data die over je draadloze netwerk gaat ook gecodeerd is.
Codeer je die niet, dan kan dus elk willekeurig iemand met een goede sniffer al je verkeer (ook paswoorden dus) sniffen als ie dicht genoeg bij je in de buurt zit, in een auto ofzo.
Dat gebeurd vaak genoeg.:)

Heb de router verplaatst naar een andere plek,oorspronkelijk stond hij bij het kabelmodem in de meterkast, ik denk dat dit geen goede plek is. Ik heb zoiets gelezen op tweakersforum, meterkasten zijn sowieso bronnen van storing, dus weg van de meterkast en ik moet zeggen dit is een tip, nog geeen enkele uitval gehad sinds een uur continu. Nu nog even wachten tot mijn buurman zijn router weer inschakeld.

Je kunt toch gewoon op je pc instellen van welke router je wilt ontvangen en de andere blokkeren. als dit niet werkt zou ik kijken of er voor jou router geen antenne is, maar let op dit kan er voor zorgen dat je berijk meer dan 100 meter word dus het is wel aan te raden om dit te coderen want anders geniet de hele straat mee van je wireless netwerk.

Ja dat is leuk de hele straat werkt op jouw wireless, zoiets is er nu ook aan de hand bij mijn buurman.Maar serieus , bij mijn smc pmciakaart wordt soft geleverd, n.l. een card manager en boingo en dit laatste progje daarmee kan ik vanaf de buren internetten. Nadeel van dit progje is de u itval van mijn router ???. Ik gebruik Boingo dus maar even niet meer. Op carmanager kan ik ook zien welke ap,s in de lucht zijn. Hoe je op de pc instellen van welke router je wilt ontvangen is mij niet duidelijk,en hoe te blokkeren.
Ook puzzel ik nog hoe ik mijn bestanden en printer moet delen, misschien kan iemand mij op weg helpen.
Ik gebruik Win XP.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan