unknown device probleem met DSI185

J

joep2k

Ik ben vandaag eens met mn DSI185 begonnen en ik wilde dit doen met oslink 1.5. De eerste keer ging alles perfect oslinkje erin read signature en hoppa ik kon beginnen. Maar na een halve minuut liep oslink 1.5 vast en nu gaat de ontvanger op vreemde wijze niet meer aan.En ik krijgt nu als ik read signature doe unknown device. Ik hep het daarnaa met oslink 4.00 geprobeerd ook zonder succes. en ik hep daarbij ook al het ENABLEPGM truukje gebruikt ook zonder succes. heeft er iemand een oplossing voor dit probleem

Hallo Joep2k,

Heb je in de oslink 4.00, onder tapblad "oslink" ook voor DSI158d gekozen?
Als dat wel het geval is, gaat hij dan wel connecten?
Als dat ook het geval is, probeer dan eerst de originele software terug te plaatsen. Oslink 1.5 heeft namelijk eerst de originele software gewist en is daarna vast gelopen. als je hem toen niet had afgesloten, kon je gewoon opnieuw connecten en doorgaan. Nu is hij dus helemaal leeg "unknown device".
Dus gewoon aansluiten op je oslink en eerst de originele firmware er in en daarna de firmware die je er in wilt hebben.
Als het goed is, moet dat lukken.
Succes.

nee helaas connect hij dan nog steeds niet en als ik dan via oslink guard ENABLEPGM doe dan krijgt ie nog steeds erase faillure bij write

Loop even je aansluitingen na, het kan zijn dat je ergens geen goed kontakt hebt, normaliter moet hij altijd connecten als alles goed is aangesloten en er van uit gaande dat de oslink goed is.
Probeer (als je de mogelijkheid hebt) om hem eerst op een andere tuner te connecten, en als hij daar dan connect, zet hem dan terug op de DSI185 en probeer dan de firmware in te lezen.

het zou gewoon moeten werken al doet de diagnostische test van oslink v4.00 een beetje vreemd, er is een ander programma om het te testen maar ik weet niet meer hoe het heet iemand een idee?

lonewolf je zegt dat ie nu helemaal leeg is en daarom niet kan connecten, dat zou kunnen maar als ik er dan nieuwe FW in stop dan wil die gaan erase en dat gaat dus niet want er zit niets in en dus gaat hij niet verder. Is er een manier om erase over te slaan bij het erin stoppen van de FW

het probleem is nu dat ik er niks afkrijg, de signature lukt nog steeds niet maar dat is niet het ergste als ik er nieuwe FW opzet kan die er niet op omdat het oude er niet af kan weet iemand een manier om dit te omzeilen. Overigens kan ik wel write data area doen maar dit levert niks op heeft iemand een oplossing

Het verhaal dat je niet zou kunnen connecten als je de firmware geheel of gedeeltelijk gewist hebt, is niet juist.

Zelfs als je de gehele firmware blokken zou wissen is een connect nog mogelijk, aangezien het hier gaat om een uitlezing van de flash ic types, en die informatie kun je niet wissen met een oslink (althans niet met de normale programma's die hier gebruikt zijn).

Als je niet kunt connecten is dat bij de DSI185D meestal een slechte verbinding tussen de oslink en de connector. Deze is namelijk iets verder naar binnen gelegen, en de meeste oslink pennen zijn daarvoor net iets te kort. Ook kunnen de contacten iets ge-oxideerd zijn. Verder natuurlijk niet vergeten de juiste modus te kiezen (DSI185). Zonder een juiste connect is het onzinnig om iets te schrijven, dan loopt het toch niet goed.

Bij Oslink 1.x kan een vastloper tijdens het programmeren vaak opgelost worden door een soft-reset te doen (ctrl-alt-del) en die dan weer te annuleren.

Succes,

M_Z

moet je hem connecten met een andere DSI185
zorg dat je verbinding krijgt.
zet je oslink over naar de dode philips en als het goed is loopt
de firmware er gewoon in.

probeer het eens wie weet
bert (vago)

joep2k,
Ik heb niet gezegd,dat wanneer de deco leeg is, dat hij niet meer kan connecten. Even beter lezen.
Ik weet niet of je hem al weer aan de praat hebt, maar probeer het eens op een andere computer. Het kan zijn dat iets hem tegen houd.
Als jij zeker weet dat alles in orde is, zowel met de aansluitingen, als met de oslink zelf. En dat je de juiste instellingen hebt. Dan denk ik dat er een conflikt is tussen windows en het oslink programma. Andere mogelijkheden raken uitgeput.
Ik heb dit ergens in een ver verleden eens een keer gehad met Declink, windows er opnieuw op en geen last weer gehad.

bedankt voor jullie hulp helaas werkt het nog niet
ik heb het op een andere PC geprobeerd zonder resultaat en met een andere DSI185 kan ik WEL connecten het eraf halen van de oslink en op de andere stoppen wil ook niet lukken iemand nog een suggestie?

Misschien moet je je oslink testen met de oslinksoftware.
Kan zijn dat daar misschien storing in zit.

groeten eric

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan