uoload snelheid ADSL

T

the matrix

Ik ben overgestapt van @sloom naar ADSL.

Mijn spec = 3072kb down en1024kb up

De testen bij speedtest en bij mordax
geven nagenoeg de zelfde down en upload snelheid:

Download 351kByte en upload 72 kByte

Dus uploaden gaat bijna een factor 2 trager dan beloofd.

Maar als ik bij Speedtest kijk naar de upload overzicht van ADSL aanbieders zie ik maximaal 77 kByte voor de meeste 1024 kb leveranciers

Hoe komt dit?? is er een methode om de snelheid aan te passen staat er ergens een vinkje fout ?
Iemand andere ervaringen met upload snelheid??

Do't shoot me if I'm wrong! Maar ik denk dat die specs het maximaal technisch haalbare zijn, onder de gunstigste (inter)netbelasting.
Ik heb hier met met downloaden van het net ook altijd lagere waarden dan de specs. Om maar te zwijgen over hun news servers, want da's echt huilen.
Je kunt hooguit kijken of het technisch aan jouw hardware kant goed is. Bij mijn modem kan ik ook in de modem setup nakijken wat bv de lokale verliezen zijn.
Ik denk niet dat het iets met uitvinken te maken heeft, maar je kunt altijd je modem settings eens doorvlooien.
Grtz.

Uploadspeed is ook onderhevig aan het aantal aansluitingen in jouw straat, nja op de kabelkast waar jij ook op zit, en het gebruik daarvan door deze mensen.
Het genoemde is inderdaad het uiterst haalbare.
128 kbyte/sec ga je dus niet halen, 110 a 115 kan wel als het helemaal vrij is.
72 is inderdaad een beetje laag, kan dus zijn dat het nog iets hoger gaat als het rustiger is. Wie weet.

Lijkt op een beperking van je modem, probeer eens nieuwe firmware in je modem/router te stoppen.

mijn upload snelheid is niet afhankelijk van het tijdstip van de dag.

Het is uiterst stabiel op 72kB

Mijn ADSL modem is een Speedtouch 510 van Thomson/Alcatel.

Even voor de duidelijkheid.

Als ik bij Hetnet Planet de postcode check doe dan krijg ik steevast de melding dat ik geen ADSL mogelijkheid heb.

Bij Speedlinq kreeg ik bevestigend dat met de Baby Xl dit wel mogelijk was met alle mogelijke snelheden.
Heb de gok genomen en het meest goedkope abootje genomen

3072/1024 voor 7,95 euro eerste 6 maanden en daarna 35 euro en dan vrij om op te stappen

Dit is spotgoedkoop t.o.v. van @home breedband.

De huidige snelheden die ik nu bij Speedlinq haal zijn stukken beter dan die van @home.

Mijn upload van @home kwam nooit boven de 18k en de download schommelde tussen de 150- 500k(500k 'snachts na 1 uur)

De snelheid in de prime time was vaak niet hoger dan 200k.

Speedlinq ADSL daarentegen levert 350k down en 72 up stabiel ongeacht het tijdstip.

Vermoedelijk zijn er in mijn wijk amper ADSL verbindingen vanwege de negatieve postcode check.

Voordat ik de helpdesk bel waarom mijn upload wat achter blijft eerst alle mogelijk tips hier afwachten (helpdesk is een beetje prijzig 70 ct per minuut (@home rekende 40ct per minuut)

Ooeps, sorry, ik had verkeerd gelezen, ik dacht dat je naar @Slome was overgestapt.

Nee in ADSL zijn de lijnen stabiel, daar heb je niets te maken met het aantal aansluitingen in je straat.

In dat geval mag je dus ook gerust vragen waarom jouw uploadspeed zo langzaam is. Vermoedelijk onderweg problemen.

Ik heb een hele tijd ook al 1024 kbit, dus bruto 128kbyte/sec. Netto ligt dat lager aangezien er ook nog de correctiepakketjes vanaf gaan, dus maximaal haal ik iets van 110 a 115 kbyte/sec.

Het ligt er echter wel aan waar ik upload, bij de newsserver hangt ie rond de 98kbyte/sec maar soms wat hoger.

Bij vaste upload zit hij echter ook altijd stabiel rond 100kbyte/sec.

72kb is grof genomen 72x8=576kbit en dat is dus bijna de helft van wat het moet zijn, in mijn ogen reden tot klagen, stabiel of niet. Ik weet niet hoe ver je van de centrale zit want dat kan wel van belang zijn, maar zelfs als je daar ver vanaf zit is de helft van het beloofde toch nog erg weinig, ook al is het stabiel.

Ik vraag me echter wel af hoe jij je uploadsnelheid eigenlijk test, op welke manier, bij welke server, ftp, http of andere transferoptie?

En nou doettie ut wel???

Maar maakt het iets uit? ;)

Die speedtesten zijn niet echt goed. Je moet er tientallen doen zowel bij mordax alsook bij speedtest en dan heb je een goede indruk van de juiste snelheid.

Het kan natuurlijk zijn dat het toch maar 72 kbyte/sec is.
Je zou eens een paar 2 mb bestanden ofzo naar je eigen provider moeten uploaden met ftp, of eens een muziekcd posten op news en eens zien wat hij dan voor snelheid aangeeft.

Bij Mordax geeft de mijne als gemiddelde 83 kbyte/sec, terwijl als ik gewoon ftp of news aan het uploaden ben, mijn gemiddelde op 105 a 110 kbyte/sec ligt.
Dus ik zou die testsites niet echt als betrouwbaar nemen.

Het upload probleem zit in de Speedtouch 510 die gaat niet hoger als dat je nu zit ook niet met nieuwe firmware.

Als ik hier een speedtouch gebruik haal ik ook niet hoger als max 72 en met mijn asus modem haal ik zo rond de 110

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan