UPC doos

klukje

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb hier een (oude) UPC kabel doos staan. Wie weet, wat ik daar zo al mee kan aanvangen?
Natuurlijk heb ik niets illegaals in de zin, maar wellicht is het toch handiger om eventuele reacties per pee em te sturen...

Verkopen? Aan wie? Aan UPC zeker?
Nee, dat is niet de bedoeling, ben hobbyist, ik wil beeld!

Als het een philips UPC digital doos is, kan je daar alleen de radiokanalen mee ontvangen, mits je een smarcard (zonder abo) hebt. heb je die niet, dan doet ie ook helemaal niks, alleen het ventilatortje op de achterkant draait :)

denk er wel om met zo'n doos als je die zo op de kabel aansluit geeft hij een een signaal af en kunnen ze hem zien dat hij is aan gesloten en kunnen ze hem ook uitzetten als hij dat nog niet is ??
zou er even iets tussen zetten dat dat singaal weer blokt
kun je dan nog even verder hobbyen
anders is het zo snel gebeurt

@klukje
in welke omgeving zit je ??
ben hier ook al eens bezig geweest met upc digital
maar is een orgineel kastje van de buurman .. kan daar dus niet al te veel aan doen,
er zijn met zo'n kastje een tal van mogelijkheden
en wat rienk zegt klopt wel .. ze kunnen hem op afstand uitschakelen (alleen bij wanbetalers) bij een opzegging van abbo
moet je meestal de kast terug geven (komen ze ophalen)
dat laatste gebeurd bijna nooit (weet ik uit ervaring)
maar bij opzegging abbo wordt de kast niet afgesloten maar je kaart wordt gedeactiveerd zodat je dus niet de gecodeerde kanalen meer aankan en geen mail meer kan ophalen (gezien er ook een internet modem in zit zijn er qua internet ook nog mogelijkheden .. maar dat ga ik hier niet vertellen omdat juist dat zou aanzetten tot illegale praktijken :)
en daar wil ik het duck team niet mee lastig vallen !!!!
deze topic zal dan ook wel verplaatst worden naar de off topic
maar ik me wel bedenk zou upc op de hoogte zijn dat hun systeem niet goed waterdicht is .. en ook upc wat kan leren van de hobbyisten :)

UPC doos is van goede vriend in Amsterdam. Is afgesloten wegens wanbetaling.
Inderdaad, doos niet opgehaald...
Vriend heeft er geen enkele moeite mee, als ik het ding uit elkaar sloop.

Een oplossing is om er andere soft in te zetten.
Hier in het noorden draaien die dingen zonder kaart en staat alles open na en soft update.
Dus om met een decoder hier iets te doen als hij niet is uitgezet is niet echt intersant omdat je alles wel hebt .
Ze zullen hier later wel met hun pakketjes komen denk ik.
Kunnen we dan weer hobbyen

welke ontvanger is dat dan?
de motorola,phlilips of sagem box?

groetjes ...mantaray

Ik heb ook nog zo'n UPC doos met UPC smartcard (PHilips) iemand interesse? (PM)

zo heb hier nog een motorola doos staan
dus als daar andere soft ingezet wordt werkt hij weer?
hoe doe je dat en waar vind ik de soft????
ps wil er alleen de normale legale zooi mee bekijken

Hallo Rienk

U shrijft "Een oplossing is om er andere soft in te zetten."

Komt deze info uit betrouwbare bronnen. En welke box betreft dit? Philips, motorola of een ander.

Bij de philips zou dit niet werken, omdat alles via de smardcard werkt. Bij de motorola kan het misschien wel. Je zou bijvoordeeld de mac address of serienummer in de flash rom kunnen aanpassen. Na het aanzetten, krijgen de motorolas op basis van de serienummer een channelmap. Weet iemand iets meer over?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan