Upc Is Gek Geworden

M

mike199

Mijn abonnement kost 41.97 per maand en de mailtjes begonnen al vanaf het begin van de maand ik snap hier niets meer van
Wat een klootz....Zijn het daar zeg weg met die troep

Geachte chello abonnee,

Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 5 keer dit gemiddelde.

Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Aan plus hoeft je ook niet te beginnen van 80 euro.
Want daar krijg je met 30/40gb ook al een mailtje
Ik heb mijn abbo bij chello opgezegd,het is van de zotte bij een abbo van 80 euro ook nog een datalimiet te hebben.

vr.gr.kjonker

Als je werkelijk zoveel dataverkeer hebt, en dat ook weet, is het een probleem wat bekend is bij Chello gebruikers.

Als je het idee hebt dat het niet juis is, kijk dan of je niet een open mailrelais hebt oid. Want daar wordt ik nog minder vrolijk van.

Check demon.nl
De enige die een datalimiet neerzet als fair use pol. net als alle andere aanbieders.
(de limiet is echter 100Gb p/m, perongeluk aan mij verteld ;))

G

Dat verhaal klopt niet Big_G.
Demon heeft ondertussen in elk geval een limiet op de newsserver en capt deze ook.
Wat de limiet op de gewone verbinding is, is me niet bekend maar Demon is zeker niet de enige.

Tweakdsl heeft ook een uitstekende aanbieding.
En die heeft dus 0 limiet en ook 0 limiet op de newsserver en ook geen caps en heeft daarmee dus een betere aanbieding dan Demon.

@Mike99: Vind het trouwens belachelijk om een datalimiet van 8 gig te hanteren bij een abo wat over de 41 euri kost. Zelfs bij KPN krijg je voor dat bedrag nog meer datatraffic volgens mij. Zo'n 30 a 40 gig is niet veel maar vrij normaal met een abo van die prijs als je regelmatig eens wat downloaden wilt.

Bij @slome ligt deze vele malen hoger, maar ze zeuren ook wel eens (als je vaker over de 60 a 100 gig gaat of als er klachten van anderen in je straat komen) alhoewel ook daar wel iets tegen te doen is want @slome hanteert ook in hun reklame geen datalimiet en daar zijn ze op te pakken, zeker als je een bedrijf achter je hebt staan (ervaring mee). :biggrin:

Maar 8 gig per maand? Tsssk da's compleet niets, zeker voor dat bedrag, ik zou die Chello heel vlug eruit kegelen.
Daarnaast zou ik ook nog eens de contracten nakijken die je thuis gekregen hebt om eens precies te zien wat daar vermeld staat over datalimieten etc. Best kans dat je ze kunt sommeren zich aan het contract te houden en de cap met ingang van onmiddellijk weer eraf te halen of anders abonnementsgeld terug te vorderen. Maar nogmaals... dat hangt van je contract af, ik ken die Chello voorwaarden niet en wil ze niet eens kennen.;)

Ben destijds niet voor niets weg gegaan bij Chello, ik kreeg nog veel sneller zo'n brief (kwam over de 500 mb) sinds 2 jaar (bijna) zit ik op het bbnet netwerk en dat bevalt op zich prima, wel merk ik dat er sinds een maand of 4 ping problemen zijn (lage waarden) en idd de newsservers zijn 'vertraagd' (maar daar kun je via een trucje wel omheen werken) maar nog nooit een mailtje of iets dergelijks, ontvangen omdat ik teveel download (heb wel eens maanden gehad dat ik over de 120 gb kwam)

Tweakdsl heeft geen 'knijper' gezet op de newsservers, al ben ik in de veronderstelling dat dit wel gaat veranderen met de komst van 'ex'-demon leden (er stappen er heel wat over, lees ik op hun support groep)

Verder vind ik het eigenaardig dat men nog steeds een kpn abo nodig heeft, wil men van internet gebruik kunnen maken (of het nou bbnet is of een ander) je bent dus op z'n minst iets meer dan 9 euro kwijt aan iets waar je niets mee doet (geldt niet voor iedereen natuurlijk) want het merendeel telefoneert via het mobieltje tegenwoordig

Moest destijds een aangetekende brief (echt van deze tijd he?) aan chello sturen om het abonnement te be?indigen, maandje later (heb zelf de precieze datum bepaald) is de modem opgehaald. Houd er rekening mee dat die gasten je nog steeds het abonnementsgeld zullen afsnoepen via je rekening. Word helemaal lastig als je ook een tv abo hebt en alles hebt laten automatiseren. Ga niet naar zo'n center (een van de upc centra's) maar doe het allemaal via hun mail site (www.upc.,nl) dat gaat het snelst.

Ja het klopt, er stappen steeds meer mensen over.
Het is dan ook wel te verwachten dat er t.z.t. iets gaat gebeuren qua newsservers, misschien limiet, misschien cap ik weet het niet.
Tweak probeert het nu nog zoveel mogelijk te houden zoals het nu is.

Het is een samenwerkingsverband tussen Tweak, Cambrium en Truedsl, en als meer bedrijven samenwerken kun je natuurlijk wel wat meer permitteren, zo is er pas een zeer dure uitbreiding geweest en weer het nodige vertimmert.

Nadeel is dat het geen payserver is en dat ie er soms uit ligt en soms aan gewerkt word en de retentie rond de 5 dagen hangt als ie gewoon goed draait.
Uitval word echter steeds minder en gezien de grote investering zou je ook nog aan een andere oplossing kunnen denken.

Ze wilden namelijk pas weer gaan zorgen de retentie hoger te krijgen, richting de 10 dagen.
Het zou dus best kunnen dat ze op die manier willen proberen de zaak nu stabiel te krijgen en het dan voor Tweakleden gewoon gratis te houden en er een payserverdienst van te maken voor niet-tweakleden, daarmee zou dan ook een groot deel van kosten teruggewonnen kunnen worden.

Het zal nooit en nergens zo blijven zoals het nu is.
En nee, ik werk er niet, maar heb er wel enkele gehad en over veel gehoord en gezien en dit is momenteel de beste eruit.

Quicknet is/word ook heel interessant aangezien die per maand 15 euro lager ligt in prijs voor dezelfde abo's en da's veel.

Daar zit wel en limiet van 50 gig op de newsserver, maar als je dan voor 7,50 een eweka payserver abo erbij neemt, en zelfs dan zit je nog altijd 7,50 per maand goedkoper dan bij Tweak.

Het is dus maar wat je wilt.
Als ik dan naar Mike99 kijk, met een verbruik van 40 gig per maand, zou hij daar misschien ook prima zitten, voor 55 euri per maand heb je daar een 2-8mbit abo.

Helaas weet ik niet hoe quicknet verder als provider is, heb geen ervaring met deze en dit is een van de weinige waarover ik tot nu toe nog nauwelijks iets gehoord heb.
Misschien dat anderen daar meer over kunnen vertellen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan