UPC zooi

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nou heb ik met veel plezier een internet aansluiting van UPC, Chello genaamd od Kwello.
Ik heb het Classic abbonnement, 4Mb down en 1 Mb up, was ik behoorlijk tevreden over.

Maar dat gaat veranderen, de download wordt verdubbeld, ik vind dat heel gemeen, ze hebben mij niets gevraagd.

maar eigenlijk zit ik er niet mee, dvd'je binnen halen in 1 uur en 15 minuten.

Zal maar weer een hoop lege DVD's bestellen, blijk ik in de toekomst nodig te hebben.

Bertje

Breek me de bek niet open. Soms 4x in de week geen internet verbinding en telefoon en tv.

Ik hoop voor jou dat je daar nooit last van gaat krijgen.

;)
Nr.10

hoi
hier ook zwaar klote
25 verschillende ip nummers per maand bij chello fijn met cs
ik ben blij dat ik in maart weg kan
2maanden s,avonds geen internet gehad
groetjes dalton

Zal ik jouw posting eens ff lekker editten? :biggrin:

Nee is geintje joh, verdubbeling is natuurlijk nooit fijn, zo is er toch niks meer aan met dat I-net? :confused:

Ik ben blij dat men hier de laatste tijd mijn ip met rust heeft gelaten, en ohja ik heb eventjes jou klacht hier op dit forum even doorgestuurd naar @Chello, en men wist mij te vertellen:

Dat trouwe gebruikers zoals jij die dagelijks gigabites aan films en andere "star trek' (koffie staat klaar, Appelflappen of worstenbrood? )zooi op hun hd binnengehaald hebben, verwend worden met een halvering van de downloadsnelheid, een betere beveiliging op het internet kunnen beschikken door het niet meer kunnen bezoeken van sites waarvan men denkt dat er illegale dingen kunnen staan, zoals Torrents en bijvoorbeeld tieten, en voor dit alles mag je 3 keer zoveel gaan betalen.

Zo ben je nou tevreden??? :biggrin: :stupid: :draai: :bier:

maar eigenlijk zit ik er niet mee, dvd'je binnen halen in 1 uur en 15 minuten.
Typefout zeker, zal eerder 2 uur en 15 minuten zijn.:)
Dat lukt je dus echt niet he met een 4mbit accountje. Ik heb hier een 8mbit account en zelfs daar lukt dat niet mee.
Als je dicht bij de centrale zit met 8mbit hou je ongeveer 820 kbyte/sec over, d.w.z. dat een DVD van 4.3 a 4.5 gig aan bestanden op 1 uur en 35 minuten binnen is. Sneller kan niet, zeker niet met een 4 mbit account dus lijkt me dat je hier een typefout gemaakt hebt.:biggrin:

Chello wisselt inderdaad veel en ook ik hoor van steeds meer kanten klachten over deze provider.

Klachten heb ik eigenlijk niet over UPC.
Ja ik heb ook telefoon van hen, maat ook een GSM van een andere provider, dus onbereikbaar ben ik dus nooit.

Ene die download, ja normaal duurt het bij mij 2,5 uur voor een DVD ik zit dat gemiddeld op 490 KB. 9000 x 490 is ongeveer 4,5 GB. Ik denk niet dat ik het halveer met 8Mb down, maar zal het proberen.
Je mag niet vergeten dat ik ook nog twee pay servers heb, als die het aan kunnen zal het wel lukken. Met Eweka kan ik 500 KB halen, Astraweb ongeveer 300 KB samen niet de 1MB down maar 800 KB. Zal kijken wat het wordt.

Verder moet ik zeggen dat ik weinig problemen met Chello of UPC hab, maaar zal het op hout afkloppen.

Maar zal toch maar een nieuwe voorraad DVD's inslaan.

en wat die koffie betreft Freggel, volgende zondeg heb ik misschien wel tijd, maar dat meld ik je nog wel.

Groetjes Bert

Misschien kun je je ook eens informeren naar de 20mbit opties. Wanadoo en Tweakdsl (via Tiscali) hebben leuke aanbiedingen momenteel.

bert50 zei:
en wat die koffie betreft Freggel, volgende zondeg heb ik misschien wel tijd, maar dat meld ik je nog wel.

Groetjes Bert

ik ben het hier op de manier waarmee ik nu aan het downloaden ben ook nog niet helemaal eens, maar heeft eigenlijk niks met deze topic te maken, maar het meer zoeken naar de juiste "cli?nt' voor dit. ;) Want nu doe ik meer dan twee dagen over 4,5 gig met mijn snelheid, terwijl dit rederlijkerwijs in een halve dag moet kunnen als hij op zijn maximum download...

Maar dat onderwerp komt nog wel. ;)

Dat doe je dan zeker niet op een Linux client?

Btw, het heeft natuurlijk ook met de hosts te maken :biggrin:

G

Nee G ik doe het nog niet op een linuxcli?nt, ik ben druk aan het sparen voor een multimedia pc te gaan bouwen! De afspraken zijn al gemaakt en de prijzen al gezet.... kan niet wachten op mijn kerstvakantie, want dan wordt het en ritje pc zaak, en voor een eurootje of 800 onderdelen halen, om aan de slag te gaan. :biggrin:

En dan, ja dan ga ik definitief de pc die nu dag en nacht aanstaat helemaal instellen voor linux, nog ff geduld, maar ooit..... ja ooit komt het bij mij ook goed. ;) Het staat er al op, dus zover ben ik al...

Maar ff terug op die 'Cli?nts" in het begin dat je met een programma begint gaat het goed totdat je een paar dvd's binnen hebt, en dan zakt stilletjes aan de snelheid terug, zit nu hier al aan de vierde "Cli?nt' en ook deze loopt rap terug... :confused: ( maar het heeft nu niks meer met het begin van dit draadje te maken....)

Dat heeft te maken met het aantal sharings dat je draait.
Bij 1 sharing met de optie gebruik meerdere sloten, zal ie als een dijk downen. (evenals up). Maar als jij 10 sharings die elk een aantal (4 sloten? up alleen al??) gebruikt... Je harde waren moet daarmee harder werken etc etc etc...

En ja, tenslotte: wat kan je client aan? Maar dat is pas op het laatst. (heeft iemand niet een OSI model als plaatje om even te laten zien hoe dat nu zit? Of hoe heet dat ook weer?)

Hier de text versie:

• Fysieke laag Data versturen/ontvangen naar/van het computernetwerk
  • Datalink laag Transmissiefouten opsporen en corrigeren die optreden in het transmissiemedium tussen de computer en het computernetwerk.
  • Netwerklaag Data van routing-informatie voorzien, zodat het computernetwerk de data bij de juiste computer kan afleveren
  • Transportlaag Het verzorgen van betrouwbare data-overdracht tussen applicaties.
  • Sessielaag De communicatie tussen applicaties co?rdineren. Deze laag heeft dezelfde functie als een verkeersagent.
  • presentatielaag Communicatie realiseren tussen applicaties die verschillende coderingsmethoden gebruiken. Deze laag heeft dezelfde functie als een tolk.
  • applicatielaag Een applicatie toegang geven tot de OSI-omgeving.

G

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan