Upgrade naar basispakket

S

santo999

Hallo mensen,

Ik heb gisteren via de site van Canaldigitaal een uitbreiding doorgegeven van het gewone settopbox pakket naar het basispakket.
Ik zou mijn ontvanger, een Dreambox 500, met daarop het laatste PLI image, op SBS6 moeten zetten en dan zou ik binnen het uur beeld hebben op RTL8 enz.
Niet dus.
Ik heb nog de oude zwarte kaart van Canaldigitaal die wel geupdate is naar 30-11-2009 maar ik krijg de zenders die ik er nu bij zou moeten hebben niet open.
Als cam heb ik geprobeerd : zowat alle cccam's, mgcamd, camd3 en niks wil de zenders openen.
Ik heb nu zoals gezegd het PLI image erop staan maar heb ook het Gemini 4.6 image al geprobeerd wat ook niet wil helpen.
Is er iemand die misschien een tip heeft ?
Wat me wel is opgevallen is dat de "gewone" kanalen zoals ned 1,2,3 en de rtl's op het moment ongecodeerd werken. Kan het hier iets mee te maken hebben ?
Ik heb trouwens ook al alle keys gewist in de var/keys directory, ook zonder resultaat.

Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp.

Minimaal CCcam 2.11 gebruiken dan zou alles gewoon goed moeten komen.
Maar idd al die kanalen op het mom FTA

Ik zou CD even bellen, das het meest directe.
Gewoon zeggen dat je met een Strong 6850 kijkt, of een Philips 2211. Dit voorkomt een hoop gezeik van hun kant.
Volgens mij moeten ze je een nieuwe kaart toezenden, omdat ze zelf hebben aangegeven dat enkel het set top box pakket nog via Seca 2 werkt. Alle andere abbo's lopen via de nieuwe kaart.
Welke CCcam je gebruikt is niet echt van toepassing. Alle vanaf 2.XX werken met de update.

Groet Diq

OH ja, wel chippie naar beneden he!

Bedankt voor de hulp.

Heb inderdaad met cd gebeld.
Eerst, nadat ze de zaak nagekeken hadden vertelden ze dat alles toch echt in orde was en dat het zou moeten lukken met een heractivatie.
De tweede keer heb ik de nieuwe (oranje) kaart ter sprake gebracht en die zouden ze in ieder geval opsturen, 10 werkdagen. Maar werd erbij gezegd, met een nieuwe settingslijst in de ontvanger zou het beslist moeten lukken.
Ik heb intussen Gemini, Pli en Nabilo geprobeerd met bijna alle cam's.
Heb er nu weer Pli opstaan met CCcam 2.1.2 en een settingslijst uit dit image van PET.
Zou het nut hebben om weer andere settings te gaan proberen ?

Bij voorbaat dank

PS Chippie zit inderdaad naar beneden, daar heb ik de eerste keer dat ik een Dreambox kocht al eens mee geleerd....

Ik ben zover dat ik het op heb gegeven.
Na een Ascom decoder, "goedgekeurd" door cd, van een vriend heb geleend om het dan toch ook maar eens zo te proberen.
Nog steeds geen beeld op het basispakket. Na het zoveelste telefoontje naar cd werd uiteindelijk verteld dat het toch wel eens aan de kaart kon liggen en ik dan maar moest wachten tot ik de oranje kaart binnen had.
Daarop heb ik ze verteld dat ze dan maar de zaak terug moeten draaien naar het settop pakket tot ik die kaart heb en dat ik dan wel weer verder kijk.

Maar nu komt het...
Vanmiddag ging cd plotseling weer gecodeerd uitzenden en had ik helemaal niets meer.
Ben nu weer van alles aan het proberen en heb ondertussen wel beeld op ned 1,2 en 3 maar de rtl's blijven zwart.
Is cd op deze kanalen ook met een andere codering gekomen ?
Heeft er op het moment ook nog iemand anders last van dit probleem ?

Bedankt voor de hulp.

Zolang je de oude kaart nog hebt moet je bij seca handler seca 2 voorrang geven of 2.011 gebruiken

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan