Upload Internethost

O

osjohn

Hallo Techneuten

Ik heb af en toe het volgende probleem, via mijn weerstation laad een programma het bestandje clientraw.txt naar mijn hostwebdir. tot op een moment dat hij niet meer upload en clientraw.txt 0 inhoud heeft.

De oplossing is dan dat ik clientraw wis op mijn host en mijn computer het weer goed upload.

Is dan dat filetje beschadigt of wat kan dat zijn volgens jullie ??

John van Os

Heej John.:)

Ik verzorg momenteel ook hostingaccounts dus zou dat eigenlijk moeten weten.

Wat er feitelijk moet gebeuren is dus dat het bestandje steeds opnieuw overschreven wordt middels ftp.

Dat moet feitelijk gewoon kunnen maar je bestand wordt dus "genulled" om het zo maar even te noemen.

Dat kan een paar oorzaken hebben, waaronder wellicht een beveiligingsinstelling van het hostingbedrijf waar je zit, maar dat hoeft niet perse.

Het kan ook zijn dat er iets met de ftp verbinding niet goed gaat of een cronjob op de server iets doet.

Daar is zonder logs moeilijk achter te komen.

Wat ik er wel van lees is dat het bestand corrupt kan raken tijdens de ftp upload maar bijv. ook als de MML server het bestandje net probeert te lezen op het moment dat het wederom geupload wordt.

Die informatie heb ik hier vandaan.

Wat ik wel vreemd vindt is dat je het op de host moet wissen en niet gewoon kunt overschrijven zonder het te wissen want feitelijk zou dat ook moeten kunnen.

Hallo BT.

Ja het is vreemd, zelfs met TotaalCommander kon ik het niet wissen ( toegang geweigert ) en met Ws-ftp ging het wel ???

John

Met WS-FTP wel en TotalCommander niet? Is van de ene kant wel vreemd, van de andere kant kan er wel eens wat verschil liggen tussen verschillende ftp programma's.

Is het soms een windows hosting waar dat op draait? Anders in Total Commander even passive (pasv) ftp activeren.

Ik heb nu de uploadtijd van enkele onderdelen verlaagt, de livepagina blijft op 3 sec. maar de andere bv. de livecam ipv 5 sec naar 15 sec gezet.

Maar toch nog altijd de vraag, waarom als het weer gebeurt is die file corrupt ???

Mijn Domijn hosting.

John

Daar moet ik eerlijk in zijn, daar heb ik geen idee van. Het kan vanalles zijn van de applicatie die de file corrupteert bij een niet goed verlopen transfer tot HD problemen.

Ook het niet gebruiken van passive ftp kan wel eens daartoe leiden.

Dus het is moeilijk te zegen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan