Usb 2.0

J

jerry1

Op mijn moederbord zijn 2 USB 2.0 poorten maar als ik een apparaat aansluit,zegt de PC dit apparaat kan sneller werken sluit het aan op een USB2.0 poort,ik heb al overal een driver gezocht voor USB 2.0 maar kan die nergens vinden.De CD van mijn moederbord staat wel USB2.0 vermeld maar na die installatie toont hin nog altijd dat zelfde probleem,weet iemand daar een oplossing voor.Hartelijk dank voor een antwoordtje terug.

Je hebt wel de drivers van je moederbord (die op de cd staan) al geinstalleerd?
Hoe zit dat met die usb 2 poorten, zijn die op het moederbord geintegreerd of is het zo'n los dingetje wat bij je moederbord hoort met een kabeltje wat je op je moederbord moet inprikken.
Staan de USB instellingen in je bios goed?

ze wel wel op het moederbord en heb de driver van de cd willen installeren,en de driver is wel van SIS PCI naar USB enchanted host controller stuurprogramma 5.1.2600.0,

Had ik ook een keer was. toen opgelost met sp2 er over te jassen.

De 2.0 werkte alleen op losse pci module geintergeerde op moederboard heb ik nooit 2.0 kunnen krijgen (oude type board)

misschien een optie??

vg/sth.

Ik neem aan dat je SP2 er al op hebt? Zonee, dan probeer die tip van stephopper eens.

Anders even kijken bij de moederbordfabrikant of er nieuwere drivers zijn, evt. een bios upgrade uitvoeren.

Ik heb SP1, SP2 , SP3 geinstalleerd,maar niets help ,ik denk ik zal moeten een pci USB insteekkaart moeten kopen,dat zal dan wel (denk ik) werken op USB 2.0
In ieder geval bedankt voor jullie hulp.Ik heb ook al bij microsoft geprobeerd maar het zou een bestandje zijn (209kb) uit SP1 namelijk kb312370 of q312370 of nl 312370 maar nergens te vinden.

jerry1;192126 zei:
Ik heb SP1, SP2 , SP3 geinstalleerd,maar niets help ,ik denk ik zal moeten een pci USB insteekkaart moeten kopen,dat zal dan wel (denk ik) werken op USB 2.0
In ieder geval bedankt voor jullie hulp.Ik heb ook al bij microsoft geprobeerd maar het zou een bestandje zijn (209kb) uit SP1 namelijk kb312370 of q312370 of nl 312370 maar nergens te vinden.
Ik heb ook naar het bestandje gezocht onder zoeken bestanden en mappen,maar niet te vinden

Het is geen onbekend gebeuren, bij de sis chipset's vaak in combinatie van ESC of PC chips moederborden.
Dit zijn niet de meest stabiele borden wat vaak wil helpen is de BIOS flashen maar dit moet je durven want dat kan wel eens fout gaan.

Dat gaf ik ook al aan dat ik usb poorten op moederboard met geen mogelijkheid 2.0 kreeg maar de losse insteek module met 4 poorten wel.

En iedere keer als ik windows er opnieuw op jas zonder sp2 zijn de usb poorten van de losse insteek 1.0 jas ik sp2 er op dan zijn ze 2.0 maar op moederboard niet.

Dus wat hij haald uit sp2 om dat 2.0 te maken is me niet duidelijk maar het werkt.

vg/sth.

De insteek kaart na sp2 update usb2 dat is puur een driver kwestie.
Kijk is in de BIOS van je bord of je wel usb2 poorten onboard hebt is dit wel het geval dan de bios Flashen al is dit wel een risico want je kan je bord kapot flashen weet dus goed wat je gaat doen.

Ja Moederborden lijken wel Satelliet ontvangers met flashen kan alles kapot gaan en voor een moederbord heb je geen jtag, dus moet je de bios vervangen als deze kapot is.

Dus zo als ik lees zitten er drivers voor usb 2 in sp2 . maar goed om de bios te flaschen voor usb 2.0 te verkrijgen via moederboard lijk me een grote risico als het met een losse insteek usb2 module zo te klaren is.
voor een paar euro,s.

Maar goed dat is ieders keus als er geen altenative middelen zijn zou ik het overwegen om het te doen om te flaschen.

Ben zelf niet zo.n pc deskundige kan alleen windows instal.en de rest aan hardware maar echt diep gaat het niet meer. en weet wat het is als de pc niet wil draaien het is bijna een dag zonder pc is een dag niet geleeft maar wel met het nodige hoofdpijn.

En waarom usb bij 2.0 is blijven steken is me ook een raadsel. heb hier ook firewire opzitten maar kom weinig apparaten tegen met deze aansluiting. alleen heb een paar hd.s met deze optie maar nooit gebruikt. het moet toch tig keren sneller werken aan overdracht.?

vg/sth.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan