USB ADSL moden op ROUTER ?

H

HuGoBoSs

Hallo mensen ik heb een vraagje ik heb nu kabel internet en ik ga over op adsl ik heb nu een sitecom router en dat werkt prima voor kabel maar hoe moet ik die aan sluiten als ik adsl krijg stekkertjes van adsl is heel anders en heb ik dan genoeg aan een usb modem?

of hebben jullie een andere site waar ik deze vraag kan stellen?

alvast bedankt mensen!

Als je lekker wilt werken, neem dan niet zo'n USB kreng. En verder lekker met UTP de boel aan elkaar klikken. Mogelijk zit er in je nieuwe ADSL router al een switch. Dan heb je eigenlijk niets meer nodig dan goede kabels.

Ik denk dat je deze vraag in het verkeerde deel hebt gepost, maar:
Als je een USB modem neemt, dan kun je die niet op je router aansluiten.
Erzijn wel mogelijkheden om het voor mekaar te krijgen, maar dan werkt het niet meer zoals het oorspronkelijk bedoeld is.
Omdat je USB modem door de pc aangestuurd word, moet je hem daar dus mee verbinden.
Je kunt dan software op je pc draaien waardoor die pc dan feitelijk de router / firewall word.
Dat betekent dan dat die pc altijd aan zou moeten staan.
Ik heb het sterke vermoeden dat dat niet is wat je wil.
Daarom is het beter een ethernet modem te nemen die je dan direkt op je router kunt aansluiten.
Eventueel neem je een multi pc modem, die heeft meerdere aansluitingen waardoor je er direkt een aatal pc's op kunt aansluiten en het ding dus ook als router zal fungeren.
Deze apparaten zijn voor rond de 60 euro te koop (E-Tech), maar niet iedereens favoriet.

idd ik wil niet dat mijn pc 24 uur moet aan blijven om de andere pc van internet te voorzien. ik denk maar dat ik een ethernet modem ga aanschaffen router heb ik al van sitecom en die werkt goed en hebben jullie een site waar alle info over een ethernet moden staat alvast bedankt voor jullie goed hulp dus usb modem die ik er gratis bij krijg gelijk weg gooien dus

Originally posted by Kerstkonijn
Als je lekker wilt werken, neem dan niet zo'n USB kreng. En verder lekker met UTP de boel aan elkaar klikken. Mogelijk zit er in je nieuwe ADSL router al een switch. Dan heb je eigenlijk niets meer nodig dan goede kabels.

zit er in een sitecom al een switch dan? volgens het boekje kan ik cabel en adsl aansluiten zelfs maxstream maar dan heb ik nog het probleem met een usb moden die kan ik dus niet op mijn router aan sluiten wat een ingewikeld zooitje

maare kerstkonijn de aansluitingen van mijn sitecom router zijn anders dan die van een adsl kabel dat is gewoon telefoonlijn die stekkers passen er niet in :S

Dat klopt ook... de router van sitecom is een router/switch die voor adsl en kabel te gebruiken is, maar dan ook alleen maar in die hoedanigheid.

Wat je dan nog mist is het modem want dat zit daar niet ingebouwd, dat is wat jij bedoelt met die telefoonstekker aansluiting.

Het modem is dat USB ding, en daarvoor werd net ook al geadviseerd om geen USB modem te nemen maar een ethernet modem. Het is echter vaak zo dat het USB ding gratis is, en het ethernet ding geld kost, maar da's afhankelijk van de provider en de aanbieding die er is.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan