Usb Drivers

D

dedoele

Ik heb nog een vraag, ik heb de computer van mijn vader geformateerd, alles draait goed, maar zijn drivers werken niet,
normaal onder windows Xp moeten die toch altijd werken,
ik snap het niet in het systeem staan ze ertussen zonder een gele uitroepteken, zodus werkende, en toch werken ze niet.

Wie kan mij helpen?

Thanks

Gaat waarschijnlijk om usb2.0,had ik vorige week ook met een andere pc,service pack 1 erop zetten en het was opgelost

Hoe bedoelt ge USB 2 ik krijg bij geen enkele USB contact gewoonweg ik snap er niets van

Groeten,
DEDOELE

anders probeer ze handmatig te installeeren vanuit de recovrie of driver cd het zal wel helpen
grtz roufa!

moederbord drivers installeren dan moeten ze het doen

groeten
job

ik heb de moederbord drivers geinstalleerd maar tevergeefs, en voor ik de harde schijf geformateerd had werkte er 1 USB poort zodus en nu niks meer, en toch staan ze in het systeem vermeld zonder een foutmelding, er word zelfs vermeld dat ze perfect werken, snap er niets meer van.

Misschien helpt het als je eens aangeeft wat je precies op je usb wilt aansluiten, of je er een usb hub op hebt hangen en wat je er mee wilt. Op welke usb poort sluit je het aan (moderne pc's hebben er meestal 4 of meer).

Normaliter als de USB sectie goed vermeld staat in XP zonder uitroeptekens en fouten dan werken ze ook.
Dus met de summiere informatie die je geeft kan men eerlijk gezegd vrij weinig doen om je adequaat te kunnen helpen.

Effe alles van Windows Update draaien en dan ook echt alles, incl. ServicePack 1.

Als je daarna nog een uitroepteken hebt moet je naar de site gaan van de fabrikant en een nieuwere versie voor de usb installeren of een bios update draaien.

Je kan ook nog instellingen verkeerd hebben staan of onjuist ingeschakeld in de bios by the way. Zie boekje moederbord.

Rolo

Da's wel de beste optie ja, alhoewel je wat mij betreft de update/fix KB824141 weg mag laten, want die blijkt nogal wat storingen te veroorzaken in diverse games zoals Delta Force.

Beste vrienden,
Ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben, ik krijg geen uitroepteken, dat is juist het probleem.

Ik heb gisteren heel die harde schijf opnieuw geformateerd en alles maar ook alles opnieuw geinstaleerd, maar tevergeefs nog steeds werkt de USB poorten niet.

Wat ik wel raar vind als ik bijvoorbeeld mijn digitale fotocamera aansluit op de USB poort, dan vind hij nieuwe software.

Ik weet voor 100% dat die webcams werken die ik wil aansluiten op de USB poorten, want op mijn PC werken die perfect.

Op mijn PC heb ik indentiek dezelfde sofware geinstalleerd als op deze PC.

Zou het meschien het moederbord zijn die geen voeding genoeg doorgeeft.

Als ik tijd heb ga ik deze eens laten testen dan weet ik het met zekerheid.

Groeten
DEDOELE

USB gebruikt een paar truuks om te zorgen dat de herkenning van de hardware snel en goed gaat.
Als eerste zijn er 2 draadjes voor de voeding(de buitenste pennetjes die ook langer zijn), en 2 voor de data.
Per aansluiting (meestal zitten er 2 aanluitingen samen) is de voeding gezekerd.
Dat wil dus zeggen dat er ergens zekeringetjes op je moederbord moeten zitten.
Zekeringen hebben altijd de aanduiding Fxx waarbij xx dus een nummer is.
Soms zien die zekeringen eruit als een weerstandje maar dan zonder kleurcode ringen.
Soms zijn het SMD componentjes die eruit zien als een klein plat plaatje dat op je moederbord gesoldeerd is.
De kleur is meestal groen, of wit.
Dan 1 van de truuks.
Om aan te geven welke snelheid een apparaat dat word aangesloten is, gebruikt men een weerstandje naar de plus of naar de min van de voeding op de bus.
De aanwezigheid van die weerstand betekent voor je USB hardware dat er een apparaat is aangesloten, de plaats waar die weerstand zit, geeft aan wat voor apparaaat het is:
Zit de weestand naar de min, is het een low speed device.
Zit die weerstand naar de plus is het dus een hi speed device.
In dit geval is hi speed dus niet de veel hogere snelheid van USB2 maar de maximale snelheid van USB 1.
Aangezien windhoos zegt dat ie nieuwe hardware ziet, is het onwaarschijnlijk dat je zekering defect is.
En de weerstandjes zitten in je camera, die op een andere computer wel werkt dus daar zal het dan ook niet aan liggen.
Als je die mogelijkheid hebt, zou ik wel ff proberen bij een pc waar de drivers nog niet geinstalleerd zijn zodat je geen appelen met peren vergelijkt.
En je kunt natuurlijk altijd ff die zekeringetjes opzoeken op je moederbord en die doormeten.
Pas wat dat betreft wel op.
Als je het jezelf niet toevertrouwt om dit soort dingen te doen, moet je er niet aan beginnen.
Anders loop je wel het risico dat je iets doet waarmee je je moederbord zeker naar de maan helpt, en dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Wanneer je toch een defecte zekering vind, moet je die vervangen door een vergelijkbaar type, en niet overbruggen door een draadje.
Wanneer je dat wel doet en er gaat iets fout, kun je gelijk een nieuw moederbord bestellen.

Geen idee of je met deze info iets kunt, maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

@Dedoele, als je het advies van MAS hebt bekeken, kijk dan ook nog eens naar mijn postings, want ik heb je echt niet verkeerd begrepen en weet dus dat je GEEN uitroepteken krijgt.
Maar de tips die ik een reply of 2 geleden gaf, zijn net voor zo'n moment ook daadwerkelijk bedoelt.

Niet zo vlug denken dus dat je verkeerd begrepen wordt, gewoon eens de tips uitproberen die mensen je geven. Een juiste driver en daarmee geen uitroepteken, is nog lang geen garantie namelijk dat het daarom ook maar goed moet werken.
Driver updates en zeker windows updates zijn derhalve best goede tips.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan