• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

usb naar netwerk

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Bij een klant heb ik een industriele besturing staan, waar een netwerk aansluiting in zit, echter deze aansluiting is defect.
Op de besturing zit ook een USB aansluiting, waar een geheugestick in kan.

Nu wil ik deze usb aansluiting gebruiken, om toch op het netwerk te komen.
Ik stel me voor dat er een directory op de server wordt aangegeven waarop de machine toegang heeft.

Probleem:
Ik kan in de besturing geen drivers instaleren om die usb poort te configureren, de besturing zal deze poort altijd als geheugenkaart afhandelen.
ik heb dus een of andere usb/netwerk server nodig die het netwerk gedeelte afhandeld, en die door de besturing wordt gezien als usb stick.

Iemand een idee welke richting ik in moet?

Er bestaan USB netwerk adapters.
Conrad verkoopt deze o.a. en in het verleden heb ik daar ook gebruik van gemaakt en werkte 100%.
Deze werkte zonder daar drivers voor te installeren.

Maar weet jij of die usb netwerk adapter dan ook wordt herkend als memory stick?

Hij wordt herkend als netwerkadaptor en niet als memory stick, en ja.. daar zit het probleem. Helaas is dit dus niet de oplossing voor het probleem.

Jammer, maar misschien heeft BT nog een sugestie?

Kan je de ethernet kaart niet vervangen in veel gevallen kan dat wel.
Ik heb ook een keer zoiets gehad met een inpak machine,
en daar zat een module in geschoven zoals bij sommige netwerkprinters zoals van HP of Oki.

Jammer, maar misschien heeft BT nog een sugestie?
Nee helaas, ik ben niet bekend met dergelijke USB aansluitingen.
USB ken ik alleen van plug en play, je duwt iets erin en het wordt herkend... of niet.:)

Ik zou alleen dezelfde vraag kunnen stellen als The Wizzard al gedaan heeft.

Helaas, de netwerkaansluting zit op het moederboard, en dit is smd uitgevoerd.
Als ik daar met mijn soldeerbout naar wijs, is ie al stuk!
Er draait ook geen Windows of Linux, maar een eigen besturingsysteem.
Zeer beperkt, maar afdoende voor de machine.

Zou je een netwerkschijf met een usb aansluiting kunnen gebruiken?
Ik heb hier zo'n ding in mijn netwerk zitten, als ik een geheugenstick in de usb aansluiting stop, kan ik vanaf het netwerk die stick benaderen.
Andersom heb ik nooit geprobeerd, ik heb even geen kabel om te testen.
Een usb kabel die aan twee kanten dezelfde aansluiting heeft, ga ik naar zoeken.

Ook een optie zou wezen, een memory stick met 2 usb aansluitingen, maareuh.....bestaan die?

Op het moment dat ik een usb kabel op de externe harde schijf aansluit ben ik de netwerkverbinding kwijt.
Da's dus ook geen optie.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan