USB => RS232 converter gezocht

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
Wie weet waar een werkende USB to RS232 converter te koop is, en van welk merk.
Ik zoek een werkende USB naar RS232 converter, aangezien op mijn computers geen RS232 poorten meer aanwezig zijn.
Nu heb ik een converter, echter is deze met geen mogelijkheid werkend te krijgen onder Windows 7 64 bits. En al mijn computers (laptop en desktop) draaien op W7 64 bits.

Hoi Aart1944,

Het merk van mijn converter is onbekend (ooit gekocht op de zwarte markt) heeft altijd goed gewerkt met XP en W7 32 bits.
Maar ik heb nu W7 64bits en daar kan ik maar geen driver voor vinden die werkt.
De Prolifac driver heb ik ook al gebruikt, maar geen respons met 64 bits.
Ik lees op de diverse forums dat er meer mensen met dit probleem zitten i.c.m. Windows7 64 bits.
Werkt die Sweex wel goed op 64bits?

Op mijn Windows7 64 bits werkt ie uitstekend! Laatst nog een Dreambox mee geflasht

ik heb er een van sitecom, is eigelijk meer een klein dockingstation. maar heb er altijd problemen mee. maar ja voor een laptop kan het niet anders. voor de desktop heb ik gewoon een seriele pci kaart gekocht dat werkt gewoon altijd.
gr blokker

Volgens mij werkt de Sweex ook met de Profilic 2303 driver maar je kunt de driver proberen de software is te downloaden bij dezelfde link die er staat.
Lukt het niet dan de Aten UC232A Aten even de UC232A zoeken maar het zo als @Blokker1 zegt het is geen ideale oplossing.
De Aten heeft een iets andere driver als de Prolific maar dat zijn ze wel zo'n beetje.

Bedankt voor alle info.
Ik ga morgen een Sweex halen en kijken of die goed werkt, mocht dat niet zo zijn kan ik hem altijd weer ruilen.

Jullie horen nog van me als het gaat werken.

Helaas was hier de Sweex niet voorradig.
Een converter van Konig meegenomen, echter niet werken op 64 bits.
De converter inmiddels omgeruild voor een PCI kaart van Konig, hierbij zaten drivers voor W7 64 bits. Deze werkt super, kan weer connectie maken met o.a. de dreamboxjes.

Ik weet niet,of het probleem hier een "serial adapter" betreft,maar wil toch volgende wijsheid delen....
Ik kocht zo?n adapter,"Belkin",om mijn Schnaider satfinder te kunnen updaten.
Met de bijgevoegde soft,bleek deze adapter niet geschikt voor Vista.
Mijn zoon kreeg hem echter aan de praat met soft van "prolific"
Ik hoop,dat iemand hier iets aan heeft.Vr.gr.George

@Hangslot:Bedankt voor de verbetering...;Het had inderdaad "prolific" moeten wezen.... Vr.gr.George

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan