usb troubles

W

willem10

heb een laptop latitude d600 nou wil ik daar m'n externe hard disk aan hangen maar met geen mogelijkheid krijg ik ding aan de praat conf. win xp prof usb2 (een keer melding van xp zoiets van poort spanning usb te laag) maar in bios niet aan te passen iemand suggestie van hoe dit op te lossen zelf al alles opnieuw geinstalleerd externe harddisk werk wel goed op andere laptop (ander merk) wie helpt me verder.

Als de poortspanning te laag is dan is ie te laag, daar is weinig aan te doen, nieuw installeren helpt dan vaak ook niet.

Wat je zou kunnen proberen is in de instellingen van je laptop te gaan kijken bij energiebeheer waarschijnlijk ergens, en de laptop zo onzuinig mogelijk in te stellen, vaak veroorzaakt dit dat er mee spanning wordt afgegeven aan de seriele poorten en de usb poorten, maar niet altijd dus het is geen garantie dat het dan werkt, het is iets wat je proberen kunt.

Een andere optie is om er een usb hubje aan te hangen met een eigen energiebron, maarja, da's dan ook alweer zoiets.

Misschien heeft iemand anders nog prettige idee?n voor je. Suc6.

volgens mij zit er op de externe harde schijf een aansluiting voor een externe voedingsadapter.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan