V-Box II

Satguy

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Ben van plan deze aan mijn schotel te zetten i.p.v de Echostar waar ik voor de rest niks meer mee doe,maar heeft iemand ervaring met deze motor besturing??
Met de V-Box II is het mogelijk om een satelliet ontvanger die DISEqC 1.2 ondersteunt
aan te sluiten op een draaibare schotelantenne zonder DISEqC motor.Heb een Dreamboxontvanger en hoop ook dat deze daar probleemloos mee werkt.

hallo

ik heb hier dezelfde opsteling
dreambox met vbox2 en schotel 1.50
en ben er zeer over te spreken geweest
heb er nu een frontier 90 achter
en dat bevalt mijn nog beter
maar het werkt op zich goed

groeten humana

Yep, hier ook op 2 plaatsen de Vbox II staan, bij mij thuis zelfs achter de Dream.
Werkt perfekt, probleem bij mij is alleen dat de schotel zich af en toe verloopt, maar dat ligt niet aan de Vbox II of mijn motor maar aan de schotel zelf, da's een antieke 1.50 Echostar en de bevestiging is ook niet meer optimaal meer.

Dus ofwel een schotel kopen van 1m met een diseqc motor, of je huidige situatie houden met een Vbox II. Werkt prima.

Heb hier dus een gregoriaan van 90 cm staan nu met een Echostar 7000 eraan die ik alleen nog gebruik om te draaien en dat is natuurlijk gekkenwerk vandaar dus de Vbox die ik dan aan de Dreambox hang.Iedereen bedankt voor de reply.

Hi Satguy,
Ik heb de zelfde schotel met VboxII, en het werkt prima.
er is wel iets waar je op moet letten en dat is het puls signaal wat van de motor terug naar de Vbox gaat. de Vbox verwacht dat er een reed contact in de motor zit, maar dit type shotels hebben een opto coupler als signaalgever en die hebben 5V suply nodig. deze 5V is gemakelijk te vinden in de Vbox (uitgang 5V stabelisator).
De Vbox is bij mij nu al een jaar in gebruik en blijft mooi van pos. naar pos. draaien

Als het toch 90 cm is, zou ik niet eens voor een Vbox II gaan, dan zou ik een Moteck of Stab motor nemen, da's een diseqc motor en werkt ook uitstekend, kost evenveel.

Zit nu alleen nog met het aansluiten,heb in de huidige situatie 5 draden dus,2 voor moter,1 voor gnd,1voor 5 V en 1 voor pulse.De 2 moter draden komen op de motor + en motor - maar de rest ...waar moet ik die op doen...hou dan nog sensor + en sensor - over en waar komt dan de 5 + op..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan