Van harte aanbevolen: irc chat!

O

OttoParts

Beste mede board gebruikers,

Hier spreekt iemand die behoorlijke ervaring heeft met internet en pc's, redelijk technisch onderlegd (met komaf meegekregen, maar da's mijn probleem heheh); terwijl mijn wis/meetkunde onderbouw problematisch was ("hoezo, waar gebruik je het voor? - pak aan! strafwerk"),

maarrrr tot voor kort een totale n00b was qua schotel dingen.

Anderhalve maand geleden besloot ik eigenhandig Digitaal te gaan, en heb me door flink wat wetsgeving, feiten, webshoppen/budgettering, materiaal en locatie verkenning doorgeworsteld, alsmede nogal wat sites en boards.

Ik liep vast op tegenstrijdige data qua installatie, en verloor mezelf in sommen en cijfers, terwijl ik dacht een behoorlijk beginners setje bij elkaar te hebben,

en ditto manuals (faut).

Tijdens een dag of 2 bezinnings pauze na twee weken technisch ploeteren vond ik de irc link alhier, en voila! Live spreken met "ervarings deskundigen" zoals het modieus heet!!

Amper een uurtje privé tijd leverde me een schotel uitrichting op die menige regen/wind/sneeuw/donder zal overleven (bedankt, **** .. je bent een held)

Tip Van Otto: pak eens irc voor de gezelligheid.. meer kans voor beginners, en meer kans voor veteranen op een frisse schep lucht.

groetz@all

Kijk eens aan, da's een mooi compliment en prachtig dat je zo goed geholpen bent!

is er niet ergens iets waar ik ook info en uitleg krijg in detail ik weer bv niet of mijn schotel wel goed staat omdat in die meetings balken op de dreambox 1 balk leeg is de onderste en dat met die softcams en keys is ook niet echt handig allemaal zo vaag en onduidelijk ik heb al een kaart gekocht maar ook nu zie ik niet alle zenders ik zie er wel een paar maar echt niet veel hollanders rtl4 ?ned 1?

niks gewoon maar wel van die omroep friesland en ik ken geen fries

Das wel vreemd, want zelfs om die tijd zijn er vaak nog mensen.

Maar beter zou het zijn als je iets vroeger op de avond langs zou komen op de chat, dan zijn er simpelweg meer mensen aanwezig.

Wel is het zo dat de aanwezigen (zoals ikzelf) vaak met allerlei zaken tegelijk bezig zijn, dus dan kan het heel even duren voor je opgemerkt word.

Daarom is het dus ook raadzaam om iets langer dan 2 minuten aanwezig te zijn.

Wanneer je een directe dialoog wil, is de chat de daarvoor aangewezen weg.

De andere manier is om het via dit board te doen, maar dan is een en ander dus niet zo direct.

Aan de andere kant is de informatie dan weer wel voor iedereen te zien en zo helpt jouw probleem (en de oplossing ervan) iemand anders misschien ook eens als die iets vergelijkbaars heeft.

Als de onderste balk in de Draembox leeg is, dan bestaat het vermoeden dat je schotel niet goed afgesteld staat inderdaad.

Wat je dan het beste kunt doen is op een NL zender gaan staan.

Dan op menu drukken, dan information (informatie) en dan Stream info.

Dan krijg je een overzichtje, druk nu 2x op de knop naar rechts.

Dan zie je 3 balken, als het goed is moeten de eerste 2 goed vol zijn en de derde genaamd BER mag eigenlijk niets bevatten.

Als je ziet dat deze BER uitslaat of met regelmaat aan het pieken is, dan staat je schotel niet optimaal afgeregeld en dat kan de oorzaak zijn van de ontvangstproblemen.

Deze was vanvond weer reuzegezellig, blijkbaar hoeft het ook niet altijd over de "hobby" te gaan, maar kan er ook wel eens lekker slap geouwe...... worden. :biggrin:

Shoutbox op het forum zelf wellicht een idee?

Voor ideeën hebben we het kwaliteits- en ideeënbus forum, maar ik wil wel een stukje van de sluier oplichten.

Het lag namelijk wel in de lijn der bedoelingen om een shoutbox erbij te implementeren maar dan alleen voor geregistreerde leden uiteraard, ben nog op zoek naar eentje die veilig werkt binnen vBulletin.

Verder staat er eigenlijk ook nog een java-chat op de planning zodat je met online members kunt chatten of even wat vragen stellen ofzo, doch die is nog niet er in gezet omdat het eigenlijk handiger is als er wat meer mensen tegelijk online zijn dus die is op de ietwat langere baan geschoven.

Maar een shoutbox lag al in de planning.:)

Voor ideeën hebben we het kwaliteits- en ideeënbus forum, maar ik wil wel een stukje van de sluier oplichten.:)
Sorry dat ik verkeerd zat, maar dit is nu eenmaal een "gelezen" draadje, dus ik dacht ik zwengel de boel nog een beetje aan. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan