Van interne HDD naar USB stick copieren

J

jj2054

Hallo,

Ik heb een Xtrend 9000 met een interne HDD, kan iemand mij vertellen hoe je van deze interne HDD iets naar een USB stick of externe HDD kan copieren.

Ben een beginneling dus wil graag iets leren van de gevorderden.

Met vr.gr.

JJ2054

Allereerst welkom op Satellite Fun.

Interessante vraag, op zich niet moeilijk, maar voor iemand zonder kennis van Linux misschien wel.

Het leuke van de ET9000 is dat je de harddisk van deze ontvanger gewoon in de netwerkomgeving van je windows pc kunt zien, althans bij XP wel.

De vermoedelijk eenvoudigste methode om dan iets te kopieren voor iemand met geen of weinig linux kennis, is het via de verkenner middels de netwerkomgeving naar de pc te kopiëren en dan over te zetten naar de gewenste usb stick of externe harddisk.

Wil je dat rechtstreeks vanaf de ontvanger doen is dat een ander verhaal. Ik weet niet exact wat hij gaat doen als je zowel intern alsook extern een harddisk hebt. De interne harddisk wordt via /mnt/hdd beschikbaar.

Met meerdere harddisks kan dat anders zijn bijv. /mnt/hda en /mnt/hdb of nog anders, heb ik zelf nog niet getest.

De usb stick gaat naar /mnt/usb in het filesysteem.

Mocht je een soort van Midnight of Total commander plugin hebben op de ET9000 dan kun je daarmee het makkelijkst bestanden kopiëren naar de externe harddisk of usb.

Anders zou je via telnet kunnen inloggen en dan zou het een commando als dit worden:

cd /mnt/hdd

cp filenaam.ext /mnt/usb

Goedeavond,

Ik wil je even bedanken voor je antwoord , de eerste optie heb ik even naar gekeken en inderdaad de ET 9000 staat in mijn netwerk daar is ook de HDD zichtbaar dus kan ik vandaar direct copieren. (Y)

Met vr.gr.

jj2054

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan