Van plan schotel te kopen maar eerst wat vragen

H

Henkjan

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om een schotel te plaatsen alleen zie ik door de bomen het bos het niet meer.

Ik heb wat vragen hierover:

-De landen die we willen ontvangen zijn, europa, engeland en india.

Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om zenders van amerika, suriname en asia te ontvangen.

-Afhankelijk hiervan zou ik de grootte van de schotel kunnen bepalen maar ik denk dat ik sowieso aan een 88cm schotel kom. Ik dacht zelf aan het merk Triax.

-Nu is ook mijn vraag wat voor soort lnb heb ik nodig? Het signaal van de schotel zou op 2 tv's moeten doorkomen evt. een derde maar dat hoeft niet perse.

We kunnen apparatuur lenen om een schotel uit te richten dus dat gaan we zelf doen.

Er gaat een dreambox 7020HD komen en nog eentje. Grote kans dat het een Vu+ wordt. Aanraders zijn altijd welkom.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

-De landen die we willen ontvangen zijn, europa, engeland en india.Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om zenders van amerika, suriname en asia te ontvangen.
Europa en Engeland is geen probleem maar Indiase satellieten is iets anders dat is hier niet te ontvangen.

Wel zijn er Indiase zenders die op Europese satellieten ook uitzenden zoals B4You en Zee TV er zijn er nog wel meer.

Surinaamse zenders zijn in Europa via de satelliet zijn volgens mij niet te ontvangen ik ken ze tenminste niet hetzelfde voor Amerikaanse zenders direct van Amerikaanse satellieten niet wel zenders zoals HBO die ook op Europesche satellieten uitzenden het zelfde verhaal voor Azië.

Als lnb heb je een twin lnb nodig die dus twee uitgangen heeft voor elke satelliet die je wilt ontvangen.

aart44 dank je voor je antwoord.

Dacht ik al dat we vanuit Europa niet bij bijv. amerikaanse satellieten kunnen.

Ik zal me dus moeten focussen op satellieten die dit soort zenders doorgeven.

Is er een lijstje beschikbaar met welke satelieten we in europa kunnen ontvangen en welke zenders deze doorgeven?

Als iemand duidelijkheid kan geven over de grootte van de schotel graag.

Ja daar is een site voor in principe is het zo ongeer van 45 west tot 45 oost.

De satellieten bovenaan zijn het verder als 45 west tot 45 oost kan ook ligt er aan waar je woont in Europa en welke schotelmaat.

Om de maat te geven dat is voor elke satelliet anders dus daar is geen eenvoudig antwoordt op.

http://nl.kingofsat.net/ of http://www.lyngsat.com/

Welkom op Satellite Fun Henkjan.

In aanvulling van de tips van Aart44 zou ik nog willen aangeven dat het ook belangrijk is in hoeverre je vrij zicht op het zuiden hebt.

Met name dichtbij staande bomen kunnen nogal eens een probleem zijn bij de ontvangst.

Bedankt voor jullie antwoord.

De locatie waar ik de schotel wil gaan ophangen is in Rotterdam.

Ik heb al gekeken en ik heb vrij zicht op het zuiden.

---------- Post added 19-12-2012 at 09:19 ----------

De satellieten die we willen ontvangen zijn de Astra 1, 2, 3, 4 en hotbird.

Hoeveel cm schotel zou ik moeten nemen?

Locatie is trouwens Krimpen aan den IJssel en niet Rotterdam.

Dag Henk-Jan,

Ik heb mijn Triax 80 cm schotel voorzien van 3 Edision lnb's en ontvang Astra 1, 2 en 3. Op Astra 2 zijn veel Indiase zenders. Surinaamse zenders zijn te ontvangen via Hispasat (weet niet zeker of ik de naam goed heb geschreven). Je zou ervoor kunnen kiezen om te werken met een motor zodat je ook Hispasat kunt ontvangen. Op Hispasat zitten veel spaanstalige / portugese zenders maar ook Surinaamse zenders.

Indien je al een keus heb gemaakt ben ik erg benieuwd naar je keuze. Hoe bevalt de dm7020HD?

Op Hispasat zitten veel spaanstalige / portugese zenders maar ook Surinaamse zenders.
Nou nog eens nagekeken op de Hispasat volgens mij geen enkele Surinaamse zender wel 2 Braziliaanse een Argentijn en een zender uit Venezuela dat is alles ui Zuid America.

Ja de Spaanse en Portugese zenders klopt wel.

Dag Aart 44,

Ik heb ook even gekeken op internet (kingofsat) en je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat o.a. Telesur een surinaamse zender was maar dat blijkt een venezelaanse zender te zijn.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan