var to usb

A

aal50

hoe krijg ik de var van de dreambox 7020 op de usb ik draai met de gemeni 2.4
wie weet raad?
Aal50

is er niemand die met hetzelfde probleem zit zou toch leuk zijn als iemand het wel weet een replay geeft de dreambox is voor mij nieuw heb altijd een humax gehad
aal50

Ik weet niet of het verschil heel erg groot is @Aal maar lees anders dit maar eens, je moet eerst jou stick formateren en mounten...

Daarna moet je in het "Dreamboxmanagment" via jou ab een swapfile maken, en daarna bij de "addon setup" zet je alles op stick.

Dit alles gaat bij mij via de groene toets op de ab, maar ik weet niet of dat met jou image ook dezelfde toetsen zijn, ik draai hier namelijk "The Hydra"

hier staan alle tips voor de Dreambox.

Suc6.

Maar je geeft nu zelf geen Reply terug of je er iets aan hebt. ;)

Ik weet eerlijk gezegd ook bijlnage nog niet alles van de Dreambox, en het vergt idd enig geduld.

Even een paar vraagjes:

Hangt je Dreambox in een netwerk, zoja maak even een Backup met flashwizzard, dan kun je altijd terug als er iets fout gaat. ;)

Zoals ik al zei, hoe het precies werkt met jou image weet ik niet maar het principe komt volgens mij bijna alleemaal op hetzelfde neer, doe er anders eens The Hydra in, serieel, is voor een beginnende "Dromer" een leuke en makkelijke image. (althans dat is mijn ervaring)

Ik vindt het jammer dat er op dit moment meelezers zat zijn, maar dat er maar weinig een reply geven

maar kun je dan met de hydra 1.09 wel move var to usb aangeven ik draai wel met 7020 is wat anders dan de 7000
Andre

Dat weet ik zoals ik al zei ook niet helemaal zeker, maar ik ben nu enkel een antwoord aan het lokken van leden hier aanwezig die dit wel weten.

Maarja, volgens mij moet het wel gaan.

Wacht anders even op een antwoord van een 7020 kenner, dat komt er nu vast wel, en anders dan zal ik wel eens een pm sturen naar iemand die dit zeker weet! ( maar nu waarschijnlijk nog ligt te pitten... :biggrin: )

Op die site stellen mensen hoe je de stick moet mounten enz dus hieruit blijkt dat et in de hydra wel mogelijk moet zijn , deze zal kwa structuur niet zoveel anders zijn dan voor de 7000 .

Dus ik zou zeggen flashen en doen ..

saat

Ik heb een 7020, maar gebruik zelf geen USB.
Wel heb ik er de Hydra voor 7020 in zitten. Als je dan de groene knop drukt, dan kun je naar "dreambox management" en daar kies je "addon setup".
Daar kun je kiezen om de var naar usb te plaatsen.

ik denk niet de groene knop maar de blauwe knop maar dat gaat niet met de gemeni 2.4 dus dan moet ik er de hydra inzetten en dan gaat het wel?
Andre

ik vraag me af waar de andere 7020 gebruikers die met de gemeni werken hun addons op usb of harddisc zetten dat doen.,het lijkt wel of dit iets is waar men niet op wil reageren ik ben vrij nieuw met de dreambox heb altijd met de humax gedraaid daar was men alteid bereid om elkaar te helpen dat is hier op enkele na niet het geval
Andre

Dat er hier niet reageren is niet omdat men jou niet wil helpen hoor...

Niet iedereen is dagelijks online, en ook niet iedereen leest dagelijks alle topics door, dus dan kan het eventjes duren voordat je een reply krijgt, ik vraag ook wel iets, en krijg ook niet altijd antwoord.

Natuurlijk zijn er andere sites zat, waar je het waarschijnlijk zo lezen kunt, ik weet niet of je bekend bent met deze forums die meer gericht zijn op de Dreambox?

Enkele daarvan zijn:

sjerom

dreamboxsettings

dreamboxworld

En zo is er nog meer dan zat info te vinden, maar je kubt eventueel als je er echt niet uit komt ook eventueel hulp vragen in de helpdesk hier, wellicht dat er iemand bij jou in de buurt woont die jou wel even persoonlijk uit wil leggen hoe het werkt. ;)

Yep, daarnaast zijn er toch wat minder 7020 gebruikers, en mensen die nooit Gemini gedraait hebben (velen) kunnen je derhalve ook niet helpen.
Kijk, het zal wellicht kunnen, maar ik heb zelf bijv. ook a.) nooit Gemini gedraait en b.) eigenlijk nooit een usb stick gebruikt behalve helemaal in het begin met de 7000 ooit 1x en daar ben ik toen weer snel vanaf gestapt.

Maar ja inderdaad, als je er de Hydra in zou zetten zou het wel moeten werken in theorie, zoals gezegd, zelf niet geprobeerd want ik gebruik normaliter een HD en die heb ik er nu ook even niet in zitten.

Toch Blauw Addons Setup of anders even via de web browser van de box in config mount manager kijken hier is ook het een en ander in te regelen.

Hier 7000s met gemini 2.4
succes

ja met de7000 hier ook geen problemen maar met de 7020 ik heb nu maar de hydra op de usb gezet werkt tot nu toe goed
Andre

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan