vastlopen DM600pvc na verandering frequentie zenders CD

H

harma

Tot mei 2011 tot tevredenheid box gebruikt. Na de verhuizing van frequentie van de kanalen van Canal Digitaal blokkeerde mijn box steeds met de timer. Aangezien ik de timer elke dag gebruik (kijk wanneer ik tijd heb). Met de timer blijft de box geblokkeerd tot de timer is afgelopen. Met de directopname kan ik 'm deblokkeren door de stekker eruit te strekken (ja, sorry).

De verkoper van mijn dream (na hebben te zitten klungelen met box en op noemer box voorbereiden op update te hebben gedrukt hadden we een "dode" box), heeft ons geadviseerd dmv nul modemkabel dreamup en nieuwe versie pli erop te zetten. Dit is ons gelukt (dream1-3-3-6 en pli-jade2-dm600pvr-20090322-6302.nfi). Werkte weer aardig, soms liep box nog vast. Maar langzaam aan kon ik steeds minder kanalen opnemen. Nu alleen nog net5. Box werkt na uploaden ook trager, gaat langzaam van ene naar andere zender. Wie heeft advies?

Laatst bewerkt:
Hoi harma, welkom op het Satellite FUN Board.

Je bericht is wat lastig te lezen omdat je de enter toets maar 1 keer gebruikt hebt.

Misschien is dat omdat je dacht dat het net zo werkt als met sommige chat programma's waar na de enter toets het bericht verzonden word, maar dat is het dus niet zo.

Je vertelt dat je met je DM600 problemen hebt na opnieuw zenders zoeken, met name met opnemen.

En dat je leverancier heeft zitten rommelen en je heeft laten zitten met een dode box.

Daarna mocht je zelf zien hoe je dat moest oplossen.

Dus heb je PLi jade erop gezet.

Ik snap waarom je jade erop hebt gezet, das namelijk de laatste "stable" versie van PLi.

Maar het is ook een versie die al een jaar of 2 oud is.

Daarom het advies om er een recentere versie op te zetten, open PLi voor de DM600 (hoewel die ook al van september vorig jaar is).

Je hebt het over het uploaden waarna de box traag werkt.

Heeft het goed gewerkt nadat je zelf zenders gezocht hebt, of heb je die stap overgeslagen ?

Hoeveel satellieten kun je met jouw installatie ontvangen ?

Je hebt gelijk, was niet overzichtelijk en tevens niet duidelijk.

Dus ik moet meteen even wat rechtzetten. Het was niet de leverancier die aan het klungelen was geslagen maar wij. Leverancier heeft me zelfs telefonisch 's avonds thuis te woord gestaan toen de box niks meer deed. Ik mag denk ik geen namen noemen maar de winkel zit geloof ik in Gennep. 2 jaar geleden DM gekocht en door deze winkel van software voorzien met boeketten met de nederlandse kanalen al netjes in volgorde.

Ik heb inmiddels de versie waar jij het over had gedownload. Maar voordat wij weer gaan klungelen, wil ik zoveel mogelijk info hebben. Want we moeten de box dus weer voorbereiden voor nieuwe software, met het gevolg deze weer op de beruchte "ko" stand te brengen (rood lichtje), om deze aan te sluiten op pc met nulmodem. Bijvoorbeeld, moet ik ook de ccCam niet updaten (ik heb 2.2.1)?

Erg vervelend dat elke keer als Canal Digitaal dingen gaat veranderen dit zoveel problemen oplevert voor een leek als ik.

Ik had een fantastisch werkende dreambox. Mijn man is heel aardig in die dingen. Ik kon op mijn netbook (via netwerk) de opgenomen programma's van de HD van de box bekijken. Opnemen werkte perfect. Tot mei dit jaar.:hartbreak:

Ik woon in Italie (Gardameer), ik kan 1 sateliet (19.2 E ASTRA 1F/1G/1H/1KR/1L) ontvangen (er is destijds een ontvanger, weet niet hoe dit onderdeel in nederlands heet, op een al bestaande schotel van appartementencomplex gezet).

Na update (dreamup en Jade2, we hadden eerst PLi green) heb ik de kanalen via het menu instellingen automatisch transponders laten zoeken. Ik heb ze toen weer op volgorde gezet in mijn boeket, alhoewel het me niet lukt de kanalen opnieuw te nummeren.

Ik heb een oranje seca-kaart van Canal Digitaal, basis pakket (ik zie trouwens ook het muziekkanaal VH-Classic niet meer).

Ik zie niemand met deze timerproblemen op forum!

Bestaat er een plug-in voor Timer?

Wat zijn die channelsettings (Henksat)?

Ik hoop dat dit bericht minder verwarrend is als de vorige. Jammergenoeg heb ik de slechte eigenschap van de hak op de tak te springen.

Dank nog voor snelle reactie op mijn eerste forumbericht.:biertje:

Harma

Laatst bewerkt:
Jammer zie geen reacties meer. Had verwacht dat meerdere mensen hetzelfde probleem zouden hebben.

Heb inmiddels antwoord op mijn mail aan CD ontvangen. Nl: Aangezien Dreambox 600pvr geen gecertificeerde decoder is kunnen ze niks doen. Moet me tot de dealer wenden.

Had ik al gedaan en nu weer. Krijg geen antwoord zullen wel met vakantie zijn.

Gister voor proef timer op een duitse zender (Prosieben) gezet nam prima op.

Ned1-2-3 en Net5 kan ik nog opnemen. rtl4-5-7-8 en Sbs6 en Veronica niet. Heb gezien dat Ned1-2-3 en Net5 zelfde frequentie hebben. Raar is wel Sbs6 ook en die blokkeert (maar niet altijd).

Denk tot echt richting frequenties.

Hoop iets te horen,

Thanx,

Harma

Wat zijn die channelsettings (Henksat)?
Dat is een kanalen lijst die je er in kan zetten de zenders staan dan al netjes gesorteerd door Henksat.

Als je inderdaad denkt dat de freqenties het probleem is ja dan zou ik die lijst proberen dan staat de freqenties in ieder geval goed.

Je box moet dan wel op het internet zijn aangesloten je kunt hier dan bij downloads< Dreambox, Utilities Dreamset 2.34 gebruiken daar vul je dan bij IP het ip adres van de box dan naam en wachtwoord dat is root en dreambox in dan test en laad de lijst kijk of alles staat zoals je wilt en met transfer zet je hem in de box daarna overnieuw opstarten en je problemen zouden opgelost moeten zijn.

Oeps je hebt PLI Jade er op staan dan is dat niet nodig en kun je gewoon via het internet de Henksat lijst downloaden en installeren daarna opstarten en klaar.

Je kunt maar één satelliet ontvangen neem dan de lijst van alleen Astra1.

Of er een plugin voor timer is weet ik niet gebruik geen PLI.

Aart44,

Bedankt voor je reactie.

Je hebt met een leek te maken. Dus heb geduld.

Volgens mij heb ik die lijst ook in Dreambox ergens gezien, kan dat?

Je zegt via internet downloaden en dan met de nulmodemkabel op dream laden? Of bedoel je vanuit de Dreambox (zit op netwerk aangesloten)?

Ik ga even weer in instellingen kijken van de box!

Thanx,

Harma

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:45 uur ----------

Nog even... heb gekeken in instellingen Dreambox, nee geen settingslist gevonden, zal 'm downloaden van internet. Dan met de nulmodemkabel? Waar in welke file moet deze dan in de box?

Thanx Harma

Ik gebruik ook geen PLI dus het kan zijn dat Henksat er misschien niet bij zit.

Normaliter zou je via de afstandsbediening naar de addons moeten gaan, dan plugins of extensies en dan settings of iets soortgelijks. Nadeel is dat de verschillende firmware ook zijn verschillende benamingen heeft voor hetgeen gebruikt wordt.

Dat je een leek bent is geen probleem, maar dat betekent niet dat je zelf ook een beetje kunt rondkijken.;)

Zenderlijsten kun je bijvoorbeeld in onze downloadsectie vinden. En in onze handleidingen sectie staat een uitgebreide handleiding voorzien van afbeeldingen omtrent hoe je een zenderlijst in de Dreambox kunt plaatsen dus ik zou zeggen neem er eens een kijkje. Er staan nog wel meer interessante handleidingen bij.:)

Ja zeker kan ik ook zelf rondkijken (doe ik al 2 maanden, met wisselende frequentie). Had op jullie download gekeken waarschijnlijk niet de juiste sectie. Ga ik nu meteen doen, vandaag geen tijd gehad.

Erg bedankt voor de adviezen en ik laat horen of ik het gevonden heb en of het lukt.

Harma

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:15 uur ----------

Hartstikke bedankt en ik laat zeker weten of het lukt.

Harma

Ik heb vanmorgen settingslist van Hensat van Pli Image gedownload.

Was inderdaad makkelijk. Via de blauwe menuknop van afstandsbediening erop gezet. De boeketten zijn overzichtelijker ingedeeld als ik zelf handmatig had gedaan.

De frequenties van de probleemkanalen zijn hetzelfde gebleven. Jammergenoeg nog geen oplossing voor de opnameproblemen.

Bedankt, Harma

Ik had in het verleden met een 500 ook van die kromme dingen.

Ik heb hem met een oudere versie van dreamup weer wat op geknapt.

Door een paar keer op de flash erase knop te drukken.

Toen de originele dream soft ware er op gezet.

En toen pli en de zenderlijst van hier.

Doet het nu als nooit te voren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan