Vastlopen van Philips 7121 HD ontvanger

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.293
Punten
113
Leeftijd
61
Ik plaats dit bericht even voor een gebruiker die nog nader moet kijken hoe zo'n forum werkt. Antwoorden kunnen gewoon hier geplaatst worden.

Betreffende gebruiker schreef mij het volgende:

====================================

Het probleem is dit. Gekocht Full HD tv met een philips 7121 HD ontvanger met duo kop of hoe dit ook heet.

Probleem is vastlopen van de ontvanger. Loopt alleen vast op HD kanalen. De ene keer na 5 minuten de andere keer na 30 min. De verkoper firma Expert heeft er alles aan gedaan.

Philips gebeld, deze zegt dat de schuld bij Canaal Digitaal ligt. Die heb ik div. malen gebelt. Geen reactie of 20 wachtenden voor mij.

Gemailt, totaal geen antwoordt wat ik nogal onbeschoft vind.

Bij de laatste mail aan Canaal Digitaal mijn abonnement voor het HD pakket opgezegd geen reactie. Deze mail heb ik opgeslagen zodat ze niet kunnen zeggen nooit ontvangen. Wie helpt mij aub!!!

Ik kan je zelf helaas niet helpen, maar ik kan wel zeggen dat een opgeslagen email niet rechtsgeldig is als verzonden stuk, er zal op zijn minst een ontvangstbevestiging moeten zijn ontvangen van Canal Digitaal.

Een fax is echter wel rechtsgeldig, net als een aangetekend schrijven, daarom is het verstandiger een aangetekend schrijven te sturen.

Vastlopen van philips ontvangers komt mij bekend voor, in ieder geval als het een ontvanger met officiële software is.

Dan zie je dus canal digitaal menus.

Voor de 2212 (een standaard model zonder veel poespas) kun je het ding omschakelen naar een ander "thema".

Je menu's zien er dan meer hedendaags uit bijvoorbeeld.

Probleem hierbij is dat dit een applicatie is die van de satelliet moet worden gedownload, met alle risico's van dien.

Deze ontvangers kun je heen en weer schakelen tussen die twee "thema's" door de ontvanger op NL1 te zetten, en dan uit te zetten

Dan de kaart uit de ontvanger halen, en weer inschakelen voor zo'n 30 seconden.

Je ziet een mededeling op het scherm verschijnen, ik weet alleen niet wat er ook weer verschijnt.

Dan de ontvanger uitzetten, kaart er weer in en gewoon kijken weer.

Hierna is de ontvanger omgeschakeld en zie je menu's met een zwarte achtergrond en een smalle blauwe balk erboven.

Of terug naar de geel/rode CDS menu's dus.

Ik wil best geloven dat Philips de problemen kan oplossen middels een software update.

Maar voor goedgekeurde ontvangers moet zulke software telkens door de CDS ballotage commissie.

En CDS moet 'm op de satelliet zetten.

Het is mij daarom niet ondenkbaar dat Philips daarom naar CDS wijst.

Ook wanneer Philips software moet ontwikkelen voor CDS (maar dat lijkt me minder waarschijnlijk), zullen ze daar geld voor willen zien.

Dus dat kan eventueel ook over de rug van de klanten worden uitgevochten.

Het probleem dat ik hierboven beschrijf, lijkt overigens altijd op te treden als je even op BVN blijft stilstaan (dus niet direct doorzapt), ik weet niet of het in de loop van tijd ook op andere zenders of met continu zappen optreedt.

En ik weet al helemaal niet of we het wel over hetzelfde probleem hebben (zoals gezegd, ik ken dit van een 2212).

Veel wachtenden voor je heb je altijd als je CDS belt.

En opzeggen van je abonnement kan alleen als het al meer dan (ik dacht) 1 jaar loopt, en schriftelijk met een termijn van 3 maanden.

Minder betalen lukt dus niet zo snel, meer betalen heb je met 1 telefoontje en in 5 minuten geregeld.

Als je abo nog meer net nieuw is (in ieder geval minder dan een maand maar waarschijnlijk eerder een stuk korter) zou het wel kunnen dat je er alsnog onder uit kunt.

Maar daar lijkt me hier geen sprake van te zijn.

Laat ik eerst even zeggen dat Philips de satontvangers afdeling al een half jaar geleden verkocht heeft aan Pace.

Inmiddels is er een software update geweest en het heeft enkele problemen verholpen maar er blijken ontvangers te zijn met een hardware matige fout.

Ook kan het ding alleen maar 720p aan alle ontvanger hebben ook de 1080i optie maar misschien komt dat met de volgende update.

Er moet toch op de één of andere manier in contact gekomen worden met CDS dan moeten ze dat ding maar terugnemen wat ze ook al verschillende keren gedaan hebbeb bij diverse klanten.

Het lijkt er op dat dit er eentje is met die hardware matige fout dus terug naar de verkoper.

En ja als ik het heel voorzichtig zeg er zijn betere ontvangers als die Philips(Pace).

Ik wist als leek niet dat er meer HD-ontvangers zijn dus ga je af op de info van CDS en van de verkoper Expert. Welke moet ik dan nemen. Ik heb al omgeruild maar het probleem blijft het zelfde. En ja opzeggen kan niet heb net een mailtje gehad moet hem 1 jaar houden. Leuk als het niet werkt.

Gr Albert

Is wel erg kinderachtig dat ze je aan je contract willen houden bij CDS.

Maar goed elk zichzelf respecterend merk satontvanger heeft wel een HD versie.

CanalDigitaal heeft verschillende goedgekeurde HD ontvangers waarvan twee Homecast ontvangers of die goed zijn kan ik je niet vertellen.

Wel is er een eigen forum van myhomecast.nl daar zou je eens kunnen lezen.

Ook is er de Topfield 7710 maar die heeft een dubbele tuner en een harddisk kan er in dus één kijken en een andere opnemen daar hoor je weinig klachten over.

Dan heb je nog een site waar de meeste HD receivers wel op staan MarcusHD op dezelfde site kun je ook alle PVR ontvangers zien mits je daar in geintresseerd bent.

Nou ik hoop dat het goed komt en dat je een geschikte ontvanger krijgt zonder die kuren van de Flips(Pace).:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan