VBulletin forum maken?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik ben een beetje aan het stoeien met VBulletin, maar zoek nog wat tips want ik kom er niet helemaal uit.

Ik lees zoveel mogelijk op de site zelf, maar er gaat bij mij iets niet goed.

De map upload is naar mijn www gekopiéerd, en daarna zou ik volgens dat ik lees verder moeten gaan met de "install.php' volgens de uitleg van Vbulletin zelf moet ik dan een scherm krijgen waarin gevragd wordt naar een "customernummer' maar dat krijg ik niet bij mij komt er en hoop tekst...

Een stuk uit die tekst:

<?php
/*======================================================================*\
|| #################################################################### ||
|| # vBulletin 3.5.3 - CHT wishes a happy new year # ||
|| # ---------------------------------------------------------------- # ||
|| # Copyright ©2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd. All Rights Reserved. ||
|| # This file may not be redistributed in whole or significant part. # ||
|| # ---------------- VBULLETIN IS NOT FREE SOFTWARE ---------------- # ||
|| # .:: Nullified by CHT ::. # ||
|| #################################################################### ||
\*======================================================================*/

// ######################## SET PHP ENVIRONMENT ###########################
error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE);

// ##################### DEFINE IMPORTANT CONSTANTS #######################
define('THIS_SCRIPT', 'install.php');
define('VERSION', '3.5.3'); // change this in class_core as well!
chdir('./../');

define('TIMENOW', time());

// ########################## REQUIRE BACK-END ############################

if ($_GET['step'] > 2 OR $_POST['step'] > 2)
{
require_once('./install/installcore.php');
// connected to the database now lets load schema
require_once(DIR . '/install/mysql-schema.php');
}
else
{
if ($_ENV['REQUEST_URI'] OR $_SERVER['REQUEST_URI'])
{
$scriptpath = $_SERVER['REQUEST_URI'] ? $_SERVER['REQUEST_URI'] : $_ENV['REQUEST_URI'];
}

Ik zal wel iets verkeerd doen maar wat/ Dat weet ik niet?

Dus eigenlijk zoek ik een beetje hulp, om een beetje op weg geholpen te worden in deze.

Nou lees ik dat de bestanden via FTP naar de server gezet moeten worden, maar welke neem ik daar het beste voor?

Ik ben nog steeds aan het stoeien terwijl de rest nog lekker ligt te pitten of al weer wakker wordt, maar ik denk dat ik het even te moeilijk zoek?

vandaar dat ik nou aan het zoeken ben naar wat nederlandse sites waar uitleg en tips staan, en ook sites voor het maken van gratis forums.

eentje heb ik er al gevonden: Mijnhomepage.nl daar staan een aantal gratis sites waar je een forum aan kunt maken.

Ik ben al aan het zoeken naar een naam voor mijn forum wat wellicht gaat draaien, het moet een hobbyboard gaan worden met een veelzijdigheid aan hobbies, van satelliet tot aan sport, auto's.... kortom van alles totdat ik weet wat men wil. ;)

we*beginnen*klein

Wie helpt om het groot te maken?

Ik heb nu een forumpje aangemaakt, maar nu ben ik benieuwd wat jullie te zien krijgen als jullie op deze link klikken?

Moet je een registratie aanmaken, doe dat dan graag eventjes dan weet ik dat de boel gewoon werkt. ( jullie zijn welkom!!!)

Wacht nog even met uploaden van bepaalde dingen want voor mij is dit ook helemaal nieuw!
Kortom voor mij is dit alles een bezigheid die ik even zocht, het wordt toch weer winter, een eigen www wil ik allang maken, dus het begin is voor mij gemaakt, het kan ook zijn dat dit forum dus ook binnenkort niet meer bestaat, of het wordt niks of het groeit uit zijn jas. :biggrin:

Wat ik dus nu zoek is handige en bruikbare tips om wellicht een leuke en handige www te maken, die in combinatie met bijvoorbeeld Duckfiles gaat draaien, of iets heel anders gaat worden, zeg het maar ik doe wel wat. :biggrin:

Ik maak zelf ook alvast wat voorbeeld forums aan.

Ja vBulletin probleem heeft waarschijnlijk te maken met het niet correct invullen van gegevens in de config.php en misschien ook nog bepaalde rechten die je nodig hebt en php environments.
Verder is (zoals in de tekst al staat) vBulletin niet free. Normaliter moet je inderdaad een customer nummer invullen, dat zal wel eruit gehacked zijn, maar misschien niet op de juiste manier waardoor foutmeldingen ontstaan.

Bij het uploaden via ftp van files maakt het in principe weinig uit welke client je daarvoor neemt. De meeste clients zijn geschikt daarvoor.
Zelf gebruik ik flashfxp maar WS-ftp of cuteftp is bijv. ook goed. Waar je op moet letten is dat er ascii en binarie transfers bestaan. Je moet de client zo instellen dat php files als ascii transfer gedaan worden. Niet alle clients doen dat automatisch.

Doch ik zie dat je ook met Invision bezig bent geweest. Invision is bij mijn weten ook niet gratis en die controleren ook streng, verder ken ik het alleen van zien want ik heb die ooit bekeken maar beviel me niet.

Als laastste weer phpBB, gratis en leuk stukje software, helaas met veel minder mogelijkheden dan vBulletin, maarja, daarvoor is ie dan ook gratis.

Waar je het eerst naar zult moeten kijken is niet het aanmaken van users maar de mogelijkheden van het maken van backups.
De beste methode is via een shell toegang, SSH dus, maar vermoedelijk heeft die site van je test dat niet. De vraag is dan hoe dit dan gebeurd.
Verder vraag ik me af hoe het zit met de beveiliging als je zelf een phpfile upload naar die site in je eigen dir en daarmee probeert de config.php van een andere op die server aanwezige site uit te lezen.
De beveiliging op dat niveau laat namelijk vaak te wensen over.

Tja dat wat betreft dat customernummer daar was ik al bang voor...

De test die nu loopt moet ik ook nog zien of dit allemaal goed gaat en wat er kan en mag, want die regeltjes heb ik nog niet goed gelezen...

Wat kost eigenlijk een "legaal forum"

Ik weet ook niet of het iets gaat worden, het is voor nu een leuke bezigheid. ;)

Maar tips over wat ik moet doen, of wat er beter gebruikt moet worden zijn natuurlijk welkom, ook via pm of mail.

Tips zijn inmiddels al onderweg.

Een legaal forum hoeft niets te kosten. Er is een trial versie van vBulletin die gratis is maar ook zwaar beperkt qua mogelijkheden.
Doch zoals gezegd, het hoeft niets te kosten, forums als phpBB en YaBB zijn gratis.
Een vBulletin licentie kost dacht ik 160 euro, daar moet je dus niet aan beginnen voordat je weet wat je wilt en ook voldoende gebruikers hebt.

Ik denk echter niet dat het customer nr. je probleem is in dit geval maar de php en mysql settings van je provider of de config.php... heb je een mysql database aangemaakt?

Freg; Installeer je suse nu gewoon eens een keer. Apache inc. php modules instaleren en klaar...

Je probleem bij je eerste (openings)post (vergeef me, de rest heb ik niet gelezen) is dat PHP z'n werk niet doet.
Dus krijg je je script in txtvorm te zien....

Een goede tip inderdaad.
Thuis apache, mysql en php opzetten, daar kun je het beste mee testen en dan werkt ook alles.
Zorg dat je poort 3306 dicht heb en installeer wat je leuk vind. Je was er toch al mee bezig dus da's een goed idee. Je bent dan tevens niet meer afhankelijk van hosters met webruimte beperkingen of bepaalde php en mysql instellingen (of beperkingen daarop).

Kerstkonijn zei:
Freg; Installeer je suse nu gewoon eens een keer. Apache inc. php modules instaleren en klaar...

Ik zal dit idd nog eens moeten doen, want zo schiet het ook niet op.

Thanks voor de tips.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan