verandering van ontvanger en schotelantenne

pollerita

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Beste forum leden

Heb momenteel nog een dreambox 7025+ met een gewone schotel en twee ln b's , maar aangezien er meer HD kanalen komen zal ik toch moeten overschakelen en van daar mijn vragen:

Terug een dreambox nemen maar welke dan, ik zie bv een dreambox 800 aan 500 euro tweedehands en bv een andere dreambox ook 800 en ook tweedehands aan 160 euro???

Of is er een andere goede keuze, bv: Maxdigital, Vu duo, of een andere suggestie?

Wat moet hij kunnen:

opnemen op harde schijf, streaming, eventueel iets met wifi, open pli,Gemini, cccam enz...Ik weet niet wat er nog mogelijk is maar de kanalen die ik wil zien moeten ondertiteld zijn! Heb zelf een tv vlaanderen kaart.

Schotelantenne denk ik het beste af te zijn met een multytenne aangezien daar toch de meeste bekeken kanalen zijn? Maar met twee uitgangen of eentje?

Er is een goed open zicht.

Of is er een andere betere schotel.

Moet ik ergens rekening mee houden naar de toekomst toe, zodat ik binnen korte tijd niet opnieuw moet gaan veranderen.

Misschien veel vragen maar ik wil dan ook redelijk duidelijk zijn.

Op voorhand dank.

Beste Pollerita, allereerst welkom op Satellite Fun.

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen zijn hier wat antwoorden:

Terug een dreambox nemen maar welke dan, ik zie bv een dreambox 800 aan 500 euro tweedehands en bv een andere dreambox ook 800 en ook tweedehands aan 160 euro???
Het is enorm goed opletten als je tweedehands gaat kijken. Een DM 800 aan een tweedehandsprijs van 500 euro is idioot duur want daar heb je een nieuwe voor.

Gaat het om een DM 8000 dan is dat een redelijk bedrag.

Een Dreambox van 160 euro is goedkoop en kan origineel zijn, maar in de meeste gevallen gaat het hier toch om clones.

Een originele DM800 (tegenwoordig DM800SE) kost nog steeds rond de 400 euro nieuw.

Wifi op een ontvanger is een verhaal apart, op een aantal oudere ontvangers is dat vaak ook nog wel te doen middels een addon en wifi usb stick. Beter is een kabel.

De MaxDigital is erg goedkoop, maar ik heb er zelf geen ervaring mee, misschien een van de anderen? Momenteel is alleen voor de XP1000 een Openpli versie verkrijgbaar en daarmee ook de wensen die jij hebt.

Als je het geld er aan wilt uitgeven zou ik voor een nieuwe VU+Duo gaat of als je maar 1 tuner wilt, een VU+Solo. Misschien is een Xtrend ET9000, 5000 of 6000 ook nog wel iets voor je.

Deze ontvangers zijn allemaal geschikt voor OpenPli en je andere wensen, wifi even als apart verhaal gezien dan.

De VU+ ontvangers doen niet onder voor de Dreamboxen, maar zijn wel stukken goedkoper.

Als antenne zou ik eerder een Wavefrontier T50 adviseren dan een Multytenne die toch vrij klein is en kwalitatief onder doet voor de T50, althans dat hoorde ik van meerdere kanten. Bij mij zelf hangt ook een T50 en ben er zeer tevreden over.

Er is ook een groter broertje, de T90, maar die hoef je niet te hebben als je toch niet van plan bent naar meer dan 5 of 6 satellieten te gaan kijken.

En voor de prijs hoef je het niet te laten, de T50 is goedkoper dan de Multytenne wat ik zo in de gauwigheid zag.

Overigens.... als je nu een Triax 80cm hebt met 2 lnb's, dan kun je ook een houder halen voor 4 lnb's, dan 2 lnb's en een diseqc erbij hangen en ben je een stuk goedkoper uit.

Er komt dan ook maar 1 kabel naar binnen.

Wil je optimaal gebruik maken van een twin-tuner ontvanger (zoals de VU+Duo) zullen ook de lnb's vervangen moeten worden door twin-lnb's.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan