Verbinding internet valt weg?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik snap even iets niet, vandaar dat ik het even hier vraag.

Ik heb deze week een nieuwe pc aangesloten, en nu naar een paar dagen valt om de zoveel tijd de verbinding met internet weg?

Na opnieuw opstarten doet de boel het weer.

Tijdens dat de verbinding wegvalt is mijn router of niks te bereiken, terwijl de andere pc die hier staat gewoon werkt, alsmede de dreambox.

Nu ben ik al een beetje aan het lezen geweest via Google, maar ik snap het niet helemaal.

Er hebben altijd meerdere pc's aan de router gehangen hier, en nu is er eentje vervangen voor een nieuwe, en nu doet dit probleem zich ineens voor.

Alle lampjes branden, en er wordt gezegd dat er verbinding is.

Is dit of kan dit ergens een instelling zijn die ik over het hoofd zie?

Intussen heb ik dit al gedaan, want het kan schijnbaar hier aan liggen?

Ik ben benieuwd of het voorbij is nu.

Mochten er toch nog andere suggesties zijn, dan hoor ik dat graag.

Deze gaat mijn pet stilletjes aan te boven.

Zojuist na een paar uur viel de boel ineens weer uit, het herstellen ging ook niet, ip adres vernieuwen ook niet, en alle stekkers er even uit werkt ook niet?

Ergens zal wel een foutje zitten in de netwerkinstellingen, maar daar heb ik weinig tot geen kaas van gegeten.

Als ik tijdens de uitval ipconfig doe zie ik maar een paar gegevens, de gateway oid wordt niet weer gegeven.

Ik had ook al gelezen dat er geen dataverkeer ofzo is, en dat er dan een lampje wat dan normaal knippert, als er wel verkeer is, stil moet staan, maar dat is ook niet?

Wie helpt me met dit probleem even opweg?

router resetten en opnieuw configureren,
IPv6 uitschakelen in de netwerk eigenschappen van de pc ,

en dan eens even aanzien wat er gaat gebeuren.

Ik heb een uurtje geleden alles opnieuw ingesteld, en tot nu toe werkt het nog...

Maaruh @gallia, ipv6? Waar zie ik dat ergens staan in de netwerkinstellingen?
Ik lees wel van alles voor vista, maar dat heb ik hier niet, ik zit nog op XP,.

dan zul je IPv6 waarschijnlijhk niet tegen komen .
In vista zit het standaard in xp moet je deze apart installeren.

Dat heb ik intussen ook al gelezen @gallia.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Als het weer voor komt zou ik eens kijken of er nieuwere drivers van je netwerkkaart te krijgen zijn.
Je kunt je router wel upgraden enzo, maar als een andere pc die ook op die router zit aangesloten wel gewoon goed blijft werken, dan kun je volgens mij beter de oorzaak gaan zoeken bij de netwerkkaart van de pc met problemen ofwel bij de poort op de router waarop die pc is aangesloten. M.a.w. sluit hem eens op een andere poort aan.

Check ook eens bij het apparatenbeheer de energieinstellingen van die netwerkkaart en geeft aan dat de pc die niet mag uitschakelen om energie te besparen.

Black Tiger;200549 zei:
Als het weer voor komt zou ik eens kijken of er nieuwere drivers van je netwerkkaart te krijgen zijn.

Met die gedachte was ik ook al bezig BT.

Black Tiger zei:
M.a.w. sluit hem eens op een andere poort aan.

Dit heb ik ook al geprobeerd.

Black Tiger zei:
Check ook eens bij het apparatenbeheer de energieinstellingen van die netwerkkaart en geeft aan dat de pc die niet mag uitschakelen om energie te besparen.

Dat vinkje stond idd aan... hopelijk helpt het nu het uitstaat.

freggel1 zei:
Met die gedachte was ik ook al bezig BT.
Mooi... dan bij een volgende keer dat het zich voordoet die gedachte gewoon uitvoeren.;)

Ben benieuwd of een van de tips tot verbetering gaat leiden.

Tot nu toe al heel de dag geen problemen, alleen nog met dat stom draadloos toetsenbord, wat zo nu en dan letters mist. :stupid:

Oh ja dat ding... sterkere accu's gebruiken misschien. Maar dat is een van de redenen dat ik met die apparaten niet kan opschieten. Als het effe niet draadloos hoeft, zal ik ook bekabeld gebruiken.
Wat pc betreft tenminste.:)

Maar ik doe mee aan de nieuwe rage!

Monitor aan de muur met een beugel, schap voor het toetsenbord en muis, en de rest in de kelderkast/bergkast in het huis...

Dus lekker alles aan de muur, en de boel in de stenen/gipse kast die men voor u gebouwd heeft in uw huis. ;)

Het is crisis, dus alles volstouwen met eten is over dat kunnen we blijkbaar niet meer betalen, dus we douwen het maar vol met onze hobbyspullen.

En om kabels te sparen en de gaten in de muren zo klein mogelijk te houden, draadloze dingen als toetsenbord en muis aangeschaft...

De freggelgrot krijgt zo steeds meer ruimte voor al die lekkere bosnimfen. :sex:

freggel1;200630 zei:
De freggelgrot krijgt zo steeds meer ruimte voor al die lekkere bosnimfen. :sex:
En de (gejatte) fietsen niet te vergeten. Overigens kijk wel uit met al dat draadloze gedoe; te veel kan storingen op leveren.

Nou snap ik er niks meer van.

De laatste 2 dagen ging het goed, en nou ga ik downloaden met newsbin, en binnen de kortste keren valt die verrekte verbinding w??r weg!?

Alles staat hetzelfde ingesteld als op de andere pc, dezelfde newsbin, en bij allebei dezelfde instellingen vwb firewall.

Zit er toch ergens iets wat ik nu even niet zie?

Volgende week toch maar eens een nieuwe install van xp doen denk ik.

Doe nu maar eens eerst nieuwe drivers voor de netwerkkaart als die er zijn.

Ziet er naar uit dat het ding problemen heeft als de throughput wat groter wordt.

freggel1;200630 zei:
Maar ik doe mee aan de nieuwe rage!

Monitor aan de muur met een beugel, schap voor het toetsenbord en muis, en de rest in de kelderkast/bergkast in het huis...

Kelderkast????
Denk je wel aan vocht problemen?
Waar het koud is trekt ook vocht naar toe.
Als je alles uitzet kan het vochtig worden.

Ik heb alles in een kast in de hal audio ,xbox,enz.enz.
Die ruimte wordt wel verwarmt.

Njaa, kelderkast,zo wordt het hier genoemd, het is eigenlijk gewoon een bergkast in de woonkamer, gelijkvloers.

Dus vocht is niet aan de orde, is gewoon handig om daar alle computerspullen in te zetten, scheelt weer een computermeubel in de kamer.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan