verhuizing van kanalen...andere dreambox nodig?

M

missangel48

Ik heb een dreambox DM 500-S, en heb 2 schotels 1 voor afrikaanse zenders en portugese meen ik (30 graden west en 1 kop erop) en ik heb een andere grotere schotel met 3 koppen voor nederlandse zenders ed. ik heb dit via cardsharing, nou wil ik graag weten of je je dreambox moet gaan vervangen voor een nieuwe omdat de zenders in HD komen, want film 1.1 gaat verhuizen zie ik in mn beeld en film 1.3 is al weg.. komt dit door de dreambox zelf of omdat ik een kop tekort kom?

Ik weet er niet zoveel vanaf vandaar misschien verkeerd woordgebruik :knipoog:.

Allereerst welkom op het forum.

Dat de zenders film1.1 en dergelijke verdwijnen van de astra 19,2 klopt helemaal, ze gaan namelijk over op HD, Astra 23,5.

Je zult dus als je deze zenders wilt blijven ontvangen een andere decoder nodig hebben, een HD-ontvanger.

Let er trouwens wel even op dat "cardsharing" hier niet besproken mag worden, tenzij het intern is. ;)

@freggel

Bedankt voor je reactie..

oeps sorry!!:stupid:

Welke decoder kan ik hiervoor aanschaffen? ik hoef er niet op te kunnen opnemen e.d. gewoon een "normale" HD decoder.:)

En kan ik die zelf gewoon aansluiten of moet "alles"dan opnieuw ingevoerd worden?

Groetjes

Welkom op Satellite Fun Missangel48.

Als je een nieuwe ontvanger koopt, zal deze ook opnieuw ingeregeld moeten worden. De schotel en de lnb hoeft niet opnieuw afgesteld, maar de ontvanger uiteraard wel.

Als je met deze ontvanger ook wilt sharen, zul je toch een Linux ontvanger moeten aanschaffen danwel een ontvanger die deze mogelijkheden heeft.

Prijzen van zulk soort ontvangers (origineel) liggen tussen de 330 en 450 euro afhankelijk van de keuze ontvanger. Er zijn ook clone Dreamboxen verkrijgbaar voor rond de 200 euro.

"Er zijn ook clone Dreamboxen verkrijgbaar voor rond de 200 euro. "

Maar dat is niet wat? :confused2:

Ben nl ook toe aan wat anders.

Greetz

Heren,

Dan kan ik jullie een VU Solo adviseren, of een Dreambox 500 HD Hele stabiele ontvangers voor een acceptabele prijs, en dan weet je zeker dat je geen bami box in je handen gedrukt krijgt.

Groetjes,

Wing

Maar dat is niet wat?
Jawel, als je verouderd materiaal wilt gaan nemen wel. Want feitelijk is de HD in opkomst. Een clone ontvanger is 100 euro goedkoper dan zo'n VU+Solo waar Wing39 het over heeft.

Oke, 100 euro extra is toch wel wat geld, maar je krijgt er dan ook wel een HD ontvanger voor terug waar je weer verder mee de toekomst in kunt. Terwijl de gewone digitale ontvangers in redelijk tempo nu achter de feiten aan beginnen te rennen.

Dus het is maar wat je wilt. Op zich zijn die clones niet slecht, maar hij is eerder leuk voor in de slaapkamer om nog even naar sbs te kijken voor het slapen gaan ofzo, dan dat je er nog een Canal Digitaal filmzender op kunt bekijken want die zijn zo'n beetje allemaal over naar HD.

Vandaar ook dat Wing39 de VU+Solo en de Dreambox 500HD aanraadt.

Als je nog even wacht komt er de Amiko SHD-8900 Alien aan

een HD ontvanger van ongeveer 150 euro die ook werkt met enigma2

het eenigste wat ie nu nog niet kan is werken met cccam

dus vandaar even wachten tot ze dat ook voor elkaar hebben

maar hij is eerder leuk voor in de slaapkamer om nog even naar sbs te kijken voor het slapen gaan ofzo, dan dat je er nog een Canal Digitaal filmzender op kunt bekijken want die zijn zo'n beetje allemaal over naar HD.
Ik kijk nu toch al gauw 8 uur per dag jaartje lang en ik heb geen problemen met mijn clones.

;)

Nr.10

Als je nog even wacht komt er de Amiko SHD-8900 Alien aan

Hier wordt op andere forum al druk over geschreven.

Het lijkt me een mooi apparaat.

Alleen die andere cam........?

OPENBOX S9 HD PVR rond 100€

Deze ontvanger heeft over het algemeen dezelfde functies als de Dreambox 800 HD.

Het is de best geprijsde HD PVR (Personal Video Recorder) apparaat ooit gebouwd.

Menu kan omgezet worden naar Nederlandse taal en het kan CCCam 2.2 zonder enig probleem aan.

Upgrade is makkelijk uit te voeren via de USB Poort en er word nog steeds gewerkt aan uitbreiding van de mogelijkheden en de functies van deze apparaat.

Verder is menu gebruikers vriendelijk, Super snel en stabiel.

Andere plus punt is dat deze apparaat nooit heet word en heeft een iets betere beeld kwaliteit dan de meeste concurenten.

Opname van Films of muziek is zeer makkelijk op elk USB apparaat dat u in huis hebt.

De specs van de Openbox S9 HD PVR

1) 300 MHz MIPS Processor - Linux Operating System

2) Fully compliant MPEG-4 H.264/AVC Main Profile Level 3 & High Profile Level 4.1;

3) Fully compliant MPEG-2 MP@HL & MP@ML;

4) Fully compliant MPEG-1 Layer I & II & III, Dolby Digital Audio(AC3);

5) SCPC & MCPC receivable from C/Ku band satellites;

6) multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC1.0/1.1/unicable/1.2/1.3(USALS) supported)

7) NIT search supported;

:cool: Support MHEG-5;

9) Support HDMI 1.3;

10) Support PVR(store in USB disk);

11) Multimedia files playback(by USB);

12) Support Electronic Program Guide(EPG) for 7 days;

13) Teletext and subtitle out through OSD;

14) Support multi-lingual DVB subtitle and teletext;

15) Automatic and manual channel scan options;

16) automatic service scan

17) channel-change time < 1 second

18) OSD in many languages and skin-support

19) Multilingual support on screen menu (OSD): English, French, Deutsch, Italian, Spanish, Swedish, Danish, Greece, Portuguese, Finland, Holland, Turkish, Czech, selectable;

20) LED Display

21) Multiple display mode: 1080i/720p/570p/576i/480p;

22) MPEG-2 / H.264 Hardware decoding

23) Videotext Decoder

24) Analog audio output: stereo(L+R);

25) Digital audio output: S/PDIF by coaxial and optical;

26) S/PDIF Interface for digital bit stream out (AC-3)

27) YCbCr available;

28) 2 x Scart (RGB, FBAS or S-Video)

29) Screen format:auto, 4:3, and 16:9;

30) Upgrade software through USB2.0 port;

31) Powerful program management function, parent lock;

32) CA 1x slot and CI 1xslot

33) 10/100Mbit Ethernet Interface

34) directly bouquet-listsPacking:

Gift box:32.5 *31.5*8.5CM

1x User Manual

1X Skybox S9 HD PVR satellite receiver

@Nummer10: Ik beweer ook niet dat ze slecht zijn, ik stel alleen dat de gewone clones achterhaald zijn, of je moet nu HD clones nemen als die er al zijn.:)

@Seas: v.w.b. die Openbox:

Opname van Films of muziek is zeer makkelijk op elk USB apparaat dat u in huis hebt.
Nee dank, ik doe dat toch liever gewoon op een in de ontvanger ingebouwde harddisk als het effe kan.:)

Maar misschien kan die ontvanger dat ook?

Helaas kan er in de Openbox S9 geen harddisk ingebouwd worden wel kun je er een harddisk aanhangen via de usb poort.

Dan staat er een heel lovend verhaal of het een Dreambox killer is maar ik heb een Openbox S9 gehad maar toch wel enkele problemen tegen gekomen.

Met de smartkaart van CDS in het slot codeerde hij geen kanalen wel met een Aston 1.07 module met led maar ook niet alles de MTV kanalen heb ik nooit beeld op gehad.

Later is er firmware voor gekomen met EUR in de naam die deed het beter kaartslot werkte maar niet alles weer geen MTV of VH1 kanalen.

Het ding is niet alleen voor Nederland bestemd er is ook geen importeur bij mijn weten wel zijn er diverse handelaren die wat van die dingen kopen en ze op Marktplaats weer verkopen.

Dan de kanalen je moet toch wat handigheid hebben met een editor om de NL kanalen netjes op volgorde te krijgen in oktober vorig jaar heb ik een kanalen lijst gemaakt met de editor waar je er één tegelijk kan verplaatsen dus er gaat wat tijd inzitten kun je nagaan.

Dan lees ik regelmatig dat ze als ze een tijdje draaien steeds opnieuw op gaan starten, als oplossing geef ik dan aan de software opnieuw te installeren maar nu met de nulmodem kabel dat lijkt nog wel eens te helpen.

Maar blijkbaar niet in alle gevallen er zijn ontvangers die het blijven doen mijn advies is dan garantie claimen dan lost de verkoper het maar op.

Over het opnieuw opstarten daar heb ik met mijn ontvanger nooit last van gehad.:)

of je moet nu HD clones nemen als die er al zijn.:)
De clones van mijn zijn de DM800 en is gewoon HD.

Maar als ik een hoop geld zou hebben denk ik dat ik ook naar een VU duo zou gaan.

Eén ontvanger die opneemt terwijl ook kunt kijken.

;)

Nr.10

Nadeel van clones vind ik zelf dat je aangewezen bent op gepatchte software. Maar de prijs is dan wel weer een stuk gunstiger.

Voor 100 euro meer heb ik dan toch liever iets waar ik hier terecht kan voor de garantie en niet in Engeland of China.:)

Maar da's ieders eigen keuze, in principe werken de clones goed tot nu toe voor zover ik begrepen heb.

V.w.b. bepaalde andere hier genoemde ontvangers vallen die in mijn optiek nog onder de categorie "marktplaats ontvangers", kunnen dus best goed zijn, maar ik heb er zelf pas vertrouwen in ze ook door de detailhandel verkocht en ondersteund worden en er een importeur voor is.

Dat scheelt namelijk ook weer in ondersteuning en met name garantie.

En dat zijn wel zaken om rekening mee te houden. Maar da's ieders keuze voor zich.

Daarom is het ervaringsverhaal van Aart44 bijv. weer mooi. Dat geeft mooi weer dat een ontvanger die er qua specificaties goed uit ziet, niet perse een Dreambox killer hoeft te zijn ondanks dat hij zo genoemd wordt.

@Black Tiger

Helaas kan er in de Openbox S9 geen harddisk ingebouwd worden wel kun je er een harddisk aanhangen via de usb poort of een usb stick.

Mijn ervaring Openbox s9 is iets beter als @Aart44, ik kreeg het mee toen ik in London was bij mijn broer die heb daar een zaak in dit gebied.

Thuis getest alles werk naar behoren en het is gewoon simpel ding meer moet je ook niet verwachten voor dat geld en het is wel hd en het iets sneller als dm800.

Echt favoriet is toch wel Clarke Tech ET 9000 en die is wat duurder rond 400€.

Wens @Missangel48 succes :)

Nou als je rond de 400 euro zou gaan uitgeven dan zou ik gewoon voor een VU+ Duo gaan, kan je heel veel mee, ondersteunt diverse images en weet je dat je een hele goeie ontvanger hebt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan