Verlies Wifi

F

flip

Hallo medeforumleden

Ik heb hier een abo van planet + bellen en verbonden met een siemens usbadapter 108 waarmee een downloadsnelheid behaald word van max. 6,3 mb/sec, mijn modem is ook een siemens 108.
Gebeld met planet omdat de download tussen de 8-12 mb/sec moet zijn teste zij de lijn en zou ik die snelheid van min. 8 moeten halen, advies was toch bekabeling aanleggen.
Na het aanleggen van de bekabeling haal ik wel de snelheid van 8,7mb/sec.

Mijn vraag is hoe kan dit dat wifi zoveel verlies geeft.

Flip

Door de luchtvervuiling! :biggrin::biggrin::biggrin:

Maar zonder grappen. Wifi haalt die doorvoorsnelheid niet wat kabel heeft, of je moet bjiv. al de N vorm van Wifi gaan nemen. Daarnaast heb je altijd wat meer verlies met draadloze apparatuur, dus ook wat meer correctiebits.
Als jij echter nog 6.3mb/sec overhoud van wat normaal via de kabel 8,7mb/sec is, dan is dat nog heel netjes.

Bedankt voor je andwoord BT maar ik wist niet dat er zoveel verlies zou zijn omdat ik met mijn computer maar 3 meter van het modem af zit, dus makkelijk via een kabel te benaderen.

Flip

Tja, de afstand maakt daarbij niet zo gek veel uit, althans verschil tussen pak hem beet 3 en 10 meter. Gaat om de capaciteit die de wifi zelf aankan.
Ik zou er ook een kabel tussen hangen.

Overigens nog een goed advies voor jou en meelezers, update NOOIT!!! modem of router of andere firmware via de draadloze verbinding! Dat gaat regelmatig mis en dan is het einde oefening met het apparaat in de meeste gevallen.
Maar dat terzijde.;)

De update van mijn modem gaat automatish geloof ik, KPN.

En BT ik heb er een kabel tussen, het werkt veel beter.

Bedankt voor je advies.

Flip

Inderdaad gaat heel erg veel fout ik heb hier nu een WAG200 van linksys staan van een goede kennis van mij die dacht effe updaten ehhhhh ka draadloos en toen deed is niet veel meer.

Met het programma "EraseAll Utility (for EFG120)" kun je dit probleem oplossen,
En er een gedownload image terug erin zetten.

Grz
Kweetniet

Maak daar van "in veel gevallen" Kweetniet, ik ben er al 1 of 2 tegen gekomen waar het daar ook niet meer mee lukte na een draadloze firmware upgrade.

Ja ik ken het programma maar helaas dit lukt niet meer is niet meer benaderbaar meer alle ledjes staan te knipperen ook die normaal nooit zouden knipperen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan