- Lid sinds
- 8 feb 2001
- Berichten
- 35.423
- Waarderingsscore
- 1.292
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
- Locatie
- State Penitentiary
Beste gebruikers.
Nieuwe registraties en notificaties van antwoorden in threads of notificaties van PM's zijn sinds kort niet meer mogelijk met zonnet of versatel email adressen.
Tele2 lijkt goed te werken.
Reden:
Oftewel Versatel/Tele2 heeft het hele netblock waarin het ip van Duck (en ook Fun) valt geblokkeerd in plaats van 1 ip, omdat wellicht 1 server uit dat netblock spam verzonden heeft.
Deze spam is zeer zeker niet afkomstig van de server waar Duck op draait, want deze bevindt zich in geen enkele spamlijst en de laatste keer dat een hacker kans heeft gezien spam naar buiten te sturen is 2 jaar geleden en daar waren we binnen een uur bij. Hiervan zijn overigens ook geen mails toen naar of via versatel's mailservers gezonden.
Het is sowiezo belachelijk om een heel netblock te blokkeren, zeker als blijkt dat diverse servers uit dat netblock op geen enkele spamlijst staan.
De server eigenaar kan een mail voor verwijdering uit de blacklist sturen naar hostmaster@versatel.nl maar daar word klaarblijkelijk niet op gereageerd.
Enige andere oplossing is dat klantenservice het doet, maar die konden alleen helpen indien een klant zou bellen met het probleem.
Dus als er zoveel mogelijk mensen met een zonnet.nl of versatel.nl account bij de helpdesk willen gaan zeuren dat ze geen email meer krijgen van duckfiles.org vanwege een of andere blokkade (verwijs evt. naar dit bericht), dan wordt de blokkade er met wat geluk sneller afgehaald.
Nieuwe registraties en notificaties van antwoorden in threads of notificaties van PM's zijn sinds kort niet meer mogelijk met zonnet of versatel email adressen.
Tele2 lijkt goed te werken.
Reden:
host mail1.versatel.nl [62.58.50.83]: 451 62.212.154.150 blocked. Your /24 netblock has too many insecure hosts that
have sent spam in the recent past.
Oftewel Versatel/Tele2 heeft het hele netblock waarin het ip van Duck (en ook Fun) valt geblokkeerd in plaats van 1 ip, omdat wellicht 1 server uit dat netblock spam verzonden heeft.
Deze spam is zeer zeker niet afkomstig van de server waar Duck op draait, want deze bevindt zich in geen enkele spamlijst en de laatste keer dat een hacker kans heeft gezien spam naar buiten te sturen is 2 jaar geleden en daar waren we binnen een uur bij. Hiervan zijn overigens ook geen mails toen naar of via versatel's mailservers gezonden.
Het is sowiezo belachelijk om een heel netblock te blokkeren, zeker als blijkt dat diverse servers uit dat netblock op geen enkele spamlijst staan.
De server eigenaar kan een mail voor verwijdering uit de blacklist sturen naar hostmaster@versatel.nl maar daar word klaarblijkelijk niet op gereageerd.
Enige andere oplossing is dat klantenservice het doet, maar die konden alleen helpen indien een klant zou bellen met het probleem.
Dus als er zoveel mogelijk mensen met een zonnet.nl of versatel.nl account bij de helpdesk willen gaan zeuren dat ze geen email meer krijgen van duckfiles.org vanwege een of andere blokkade (verwijs evt. naar dit bericht), dan wordt de blokkade er met wat geluk sneller afgehaald.