Verschil Azbox en Amiko

F

fredje_110

ik ben ook nieuw hier.

ik heb sinds kort een amiko shd8900. ben nu een beetje aan het stoeien met e2. lukt aardig, alhoewel ik nog niet weet waar ik plugins weg moet halen en hoe deze moet installeren. nog een laatste storiing oplossen en dan gaan we verder.

als ik een tweede tv wil gebruiken, wordt er geadviseerd een azbox te nemen. wat zijn de verschillen tussen az box en amiko ?

Hoi Fredje en welkom op Satellite Fun.

Ik heb van je vraag even een nieuw topic gemaakt, want je had hem onder iemand anders zijn vraag gezet. Dat kan men beter niet doen tenzij je exact hetzelfde probleem hebt. Maar in de meeste gevallen is dat niet zo en kan men beter voor de eigen vragen even een nieuw onderwerp maken.

Amiko is een goedkoop model zoals ik zie, maar persoonlijk ken ik hem niet. Dat er Enigma2 op werkt is natuurlijk wel een voordeel.

De Azbox (tenminste als je de Azbox Premium HD Plus bedoeld), is een ontvanger waar meerdere tuners in kunnen. Zo kun je er dus een tuner voor kabel en satelliet in zetten, waardoor je maar 1 kastje nodig hebt voor satelliet en kabelsignaal. Er is ook nog de keuze voor een digitenne tuner.

Maar dat is dan ook meteen een van de redenen waarom deze ontvanger een stuk duurder is.

Dat is echter wat ik ervan kon vinden op internet, ervaring heb ik er niet mee, maar misschien kan een van onze gebruikers er meer over vertellen.

Amiko Alien is inderdaad een wat goedkopere otnvanger, werkt normaal op Spark Software, maar sinds kort ook op E2

Voor zover ik weet kan de Amiko alleen als client werken en niet als server.

Verder draait deze ontvanger op Oscam en niet CCcam.

Uit de test die ik zelf heb uitgevoerd, en de ervanigen die ik terurgkrijg van gebruikers is het een aangename ontvanger als je alleen als client wilt kijken.

Wil je m ook als server gebruiken, dan is het raadzamer om naar een DM , VU of andere ontvanger te kijken.

Azbox is een mooie ontvanger met een hele mooie multimedia interface maar is erg wennen in het begin.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze info.

Gr.

Wing

Voor zover ik weet kan de Amiko alleen als client werken en niet als server.Verder draait deze ontvanger op Oscam en niet CCcam.
Als er geen CCcam op zou kunnen zou dat jammer zijn, maar dan ben ik benieuwd wat voor processor er dan in ligt. Want normaliter kan overal waar Enigma2 op kan draaien ook CCcam draaien, da's immers een addon/plugin voor Enigma.

@BT Daar heb je gelijk in, maar aan E2 voor deze ontvanger wordt nog regelmatig gesleuteld,

Cccam werkt er wel op hoorde ik vandaag van een member op een ander forum, maar niet geheel feilloos.

ik denk dat je nu appels met peren gaat vergelijken.

de amiko is een mooie ontvanger waar de cccam nog niet stabiel genoeg is.

als je E2 op de amiko zet dan werkt ook de kaart nog niet,dit heeft met de drivers te maken.

de azbox is wat dat betreft veel verder en dus voor een beginner een goede ontvanger met toch wel wat meer mogelijkheden.

de amiko is een ontvanger wat op de spar fw zeer stabiel is en hier werkt de kaart wel.

verder is deze met de E2 alleen maar als client te gebruiken met de oscam als emu.

Appels met peren vergelijken? Nee dat zie ik toch anders.

Ik heb immers ook duidelijk aangegeven dat het er o.a. aan ligt welke cpu er in draait.

Het ging mij hier ook uitsluitend om het gebruik van CCcam. Uiteraard spelen er meer zaken mee zoals drivers en zal het best zijn dat het in de kinderschoenen staat en nog wat foutjes heeft. Maar Enigma2 is Enigma2 dus daar zal men uiteindelijk ook wel uit komen. Veel andere ontvangers hebben ook hun tijd nodig gehad, met name de Dreambox.

Natuurlijk kun je qua stabiliteit en kwaliteit zo'n ontvanger op dit moment nog niet vergelijken met een Azbox maar dat deed ik bij mijn weten ook niet. Maar dat kun je wel degelijk doen op basis van de technische mogelijkheden.

Echter hangt daar, zoals ik al aangaf, ook een behoorlijk ander prijskaartje aan.

Het is dus maar een kwestie van tijd eer de Amiko wel CCcam stabiel kan draaien en voor een beginner een interessante ontvanger wordt. Maar dat was de vraag dan ook niet, de vraag was wat de verschillen waren.;)

Als je de testen leest is het een hele mooie ontvanger met een prachtige beeld weergave.

Ik zit er ook sterk aan te denken om er een te kopen.

Ik had Wing een mailtje gestuurd en hoop binnenkort daar antwoord op te krijgen.:biggrin:

En wat is er mis met een andere cam.

In de test wordt alleen wat negatief gedaan over de afstandsbediening.

Hoi Jan,

Ik heb geen mail van je gezien in mijn mailbox

geef maar ff een pm

En wat is er mis met een andere cam.
Niets, het hoeft maar te werken he? En Oscam is ook een uitstekende emu.

Het is alleen handig als cccam ook stabiel zou werken i.v.m. de populariteit van cccam. En zoals gezegd zal dat best nog wel komen. De DM's hebben ook langere tijd erg instabiel gewerkt.

Ik ben ook benieuwd hoe deze ontvanger zich verhoudt ten opzichte van bijv. de Sab Titan die op zich ook erg goed werkt, alleen behoorlijk traag is en nogal eens door de menu's hakkelt.

Misschien is deze Amiko wat dat betreft wel weer beter, dus ben benieuwd naar de ervaringen met deze ontvanger.

Het is wel zo dat je met de SAB titan en cccam een goewde ontvanger hebt.

Daar kan de Amiko op dit moment nog niet aan voldoen.

Wat betreft de kaart lezer is er op dit moment een E2 versie waar een smargo cardreader werkt.

De interne kaart lezer doet het nog niet.

De afstandsbediening doet alleen vreemd met de AR en PKT en de EOS E2 image's,in de RSP E2 doet deze perfect

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan