Hmmz... kweetniet, ik heb ook al 9200's gezien met een modem er in.
Volgens die site waar toen alle Nokia modellen op stonden en ook alle verschillen zat het hem in het 1 en 1,5 mb geheugen.
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat de oorzaak daarvan lag in de lands-bestemming voor betreffende apparaten.
In de Nokia 9500 kon je zelf trouwens wel een geheugenuitbreiding doen maar die was niet voor de firmware maar om door de teletext te kunnen bladeren.
Heb ik hier met m'n 9600 gedaan, alleen werkt het flut moet ik zeggen, hij moet ze toch eerst inlezen allemaal voordat je kunt bladeren en dat kan nogal eens effe duren.
Een ontvanger zonder cam leveren? Lijkt me stug want die heb je toch echt wel nodig in een ontvanger, of het nu een Duitse cam is of een NL cam en bij mijn weten levert de fabrikant de cam en niet de provider.
Maarja, wat maakt het uit, de 9200 is inderdaad altijd toch een beetje gezien als mindere ontvanger, terwijl ie gewoonweg (op geheugen na) niet onderdoet voor de 9500.
En tja, wie wil er nu officiele C+ software in zijn Nokia zetten en hem daarmee weer downgraden naar de trage bak die de Nokia in eerste instantie is, niemand toch? Dus dan maakt die 0,5 mb ook niets meer uit.
In elk geval heb ik er in 't verleden nogal wat kennissen blij mee gemaakt omdat de 9200 nogal eens goedkoper te krijgen was dan de 9500 terwijl de truuk met Overflow hetzelfde was en ze er dus evenveel plezier aan konden beleven als aan de toen duurdere 9500.
Het blijven toch leuke bakken, maar doe mij toch maar de 9600.