Verschil tussen Ned 1 en SBS6 ???

C

cliff

Ik probeer mijn schotel wat beter uit te richten want ik ontvang niet alles. Met mijn oude Humax werkte alles prima maar....
Ik heb nu een Dreambox en die hebben nu eenmaal niet de gevoeligste ontvangers er in zitten vandaar.

Hier is het probleem.

De meeste satellieten ontvang ook prima, zelfs hispa en de andere exoten kan ik goed ontvangen.
Ned1, 2, 3, RTL4 en 5 ontvang ik ook maar SBS6 en de rest van het NL pakket niet.
De Dream geeft aan dat ie geen signaal ontvangt.

Dat klopt ook want de signal rate bij de publieke zenders is ongeveer 80% terwijl de SBS6 rond de 55% blijft hangen.

Ik heb een Stab motor een een hulliebullie 78 CM schotel.
Mijn LNB is 0,5Db ik krijg hem niet beter uitgericht.
Ik gebruik normale huis thuin en keuken antennekabel van 20 meter tussen mijn schotel en de ontvanger.

Mijn vraag is: Zal ik een grotere schotel kopen of kan ik verder nog wat doen (bijv. betere antennekabel nemen) om mijn signaal goed (lees beeld !!) te krijgen..

Bedankt voor de hulp!!

Groetjes,

Cliff

Het lijkt eerder een externe storing door een dect telefoon, of andersoort app, die tussen de 950-2150mhz werkt..

Als de kabel of de schotel niet goed zouden zijn, hadden de andere zenders ook geen beeld gegeven...

Een fout ingeladen zenderlijst zou ook oorzaak kunnen zijn, kijk even bij information, streaminfo, 2x pijltje rechts, welke frequente sbs6 zit, en of deze klopt..

Anders doe een keer een manuel transponder scan op 12.574 2200 5/6 hor, om zeker te weten dat je op de goede frequentie kijkt, de zender zal dan ergens opnieuw in de lijst komen te staan, ff zoeken dus..

Gr Fred.

Haal de kabel even van je motor en sluit m rechtstreeks aan op je LNB.
Heel grote kans dat je dan wel beeld hebt.
Die 2 transponders ned1,2,3, canalrood, blauw en sbs6,net5,yorin,TMF zijn heel gevoelig voor rotzooi.
Dit probleem is lastig op te lossen, omdat je met een versterkertje je signaal gaat oversturen, en met een satslope maak je je signaal nog slechter.

Maar probeer erst es ff of je probleem inderdaad daar veroorzaakt word.

wat je ook kan proberen is om de lnb kop iets te verdraaien, wil ook wel eens helpen.

Suc6

De zenderlijsten update ik zodra er een nieuwe beschikbaar is.

Het gebeurd bij alle images.

Ik heb wel een Dect telefoon dus die kan ik eens uitzetten of verplaatsen.

Verder zal ik ook eens proberen de kabel rechtstreeks aan de LNB te hangen.

De grotere schotel zal ik dus nog even mee wachten..

Alvast bedankt voor de tips en ik kom snel terug met de resultaten..

Antennekabel direct op de LNB aangesloten en geen resultaat.
Dect uitgezet en geen resultaat.

Transponderscan gedaan en idd alleen de genoemde zenders die het doen gevonden..

Ik wordt gek!!

ANtennekable vervangen voor een met een betere kwaliteit.
En ja hoor, alles doet het.

Komt mischien omdat ik in het Digitenne gebied zit?!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Cliff

Nee, die gewone antennekabel heeft soms dipjes in de verzwakking. Komt omdat die niet de goede impendantie heeft o.a. en hij is ook nog eens minder goed afgeschermd.

Bij digitale tv moet de overdracht binnen 0.5 db gelijk zijn voor 1 transponder

Als een kabel toevallig net wat meer verzwakt rond een of andere frequentie , dan kan het zijn dat de transponder niet meer doorkomt. Vroeger had je grijze kabel, erg goed voor tv en analoog maar voor digitaal soms problematisch.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan