Verschil tussen Nokia 9500-9600

L

ludi

Hallo.

Nog maar eens een vraag over een nokia.
Ik heb een nokia9500 en een vriend een nokia9600.
Ze werken zeer goed ,behalve dat ik op mijn Nokia9500 op astra een paar franse zender kan nemen dit is niet mogelijk op de nokia9600 al geprobeerd met de zelfde kaart op zelfde schotel.
De nokia9600 heeft een Irdeto freecam2.
Is het probleem een instelling of de combinatie van de soft met de Irdeto freecam ?

Groeten Ludi.

Hallo

Ikdenk het wel maar niet zeker een van de zenders is meteo frans. en een film kanaal frisson

Groeten ludi.

Ze werken zeer goed ,behalve dat ik op mijn Nokia9500 op astra een paar franse zender kan nemen dit is niet mogelijk op de nokia9600 al geprobeerd met de zelfde kaart op zelfde schotel.
Dit is gewoon onmogelijk wat je hier schrijft. Dit ligt echt niet aan de ontvanger, maar aan de gebruikte files.
Het verschil zit hem in de werking van de Amon Cam (omgebouwde 9500) en de Freecam2.

Het verschil tussen een 9500 en een 9600 is namelijk dat de 9600 een CI ontvanger is en verder zit er nauwelijks verschil in buiten dan de specifiek voor CI ontvangers benodigde hardware t.o.v. een irdeto ontvanger zoals de 9500.
Op beiden kun je de DVB software draaien en het is zelfs zo dat er voor de 9600 uitgebreidere mogelijkheden zijn in de noonemanit.
ALLES wat je op een 9500 kunt ontvangen (met amon), moet je dus ook gewoon kunnen ontvangen op een Nokia 9600.

Krijg je het niet, dan zou ik eens naar de instellingen van de Freecam kijken, of op beide ontvangers noonemanit 1.2 zetten als je dat nog niet hebt, of de instellingen van noonemanit of anders dus de files.
Aan de ontvanger ligt het pertinent niet.

Ik ken dit probleem ook, maar weet niet waar het aan ligt.
Ik krijg wel de France canal+ maar niet de cinema en ook niet la chain meteo, deze kon ik met mijn hummie in september nog wel krijgen maar nu alleen maar met een MM ertussen.

gr. cobes

Hallo

ik heb de soft ingeladen zoals geschreven versie NoOneManIt v1.2 en in de irdeto freecam2 staan de instellngen als volgd
Goodies Menu
1debug: off
2ecm: I/BC/S/V/N
3emu: off
'tpscrypt: on

ik weet niet wat er aan de hand is maar op de nokia9500 werkt alles prima.
Meschien moet er nog een instelling gebeuren in de soft.
maar met het blijven testen moet het toch eens lukken.

Groeten Ludi.

Yep die moet ook goed staan die soft ja.:)

Hallo

Ik heb de laaste dagen geprobeerd met verschillende versies van software maar ik krijg de nokia9600 niet aan de praat.
Bedoel dat ik geen franse zenders op de nokia9600 daar ik op de 9500 wel kan kijken. wie kan er mij nog een gouden tip geven.

Groeten Ludi.

Meteo france en Frisson dus.
Zitten die op Astra? Zoja wil ik wel even voor je gaan kijken, heb je toevallig de frequenties etc. bij de hand?
Dan stap ik morgen even naar boven naar de 9600 om te zien of het mij wel lukt.

Hallo Black Tiger

Hier zijn de settings van de 2 kanalen als voorbeeld want er zijn er nog een pak meer.

Cinema Classic
freq: 12402
sr: 27000
fec: 3/4
bw: 30
pol: v
vpid: 00A8
apid: 0071
video: pal

La Chaine Meteo
freq:11817
sr: 27500
fec: 3/4
bw: 30
pol: v
vpid: 00A8
apid: 0071
video: pal

Laat ons hopen dat bij u lukt er zullen een tal van mensen happy zijn

Groeten Ludi.

Oke thanks, ik loop zo even naar boven, laat ik dadelijk wel weten of het hier lukt.

De aangegeven apids en vpids kloppen niet helemaal maar dat mag de pret niet drukken.
Ben net even gaan proberen en krijg deze zenders op de 9600 inderdaad niet door.

Kan ook zijn dat ik ouwe files heb nog, want ik zag ook maar 1 C+ france, en de anderen bleven dicht, dus voor goed te zijn zou ik nog eens met nieuwe files moeten proberen.

Toch kan het aan de CI ook liggen. Toen ik net aan het testen was viel me namelijk in dat de autoswitching uit stond, en dat moest ik doen wilde ik de NL kanalen in irdeto kunnen ontvangen en dat is ook al apart te noemen.
Straks nog eens even kijken met nieuwere fun.:)

Hallo Black Tiger

Al iets gevonden ik heb ook nog een paar testen gedaan maar nog altijd niks.

Groeten Ludi.

oeps!!!

de franse zenders zijn inmiddels in Thalescrypt hetgeen we niet kunnen openen...
zelfs niet met mijn droomdoos

greetz cobes.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan