Verschil tussen single lnb en twin lnb?

S

Steve

Op de site van Tv Vlaanderen verkopen ze een single lnb, om op een decoder aan te sluiten. Logisch, dit ken ik want ik heb er zo 4.

Maar nu zie ik dat ze ook een twin lnb verkopen, volgens de site "ideaal voor een pvr systeem of 2 ontvangers"...

Nu snap ik er niets meer van, waarom heb je een twin lnb nodig voor een pvr ontvanger?? Is toch niet nodig?

Hoi Steve,

Dat zou je wel denken, de termen twin lnb en duo lnb worden vaak door elkaar en oneigenlijk gebruikt

een Duo LNB is een LNB waar twee lnb's op zitten om bijvoorbeeld naar twee satellieten te kunnen kijken, bijv. Astra 1 en Astra 3

Een twin LNB is een LNB waar je twee kabels op kunt aansluiten dus ook twee ontvangers.

Dat kan een enkele LNB zijn of een Duo.

Een Duo LNB kan dus ook tegelijkertijd een twin lnb zijn als deze van twee aansluitingen is voorzien.

Dus als jij een ontvanger hebt met een PVR mogelijkheid heeft deze ook vaak twee tuners ingebouwd, dan sluit je dus een kabel aan op tuner 1 en de andere op tuner 2

Zo kun je dus onafhankelijk van de satelliet kijken en opnemen .

Ik hoop dat dit voor jou het een en ander duidelijk maakt

Groet,

Wing

Op de site van Tv Vlaanderen verkopen ze een single lnb, om op een decoder aan te sluiten. Logisch, dit ken ik want ik heb er zo 4.
Als je 4 ontvangers hebt dan kan je ook een quatro LNB nemen.

@ nummer 10 Hij bedoelt dat ie vier enkele lnb s heeft liggen LOL

Lastig afstellen als je dan 1 schotel hebt en je wilt alleen 19,2 zien op meerdere ontvangers.

Maar je hebt gelijk hoor, ik heb het verkeerd gelezen.

:biggrin:

Nr.10

Maar ik heb een pvr decoder (Dreambox 800 hd) en ik werk met single lnb's... ??

Gaan ze er dan bij Tv Vlaanderen van uit dat elke pvr decoder een dubbele tuner heeft? Wat niet zo is?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan