Verschillende kaarten

M

musli

Waarvoor we vroeger een goldkaartje (nog steeds denk ik)nodig hadden weet ik .
Toen kregen we meer file`s ,en hadden we kaarten nodig met meer geheugen de funkaart ,weet ik ook.
Maar wat hebben we er in de tussentijd bij gekregen:
De knotkaart
De M11 kaart
De ops kaart
De platinum kaart
En als ik op zoek ga kan ik er nog wel een paar vinden
Nu de vraag
Waarvoor heb je deze kaarten nodig en waarom??

@musli, wat ons betreft is daar een kort en krachtig antwoord op: geldklopperij.

Alle kaarten zijn te beschrijven, voor elk type kaart zijn aparte, gecodeerde bestanden voorhanden waarmee je op een illegale manier naar betaaltelevisie via de satelliet kunt kijken.

Soms verschilt het per kaart wat je er illegaal mee kunt kijken. De enige die er beter van worden zijn degenen die de kaarten verkopen. Deze kaarten zijn doorgaans veel duurder dan de alom bekende gold- en funkaarten.

Je betaalt dus behoorlijk wat geld voor de aanschaf, daarnaast ben je volkomen afhankelijk van het aanbod aan files. En last but not least je bent nog illegaal bezig als je daardoor naar betaaltelevisie kijkt.

hoi duck
Goedemorgen trouwens
Dat de prijs van deze kaarten niet in verhouding staat tot het geen wat je krijgt is allom bekend
En dat je de meeste kaarten kan beschrijven met de master crd en noem maar op wat voor programmers is ook alom bekend
Maar dat er geen verschil in de kaarten zit ??
Ik zie het zo
De eerste module (aston en de rest niet meegerekend)was de magic,en ik kan me de discussies van toen nog herinneren
1 module die alle kaarten aan kan bestaat niet
Maar toen kwam de magic,toen de matrix en toen de rest van de module`s
Tussen de magic en de matrix zit wezelijk geen verschil omdat je van de 1 de ander kunt maken,maar tussen de rest van de module`s wel ,full x BV.
En wat ik lees over de kaarten gebruikt men verschillende kaarten voor de verschillende encrytie`s,en dat daarvoor de gold CQ funkaart niet gebruikt kan worden door het gemis aan geheugen en snelheid,daarom mijn vraag
Dus zou elke kaart ``nieuw type``gebruikt kunnen worden voor elke encryptie ??

Waarschijnlijk is dat wel zo Musli. Het verschil tussen de kaarten is veelal het merk en type processor, de snelheid en de hoeveelheid geheugen of om dat anders te zeggen de hoeveelheid plaats voor dataopslag op de kaart.

Dat zag je bijv. ook met de fun 2 t/m 6. Zelfde processor, maar steeds meer ruimte. En de fun had weer een andere processor en meer ruimte als de Goldwaver etc.
Het is overigens niet zo dat het altijd meer en sneller word, soms is het ook gewoon alleen anders qua type.

Hoe dan ook, het zal best zo zijn dat er kaarten zijn die alle coderingen aan kunnen, maar dan moet er wel iemand zijn die daar de software voor maakt.
Voor de Fun is er op een gegeven moment een truuk gevonden die zowat alle coderingen omzette intern naar Irdeto zodat je er vrijwel alles op kijken kon.

Maar er moet iemand zijn die dat maakt. Dat zal een hobbyist moeten zijn die heel goed kan programmeren en verstand heeft van de op de kaart aanwezige procesor, routines en mogelijkheden.

De handel zelf zal dat namelijk niet vlug doen, want het is veel interessanter steeds andere kaarten uit te brengen, dan een kaart geschikt te maken voor meerdere coderingen, dat verdient weiniger.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan