Vhs C 8 mm Tapes op PC Zetten en Branden.

S

stephopper

Hallo:
I.v.m overlijden van mijn vader wil ik graag oude 8mm tapes op cd/dvd zetten om dit beter te bewaren en behoeden voor slijtage (banden).

Nu ben ik al bezig geweest met movie maker 2 maar het beeld flikkert enorm bij het afspelen. dus opname op pc heeft geen zin.

Ook heb ik Intervideo Wincoder geprobeerd dit geeft wel strak beeld maar kan het niet afspelen in cd/dvd speler die meenst alles afspeelt.

Open ik dit met vlc media player speelt het wel.
Open ik hem met winamp vertikt hij het ook terwijl ik daar een uptodate codec heb in zitten.maar zal die extencie wel niet onboard hebben.

Nu is de vraag of hier iemand ervaring heeft en mij ff op de rails kan helpen met wat voor soort proggie het je het gemakkelijk kan doen.(aan programmas te komen is geen probleem)maar moeten niet te complex zijn.ik hoef nl. geen bewerking er in uitvoeren.

Gewoon ff via pc op cd/dvd dat ik het afspelen in cd/dvd player die veel aankan maar dit jammer genoeg niet. want wat ik niet met winamp kan afspelen speelt hij ook niet in dvd player.

En de vlc media player(PC) speelt alles af.

ps:Alle aanraders zijn welkom en mijn dank is groot.

Mvg/STH.

ik plug altijd met mijn camcorder in op mijn dvd recorder niet pc en zet ze dan rechtsteeks op dvd en dat gaat perfect
gr frans

Hoi Frans.
Helaas heb ik geen recorder vandaar ik eerst naar pc moet en alles moet branden met pc.en wat meer voeten in de aarde heeft (videocard configuratie enzzz) met een dvd recorder zal het wel simpeler gaan omdat hij daar op insteld is om zulke dingen uit te voeren en misschien via menu niet zo veel veel toeters en bellen hebt dan menige movie pc programs. waar er tig van zijn en de ene nog complexter dan de andere. en ziet de bomen niet meer door het bos.

En aangezien filmen/fotografie mijn hobby niet is. kan ik me slecht verdiepen in deze materie. en zoek het simpelste.

Mvg/Sth.

je kunt toch ook je camcorder aansluiten op je pc en dan op een dvd zetten als het goed is zit er achter op je videokaart een aansluiting temiste bij mij wel
gr frans

Heb je toevallig het krantje van de Aldi liggen?
Vanaf zaterdag zijn er van die zgn dvd-makers in de aanbieding.

Prijs valt mee, en ik wilde er zelf ook eentje gaan halen.

Kijk anders even op de site. ;)

Misschien dat dit jou verder helpt.

Ik heb dat met de software gedaan die mijn Pinnacle TV kaart zat, maar met Pinnacle Studio lukt het ook prima hoor.
Nadeel van Pinnacle Studio is wel, dat het zo'n enorm groot proggie is, omdat er zoveel toeters en bellen in zitten.
Je hebt dan 'n .mpg bestand die je met (bijv.) Nero om kunt zetten naar .vob bestanden die je daarna op 'n DVD kan branden en die je DVD-speler ongetwijfeld wel zal herkennen.
Maar in Nero zelf zit ook 'n mogelijkheid om video op te nemen.
(Ik heb nog Nero versie 7, die feilloos werkt op mijn computer.)

@ Freggel heb ff gekeken op de aldi site en idd: dat lijkt mij ook wel iets dat hardware spultje met software ondersteuning en de prijs valt echt mee . en mocht het goed werken is het helemaal top.
Het was me ook nog niet opgevallen bij aldie en dat jij dat weer zag. meenstal zit jij toch in de fietsen.:sex:

Maar alle gekheid op een stokje, ik ga zaterdag ff eentje halen.reuze bedankt voor de tip.:jajaja:

@Mr Blue Sky,Pinnacle Proggie schijnt ook een ultimate uitkomst te zijn en heb hem al een keer aanschouwt, maar is zeer uitgebreid,met tig tal instellingen en aangezien ik niet thuis ben in film/foto bewerking.is me dat meenst adacadabra. en aangezie deze video card al 8 jaar in mijn pc zit is dat ook niet meer zo relevant. maar zal toch aannemen dat ik er nog iets mee kan. want de camcorder stamt ook uit die tijd. maar er is nog geen 4 uur mee gefilmt. zo zo.n film man ben ik.:lol:

Maar wilde gewoon opgenomen 8 mm tapes op cd hebben. en ga het proberen met Freggels id. geeft de cam problemen dan kan ik ook via video recorder met speciale 8mm adapter de beelden af spelen met scart/cinch (tulp) naar videcart.naar compostitie ingang. en audio naar line ingang.want ik heb net een id. dat de cam de beelden naar pc overstuurt en daarom flikkert.

Met de video recorder heb ik dat nog niet geprobeert, maar ga er ongetwijvelt mee aan de slag.

En heb weer dankzij deze forum weer wat belangeijke info verkregen vandaar ik hier ook graag ff langs kom waaien.

Dus allen tot zover eerst reuze bedankt voor info. en zal het laten weten of het gelukt is.

Mvg/Sth.

Je kunt er ook een bij media markt halen kun je binnen 14 dagen terugbrengen krijg je je centen weer terug ;-p

Vandaar dat Media Markt soms iets goedkoper is en aanbiedingen heeft het is dan tweede hans.
Nee ga wel even naar de aldi die is ook niet mooilijk met omruilen/terug.en zit hier op 2 km vandaan. terwijl Media Markt en Saturn. op 30 km afstand zitten.

vg/

@Freggel heb dvd-maker van de aldi gehaald en moet zeggen het werkt perfeckt.
Alleen speel ik mijn 8 mm tapes af in video rec.die geeft nl. beter beeld.
En heb reeds nu d.i.v tapes overgezet op dvd.

Nogmaals bedankt voor de info.:juich:

En voor de inspanning 20 kudo,s:jajaja:

Vg/sth.

Graag gedaan. ;)

Zo zie je maar ik doe ook nog iets anders dan fietsen verkopen. :biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan