via dreambox edit settings op usb stick.

V

vincere

Hallo allemaal wie kan mij vertellen of je via dreambox edit of een ander progje ,de settingslijst opeen usb stick kan krijgen. IK werk alleen met een usb stick.Maar als je het doet via dreambox edit ,komt hij volgens mij in de dreambox,Want de settings lijst die er in zat die zit er nu nog in wie weet een oplossing. gr vincere.

De Dreambox leest alleen de settingslijst uit van de plaats waar hij hoort te staan en niet waar jij het handig vind om hem te hebben.

Kortgezegd wil de Dreambox de settingslijst dus vinden in /var/tuxbox/config/enigma of bij de 7020 bijv. /etc/enigma (een symlink is wel te vinden onder /var/tuxbox/config/enigma).

Het is dus op zich geen probleem om een settingslijst op een usb stick te krijgen maar als je wilt dat de Dreambox ze ook ervan leest, dan zul je de /var naar de usb stick moeten verplaatsen. Dat kan met de meeste Dreambox 7000 images op een Dream 7000.

Maar als dat het geval is zal de settingslijst ook gewoon op je USB stick geplaatst worden door DreamboxEdit als je hem daarmee naar je Dreambox stuurt.
Dus dat hoef je dan niet apart via je pc te doen ofzo.

Hallo black tiger en andere ,ik wil juist niet dat de settings ook naar mijn dreambox gaan, alleen naar de usb stick. Is dat mogelijk, en wat moet ik dan gebruiken voor tool , ik heb hier gelezen met multiboot. Is dat de zelfde multiboot ,die in flash wizard staat? Daar heb ik het mee beprobeerd vanmiddag maar ik kom er alleen niet uit.wie kan mij verder helpen,wat ik nodig heb ,en wat ik moet doen. gr vincere.

ik wil juist niet dat de settings ook naar mijn dreambox gaan, alleen naar de usb stick. Is dat mogelijk
Neen, op een 7020 is dat niet mogelijk.

Met multiboot zet je 1 image in de flash en een of meer andere op de usb stick.
In dat geval komen de settings dan wel op je usb stick of kan dat gebeuren, maar voor het image in de flash zullen de settings toch in de flash terecht komen.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom je die daar perse niet in wilt hebben, maar wat jij wilt kan niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan