Video player

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Velen zullen ongetwijfeld Videolan (VLC) gebruiken voor het afspelen van video files.
Dat is een uitstekend stukje werk met vele ingebouwde codex.
Het handige is dat hij vrijwel elk video type aankan en met een muisklik op het scherm al draaiend alle funkties kan uitvoeren zoals beeldverhouding, en beeldsnelheid en andere.

Echter ik gebruik ook al jaren de GOM player die ook uitstekend is.
Ook hierbij heb je via het beeldscherm alle funkties beschikbaar zoals de beeldverhouding, beeldsnelheid, maar ook zelfs de helderheid van het beeld.
Bovendien zijn al die funkties onder key-strokes beschikbaar zodat je niet steeds met de muis naar het beeldscherm hoeft en je de toetsen hebt.
GOM Player is ook vrij en geeft bij mij zelfs voor sommige video files een wat scherper beeld.

Windows Media Player gebruik ik dus nooit.

Grtz.

Ik heb de titel iets aangepast, zodat wat duidelijker is waar het over gaat.:)

Die GOM player is werkelijk fantastisch!

Zo kun je bv het beeld eindeloos aanpassen in procenten en wel de helderheid, kleur, contrast en hue (?).
Met de rechtermuisknop op het scherm zie je de toetsen combinaties onder video en de reset toets.
Je kunt zo eindeloos aanpassen aan je wensen tot je tevreden bent.
Het is alleen jammer dat je niet kunt saven want het is een player en geen editor.
Ik zag dat ze wel een video converter hebben maar die is volgens mij meer om naar andere video formaten te converteren.
Hij is niet vrij maar je kunt hem wel gebruiken met een paar beperkingen, maar het is geen trial versie die afloopt.

Ook alle andere besturingsmogelijkheden via de toetsen zijn natuurlijk via de rechter muisknop te vinden.

Ik vind het een bijzonder knap stukje werk!

Grtz.

Ik heb de GOM video converter eens geprobeerd en het blijkt dat hij wel degelijk ook het beeld kan veranderen of editen zoals in de player.

Selecteer een video file.
Open settings in Output.info.
Onder video en color settings kun je weer helderheid, kleur, contrast en hue traploos veranderen.
Daarna kun je onder Source.info en Preview het resultaat bekijken.
En zo veranderen tot je tevreden bent.
Daarna kun je het output formaat kiezen zoals avi, mp4, wmv etc.
Na het kiezen van de output folder druk je op start en het converteren begint.
Ik vind het weer bijzonder knap wat die gasten weer klaar hebben gekregen.

In het verleden heb ik wel eens wat video editors of converters geprobeerd.
Maar vaak was het resultaat ronduit niet aan te kijken braggel.
En met name het edit gedeelte ronduit slecht.

Dus wie goesting heeft zal een licentie moeten kopen.
Hetgeen het in dit geval zeker waard is.

Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan