viris waarschuwing

H

hatz

Norton AntiVirus heeft de bijlage: Patch4421.exe verwijderd.
De bijlage was ge?nfecteerd met het virus W32.Swen.A@mm.

dit zat vandaag in mijn mailbox een mailtje van microsoft sugereert men?

wees allert gr hatz

Phoe al heel oud nieuws.
Staat volgens mij hier ook tussen de threads of in off-topic.

Microsoft stuurt GEEN files via email, maar je kunt mailadressen ook spoofen en dan staat er wel als sender en return adres microsoft.com op.

Standaard deleten die handel.

Voor de niet-engels onderlegden tussen ons: deleten = verwijderen :biggrin:

mijn norton virisscan was ongeveer 14 dagen niet geupdate legt wel 2 pc plat 1 op het internet en 1 op het netwerk voledige scan uitgevoert na update kwam ik 17 bacterien tegen een viel mij op nl w32 elkerno.4926 is dit een bios duiveltje ?

gr hatz

OF IS DIT OOK OUD NIEUWS SORRY HOOR!

Ja, virus, trojan of adprogramma, dacht eerder virus of trojan.
Explorer32.exe komt niet voor in windows XP pro of Windows 98se.
Het gebeurd vaker dat men virussen en/of trojans namen geeft van dingen die in windows voor komen, opdat ze niet zo snel ontdekt worden.
Zo bestond er een tijdje terug ook een trojan (werd veel via kazaa verspreid) hetgeen zich als een vrij acceptabele naam tussen de screensavers had geplaatst, het was dus ook een .scr file.
Je ziet ook nog heel veel van die .scr files langsvliegen in erotica newsgroupen, maar zolang je een goede virusscanner hebt draaien hoef je daar niet bang voor te zijn.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verwijderen(explorer32.exe)
lukt me met geen mogelijkheid. Heb een volledige virusscan gedaan met Norton, mijn virusdefenities zijn up to date, maar norton herkend explorer32.exe niet als virus.

Groetjes

Als je met google met het argument "Explorer32" zoekt, dan komt ie gelijk met een norton pagina op de proppen waarin staat dat norton er wel dergelijk mee overweg kan:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/dyn/7671.html
Er is vast nog wel meer te vinden over dit virus (backdoor), ik zag ook staan dat sophos er ook mee overweg kan.
Het eerste wat je doet bij een verdenking van de aanwezigheid van een virus, zou dus een update moeten zijn van je scanner.
Automatische updates zijn mooi, maar als er 5 minuten na je update een nieuw virus gevonden word, klun je alsnog het haasje zijn.
Dus vertrouw niet al te veel op automatische handelingen en doe af en toe ook es handmatig een update, op zn laatst wanneer je meent een virus te pakken te hebben.

De automatische updates van Norton vinden op een bepaalde tijd plaats, als je dan niet je pc aan hebt staan, dan heb je dus pech en kun je wachten tot de volgende (overigens wekelijkse) update.
Daarom is het verstandig minimaal elke week (ik doe het elke dag) even liveupdate te draaien.

Kun je hem niet gewoon met de del (delete) doets wegkrijgen? Kijk anders eens in je taakbeheer onder het tabblad processen of ie daarbij staat, dan kill je dat proces als dat lukt, en kun je hem alsnog verwijderen.

Maar als het bij Symantec (Norton) op de site te vinden is zullen ze er daar ook wel een verwijdertooltje voor hebben ofzo.

Allemaal bedankt voor de reacties, ik ga er mee aan de slag!

groetjes

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan