Virus in Downloader

R

Robinhawk

Ik begrijp dat onder meer veel philipsbezitters het programma Downloader gebruiken, maar zojuist begon bij mij Kaspersky Antivirus te joelen, nadat ie de laatste update binnen had gehaald.

In Downloader 1.8, 1.9, 2.1 en 2.3 (alle versies die op mij schijf stonden) bleek "HackTool.Win32.Pexer" aanwezig te zijn, de progjes heb ik gehaald bij Sifteam.

Ik weet dus niet of het schadelijk is, ik heb al gezocht op het www, maar er is op dit moment nog verrekte weinig over bekend. Toch lijkt me een waarschuwing op zijn plaats.

vr gr Robinhawk

Zie mijn commentaar op ander messageboard :biggrin:

Nee, serieus, ik kon niks vinden, heb AVP, Norton en McKoffie geprobeerd. Nul, nada, niks, Njetski :)

Zoek het probleem onder eigen gelederen Robin.

**EDIT** waarom zie ik bij deze post mijn avatar en naam en siganture staan ???? En waar sluit ik mailtjes af met Robin ????? Hoe kan dat ??? Jay

**RE-EDIT** en ik kan deze post nog editten ook ? SUPER RAAR Moderators ????

Ik heb zojuist de laatste versie van downloader bij DOPSC gedownload, als ik het (nog ingepakte) bestand scan vind ie het genoemde virus. Of hacktool.win32.pexer zit erin, of Kaspersky denkt alleen dat ie erin zit. Ik vermoed/hoop het laatste.

vr gr Robinhawk

Wil het best eens doen, maar ik weet niet waar DOPSC of zoiets zit, misschien dat iemand me even de link kan geven per pm ofzo dan halen we hem effe af en checken we het gewoon.
Ben hier niet zo bang voor virussen.

Alvast bedankt BT, link is onderweg via PM.

1 persoon heeft em inmiddels ook gevonden in Downloader, ik ben dus niet meer de enige.

@Jay, het probleem zit em dan ook zeker weten niet hierzo, of er zit een virus in of er zit iets in wat door Kaspersky alleen wordt herkend als virus.

vr gr Robinhawk

Yep heb hem hier ook gevonden,iemand misschien wat meer info wat dit virus nu precies doet??

Is wel vreemd dat Kapersky 'm kan vinden - op de site is er in ieder geval verder niets van bekend ;(

Thanks, maar snif..... server kan niet (meer) gevonden worden, kan de file dus niet meer downloaden.

@Richard7, zoek maar eens op "kaspersky", "hacktool" en "pexer" in google.

@BT, de server bestaat nog wel, ik heb geprobeerd om downloader 2.3 te downloaden, maar de verbinding is zeer traag en halverwege wordt ie verbroken.....

Schadelijke gevolgen van hacktool.win32.pexer kan ik helaas nog nergens vinden op het WWW.

vr gr Robinhawk

Dit virus type hacktool.win32 heb ik ook gehad, mijn gehele pc liep steeds vast. Alleen win. Xp starte op, gaf alleen bureaublad weer, alle icoontjes waren verdwenen. Systeemherstel werkte ook niet gehel pc opnieuw moeten installeren.

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden
1) van het zgn. Hacktool virus zijn veel varianten
2) alleen Kapersky en RAV hebben het er over, en dan nog alleen dat het toegevoegd is aan de virusdefinities.

Wel ergens kunnen vinden (op een Duits forum) dat je het kunt zien aan de service svchostc (met extra c dus) in taakbeheer van bv XP.

Maar wat het nu precies doet? En hoe je eraf komt?

Even wachten maar of de grote jongens (Symantec en zo) 't oppikken binnenkort. Toch?

Richard

Inmiddels heb ik hem wel weer kunnen downloaden.

Wat is RAV? Ik ken NAV en AVG maar bij RAV gaat me zo vlug geen belletje rinkelen, gelukkig vergeet ik ook genoeg maar misschien kun je me even helpen zoeken naar de klepel?:)

@BT,

Ik zal je de link van Reliable AntiVirus ff sturen.

vr gr Robinhawk

Thanks, heb hem binnen, ben al aan het kijken aldaar.:)

Waar ik het meest nieuwsgierig naar ben eigenlijk, is waar de letters RAV voor staan, aangezien de gedachte bij mij kwam dat AV wel weer voor AntiVirus zou staan net als bij NAV, maar op de website zie ik het zo vlug niet.

Maakt ook niet zoveel uit.

Bij Norton herkennen ze het totaal niet, en ik zag dat AVP het inmiddels ook kent met de update van 18-12.
Symantec is langzaam deze keer.

Ik heb altijd Norton op mijn comp gehad, maar sinds gisteren heb ik Kaspersky Antivirus.

Bij mij vindt hij ook "HackTool.Win32.Pexer" bij downloader2.5 misschien toch een foutje van Kaspersky of niet

Downloader 2.5 maakt verbinding naar buiten (internet connectie) en het stukje software wat dat doet lijkt op de 'handtekening' van het pexer-hacktool-virus. Dus AVP doet z'n werk iets TE goed.
That's all..... no problem.
Er zit in downloader verder geen schadelijke code.

Greeetingzzz TT (bij mij gingen dus ook de 'valse' bellen van AVP rinkelen).

Vanaf vandaag gaan ook de bellen rinkelen bij norton anti virus hij geeft de melding"DOWNLOAD.TROJAN" in het bestand downloader.exe.

Error

Inderdaad een trojan in de downloader 2.5 bedankt allemaal die gewaarschuwd hebben

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan